Jak to wkońcu jest z tym snorkelem?

06 Lut 2011, 22:32

Panowie szlachta może ktoś z was mi wytłumaczy jak się sprawa przedstawia z montowaniem snorkela. Ogólnie większość pisze, że fajka ma być skierowana do przodu i to ma sens ale często widzę fajkę odwróconą do tyłu. Można pomyśleć, że to jakiś laik zamntował albo że gościu więcej jeździ do tylu niż do przodu :wink: Ale w profesjonalnych przeprawówkach (np GRAT 2 ) wlot snorkela jest skierowany do tyłu i do dołu. A w jeszcze jednym bialym zmotanym Patrolu wlot snorkela jest wewnątrz kabiny.
Jak to się ma do opinii często spotykanej w prasie i wśród ludności, że wlot ma być do przodu bo wtedy "łapie" wystarczająco dużo powietrza?
Rozjaśnijcie mi trochę w głowie bo się nieco w tym pogubiłem :oops: :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Lut 2011, 23:36

jak wpadasz w bajoro po szyby to raczej nie chcesz żeby do doloty nachlapało błota :mrgreen:
ogólnie na drogę w przód w terenie do tyłu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lut 2011, 14:40

pocieszny napisał(a):jak wpadasz w bajoro po szyby to raczej nie chcesz żeby do doloty nachlapało błota :mrgreen:
ogólnie na drogę w przód w terenie do tyłu :wink:

amen :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

07 Lut 2011, 15:27

Kiedyś czytałem gdzieś tam, że wlot do przodu podczas normalnej jazdy, a do tyłu (ja odwracam zawsze przy głębszym brodzeniu) w terenie, właśnie po to żeby nie zassał rozchlapywanej wody, błota itp. Nie wskazane jest ponoć odwracanie grzybka do tyłu podczas jazdy gdyż wtedy tworzy się coś na wzór martwego pola (jak jest snork z przodu to bezpośrednio łapie powietrze w komin) tzn. że powietrze opływa snorkel górą, dołem i po bokach a w środku - czyli tam gdzie kratka wlotowa - tworzy miejsce gdzie powietrze jest zasysane z mniejszą prędkością i przez to mniej się go niby dostaje do układu. Takie auta jak GRAT czy inne potworki są nastawione na pokonywanie bardzo trudnego terenu z niewielkimi prędkościami więc im to za bardzo różnicy nie robi a jest to bardziej bezpieczne podczas brodzenia.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2011, 22:40

Czyli wszystkie z ww opcji są prawidłowe a zależą wyłącznie od przeznaczenia samochodu.
Wielkie dzięki Panowie :grin:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mitsubishi Pajero Sport - trzy ekstremalne wcielenia
    Już od dziś wielbiciele mocnych wrażeń w terenie mają do dyspozycji trzy, "uzbrojone po zęby" wersje Mitsubishi Pajero Sport. Dzięki trzem pakietom markowych, terenowych akcesoriów o wymownie brzmiących nazwach Heavy ...