Wjedź na kanał,wejdź pod spód ,popatrz na miskę olejową na samym dole ,tak znajdziesz korek od oleju ,może być na imbus,torx,nasadkę17,19 lub 21,lub specjalny kwadratowy kluczyk (podobny do imbusu tak wygląda
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 52&bih=674)chociarz w VOLVO jest przeważnie na nasadkę .Podstawiasz miskę,bańkę lub jakiś pojemnik,odkręcasz korek,czekasz aż cały olej wyleci ,następnie wkręcasz korek s powrotem ( PAMIĘTAJ:warto jest dać podkładkę dmuchaną miedzianą jeśli miska jest stalowa,a jeśli aluminiowa to zwykłą,dzięki temu zapobiegniesz wyciekom z korka.Jeszcze jedno dokładnie wyczyść miejsce korka)Teraz szukasz filtra oleju ,będzie też gdzieś na dole (aby go przeprowadzić potrzebujesz opaskę łańcuszkową lub skręcaną do ściągania filtrów -koszt ok15-20zł)Znajdujesz filtr odkręcasz go ,smarujesz uszczelkę nowego filtra olejem starym lub nowym(dzięki temu unikniesz zagięciu się uszczelki podczas przykręcania) i przykręcasz nie za mocno nie za słabo w taki sam sposób jak odkręcałeś .Teraz szukasz wlewu oleju do góry pod maską(będzie taki znaczek z konewką i kropelką oleju,Odkręcasz i wlewasz najpierw z 3.5 litra, sprawdzasz miarką jaki jest stan(aby go sprawdzić przekręć kluczyk w stacyjce , i poczekaj aż zgaśnie
kontrolka oleju , następnie wyciąg miarkę i sprawdź.Jeśli poziom nie będzie pomiędzy dwiema kreskami dolej oleju tak aby stan wynosił ponad połowę odległości 2 kresek na miarce.
sprawdzaj miarkę co każde dolane o.35 ml oraz przekręcenie kluczyka .Jeśli już poziom będzie odpowiedni wtedy zakręć korek wlewu i gotowe
Nie podałem dodatkowych informacji co do filtra oraz oleju ponieważ nie napisałeś jaki to typ silnika.prawie każdy model ma filtry w innych miejscach .Myślę że w czymś Ci pomogłem..