Mija rok od wprowadzenia przez Unię Europejską obowiązkowego etykietowania opon przez producentów. Dzięki nim każdy kupujący ma czytelny i natychmiastowy dostęp do informacji, które mogą zaważyć na decyzji zakupowej. Niestety, zaledwie jedna trzecia kupujących potrafi korzystać z etykiet umieszczanych na oponach. Jak wybrać odpowiednie "zimowki" - radzą eksperci serwisu Allegro.pl.
"Nasze badania wykazały, że zaledwie 51 proc. konsumentów słyszało o etykietach na oponach wprowadzonych przez Unię Europejską, a tylko 30 proc. potrafi odczytać informacje w nich zawarte" wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl. "Dzięki tym przepisom kupujący mogą samodzielnie porównać ze sobą parametry danych modeli opon i wybrać te, które najbardziej im odpowiadają" dodaje.
Co "mówi" etykieta? Etykieta zawiera informacje o trzech parametrach opony: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu generowanego podczas jazdy. Dwie pierwsze informacje określane są w klasach, za pomocą siedmiu pierwszych liter alfabetu – od A do G, gdzie "A" jest najlepszym wynikiem.
W przypadku efektywności paliwowej różnica na zużyciu paliwa pomiędzy zestawem opon klasy A, a zestawem klasy G może wynieść nawet 7,5 procent.
O wiele ważniejsze jest jednak bezpieczeństwo, a co za tym idzie parametr określający przyczepność opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania samochodu wyposażonego w komplet opon klasy G jest o 18 metrów dłuższa niż samochodu wyposażonego w opony klasy A (przy prędkości początkowej wynoszącej 80 km/h).
"Pamiętajmy, że informacje zawarte w etykietach to tylko część kryteriów. Normy europejskie nie nakazują producentom informowania klientów o wytrzymałości, odporności na zużycie, przyczepności na suchej nawierzchni, czy odporności na aquaplaning" wyjaśnia Ciesielski. "Decydując o wyborze konkretnego modelu opony można uzupełnić tą wiedzę na podstawie wyników testów niezależnych organizacji".
Hejka, Warto dodać, że etykiety na opony różnią się w zależności od rozmiaru - różne noty! Także trzeba sprawdzać jakie noty są w naszym rozmiarze! Jeżeli chodzi o same etykiety to w necie jest fajny symulator, który ukazuje jak w rzeczywistości etykiety na opony, a raczej 3 kryteria zachowują się na drodze: http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon
W pierwszej grafice jest błąd: to nie B jest najgorszą klasą w tej kategorii, tylko F. I warto sprawdzić, czy w obu grupach najgorsze jest G, bo zdaje się, że w drugiej najgorszą możliwą oceną jest F. A nadto nie zaszkodzi pamiętać, że te etykiety nie wyczerpują, a nawet nie stanowią połowy ważnych informacji o oponie.
Honda silniki K20 / K24 Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 do 2,4 litra. Zalety: relatywnie duża moc. Wyprodukowane przez Hondę motory K20 / K24 zasłynęły dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu VTEC i do tej pory mają zwolenników ...
Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.