Mija rok od wprowadzenia przez Unię Europejską obowiązkowego etykietowania opon przez producentów. Dzięki nim każdy kupujący ma czytelny i natychmiastowy dostęp do informacji, które mogą zaważyć na decyzji zakupowej. Niestety, zaledwie jedna trzecia kupujących potrafi korzystać z etykiet umieszczanych na oponach. Jak wybrać odpowiednie "zimowki" - radzą eksperci serwisu Allegro.pl.
"Nasze badania wykazały, że zaledwie 51 proc. konsumentów słyszało o etykietach na oponach wprowadzonych przez Unię Europejską, a tylko 30 proc. potrafi odczytać informacje w nich zawarte" wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl. "Dzięki tym przepisom kupujący mogą samodzielnie porównać ze sobą parametry danych modeli opon i wybrać te, które najbardziej im odpowiadają" dodaje.
Co "mówi" etykieta? Etykieta zawiera informacje o trzech parametrach opony: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu generowanego podczas jazdy. Dwie pierwsze informacje określane są w klasach, za pomocą siedmiu pierwszych liter alfabetu – od A do G, gdzie "A" jest najlepszym wynikiem.
W przypadku efektywności paliwowej różnica na zużyciu paliwa pomiędzy zestawem opon klasy A, a zestawem klasy G może wynieść nawet 7,5 procent.
O wiele ważniejsze jest jednak bezpieczeństwo, a co za tym idzie parametr określający przyczepność opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania samochodu wyposażonego w komplet opon klasy G jest o 18 metrów dłuższa niż samochodu wyposażonego w opony klasy A (przy prędkości początkowej wynoszącej 80 km/h).
"Pamiętajmy, że informacje zawarte w etykietach to tylko część kryteriów. Normy europejskie nie nakazują producentom informowania klientów o wytrzymałości, odporności na zużycie, przyczepności na suchej nawierzchni, czy odporności na aquaplaning" wyjaśnia Ciesielski. "Decydując o wyborze konkretnego modelu opony można uzupełnić tą wiedzę na podstawie wyników testów niezależnych organizacji".
Hejka, Warto dodać, że etykiety na opony różnią się w zależności od rozmiaru - różne noty! Także trzeba sprawdzać jakie noty są w naszym rozmiarze! Jeżeli chodzi o same etykiety to w necie jest fajny symulator, który ukazuje jak w rzeczywistości etykiety na opony, a raczej 3 kryteria zachowują się na drodze: http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon
W pierwszej grafice jest błąd: to nie B jest najgorszą klasą w tej kategorii, tylko F. I warto sprawdzić, czy w obu grupach najgorsze jest G, bo zdaje się, że w drugiej najgorszą możliwą oceną jest F. A nadto nie zaszkodzi pamiętać, że te etykiety nie wyczerpują, a nawet nie stanowią połowy ważnych informacji o oponie.
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy Od 2011 roku Renault jest pionierem i niezaprzeczalnym liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.