Jak wymienić przeguby w Cinquecento??

13 Paź 2008, 12:59

Witam,
Chciałbym uzyskać informacje na temat wymiany przegubów przy Cinquecento 700. Ogólnie to jestem laikiem w mechanice, jednak chce sam wymienic te przeguby. Czy móglby ktos mi dac instrukcje wymiany tych przegubów. Czy trzeba wyjmowac pólosie ze skrzyni???
Prosze o rady
Pozdrawiam
kisiel103
Nowicjusz
 
Posty: 18
  • 13 Paź 2008, 17:22

    które przeguby chcesz wymienić wewnętrzne czy zewnętrzne?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    13 Paź 2008, 18:30

    Jak juz mowilem to jestem laikiem w mechanice. Nie wiem ktore trzeba wymienic. Moj problem polega na tym, ze jak ruszam, albo jade wolno i skrece mocno kierownica w lewo lub w prawo to cos strasznie puka, jakby sie skrzynia zacierala, albo coś. nie wiem co jest. Wszyscy mowia mi ze to zuzyte przeguby i powinienem je wymienic.
    Z tego co sie orientuje to sa to przeguby zewnetrzne, te przy kolach.
    Ale czy napewno jest to wina tych przegubow ze tak strasznie cos wali i puka przy skrecie???
    kisiel103
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    13 Paź 2008, 18:49

    To wygląda na przegub . Jeśli piszesz że jesteś laikiem . to lepiej tą naprawe zleć w warsztacie . Oprócz wiedzy jak to zrobić , to trzeba mieć jeszcze odpowiednie narzędzia . Zwykły komplet kluczy - niewystarczy .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Paź 2008, 18:52

    Kolego przeguby można wymienić dość łatwo jeśli masz chociaż znikome pojecie o mechanice tak najprościej mówiąc to odkręcasz koło ściągasz tarcze hamulcową luzujesz obejmy na gumach i wyciągasz przegub wkładasz nowy i robisz wszystko w odwrotnej kolejności.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    13 Paź 2008, 18:58

    dzieki, wiec nie trzeba wyjmowac polosi ze skrzyni, albo odkrecac wachacz??
    kisiel103
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
      Kompromis na drodze - rowerzyści kontra kierowcy
      Wiosną wiele osób przesiada się na rower. Rowerzyści są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego – to fakt, który kierowcom samochodów często trudno zaakceptować. "Każdego roku na polskich drogach ...

    13 Paź 2008, 19:35

    Zgadza się . Tylko trzeba mieć : porządny: klucz nasadowy do nakrętki przegubu , odpowiednie szczypce do rozchylenia pierścienia ustalającego półoś w piaście przegubu , odpowiednie narzędzie do zaciśnięcia opasek osłony gumowej itd.... W sumie rzeczywiście operacja prosta . Czasami ( nie pamiętam jak jest w CC ) wachacz dolny trzeba odkręcić , bynajmniej z przodu , bo półoś nie wyjdzie z przegubu . Na koniec należy pamiętać aby ; dobrze : dokręcić nakrętke przegubu . Zastanawia mnie dlaczego kolega prezes sugeruje demontaż tarczy hamulcowej :shock:
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Paź 2008, 19:50

    Dzieki za ta instrukcje, mam nadzieje ze dam rade :) A wiecie moze ile kosztuje nowy przegub z opaska i guma do Cienkiego?
    kisiel103
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    13 Paź 2008, 19:55

    O kurcze ........ poszukaj na..... allegro :D i masz odpowiedż w minute
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Paź 2008, 20:19

    Dzieki wielkie, nie pomyslalem o Allegro, sorki
    Pozdrawiam
    kisiel103
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    14 Paź 2008, 14:03

    Zastanawia mnie dlaczego kolega prezes sugeruje demontaż tarczy hamulcowej Shocked


    Odkręcenie tarczy to żaden problem a jak się odkręci to zawsze lepiej wszystko będzie miał widoczne.

    pozdrawiam
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001