Jak zachowywać się w terenie - pomożecie?

01 Cze 2010, 22:16

Witojcie! Jak widzicie jestem nowy w tym zacnym gronie. Szukam wciąż porad jak zachowywać się w terenie ale nie ma tego zbyt wiele :sad: Na youtybe niektóre techniki nie zachęcają do naśladowania (no chyba, że ktoś ma kasy jak lodu i dziewięć żyć :mrgreen: ) Dysponuję nissanem terrano i to długim więc szaleństw nie przewiduję ale jak już stanę przed błotkiem to chciałbym wiedzieć od czego zacząć. każda rada może się przydać (nie tylko mi) więc proszę' podzielcie się doświadczeniem z młodszym kolegą.
Ostatnio edytowany przez BRODATY, 01 Cze 2010, 22:28, edytowano w sumie 1 raz
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Cze 2010, 00:02

stajesz przed błotem i upewniasz się że bateria w telefonie jest naładowana, i masz zasięg

a potem jedna szkoła radzi w takiej sytuacji

BUT BUT BUT :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

02 Cze 2010, 08:35

zapomniałeś o zapięciu wszystkiego co mamy :mrgreen: 2 najważniejsze rzeczy pielucha i reduktor :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Cze 2010, 14:04

najlepiej to pojechac i sprobowac samemu sobie poradzic.Jak sie zakopiesz to nastepnym razem bedziesz wiedzial zeby dac wiecej gazu lub wrzucic wiekszy bieg albo zeby wziasc ze soba jakis szpadel :mrgreen: zapewne wiekszosc z nas uczyla sie na wlasnych bledach i kazdy ma swoja teorie co do techniki jazdy bo wszystko zalezy od tego kto i jak zmotanym autem jezdzi :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

02 Cze 2010, 14:09

warto też mieć jakąś laskę przy sobie :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

02 Cze 2010, 15:02

no przeciez ktos musi pchac auto :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
    Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe ...

02 Cze 2010, 15:08

warto na początek jechać z kimś kto juz trochę jeździ, cos tam zawsze podpowie, podgądniesz... trudno o przepis jak jeździć inaczej będzie się jechać samurajem a inaczej długą gelendą :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Cze 2010, 19:27

a potem jedna szkoła radzi w takiej sytuacji

BUT BUT BUT :mrgreen:[/quote]

[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 19:29 ]
Jak to tak z buta mojego styranego mam traktować :wink: Jest może jakaś inna szkoła :?:

[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 19:35 ]
No i jeszcze jedno, fourup pisał kiedyś o wyposażeniu terenówki i o pampersach jakoś nie wspomniał :mrgreen:
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Cze 2010, 19:43

BRODATY napisał(a):No i jeszcze jedno, fourup pisał kiedyś o wyposażeniu terenówki i o pampersach jakoś nie wspomniał :mrgreen:
o tak podstawowym wyposażeniu pewnie nawet nie wspomniał... nie przyszło mu do głowy że ktoś może nie mieć.. to jak nie zabrać ze sobą w teren reduktora :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Cze 2010, 20:12

No dawajcie panowie. Głodny wiedzy jestem :wink: A długi weekend za pasem więc teorię skonfrontujemy z praktyką :twisted:
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Cze 2010, 21:30

1) nie jeździć tam gdzie nie wolno
2) jeździć tak aby po Tobie dało się rady drogą przejechać
przeczytaj i zastanów się
 http://www.treadlightly.pl/

a technika jazdy?? to w dużej mierze zależy od przygotowania i samochodu jakim podróżujesz, benzyną jeździ się inaczej dieslem inaczej, SJ410 inaczej HZJtem inaczej,
inaczej na oponie typu AT inaczej na simexach
trudno odpowiedzieć na tak szerokie pytanie w kilku zdaniach, występuje zbyt wiele zmiennych,
to co można poradzić na początek:
z przygotowania auta: przynajmniej po 1 zaczepie z przodu i z tyłu (fabryczne są za słabe trzeba je wzmocnić bądź zrobić nowe), najlepiej jeździć w 2 auta, zawsze mieć ze sobą "telefon do przyjaciela", który w razie W nas poratuje (wiedzą, pojazdem, herbatą :mrgreen: )
z techniki jazdy: jestem zwolennikiem jazdy na reduktorze (pomimo że można bez :wink: ) więc zawsze zapinaj sprzęgi na lock a wajche na 4L blokady (jeśli mamy) włączmy przed przeszkodą a nie w trakcie pokonywania (kwestia wprawy kiedy jest niezbędna kiedy przeszkadza), jazda na zasadzie BUT BUT BUT zwykle daje efekty ale można też pomyśleć :mrgreen: ,podczas pokonywania przeszkody zawsze czekamy aż któś ją przejedzie (lub ktoś czeka aż my jeśli jedziemy 1) żeby nie utopić 2 aut na raz (wbrew pozorom mało kto myśli w amoku :mrgreen: ) i najważniejsza chyba rzecz: jak jedziemy na fajce nie odpuszczać za wcześnie :wink: jeśli przód skacze w powietrze zawsze wciskać sprzęgło nie hamulec, na zjazdach hamulec nie jest potrzebny (hamujemy silnikiem 4L i 2 lub 1 jeśli szybka skrzynia) patrzymy na wskaźniki czasem (żeby nie było BUM pod maską), jeśli używamy wyciągarki bądź kinetyka powinniśmy wiedzieć jak to się robi żeby jeszcze długo i szczęśliwie używać naszego złomka :mrgreen:


http://www.treadlightly.pl/index.php/w- ... /samochody


zasada która obowiązuje zawsze
wypady na 15 minut kończą się betonowym wklejeniem syfa i powrotem do domu koło godziny 5 nad ranem
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 12 Cze 2010, 11:25, edytowano w sumie 1 raz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Cze 2010, 23:21

wczorajsza przygoda z pewnym jeepem GC wiszącym na podwoziu przybyłem po 9 wróciłem po 15 i sam nie dałem rady go wyrwać w rozmokniętym świeżo kopanym wodociągu

pomogły dopiero dwa ciągniki spięte z oplem

straty musza być zawsze w moim przypadku prawie dorżnięte na amen sprzęgło :mad:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

05 Cze 2010, 12:27

croochy napisał(a): prawie dorżnięte na amen sprzęgło :mad:
nauczy sie kolega obsługiwać reduktor w końcu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Cze 2010, 14:07

prosze Cie i tak dobrze ze tam dojechalem na tyle :mrgreen:

a reduktor zpiety byl, moze tylko bieg nie wlasciwy bo 2

coz cxzlowiek sie cale zycie uczy, szkoda tylko ze tak bolesnie dla kieszeni :(
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

05 Cze 2010, 15:56

a w końcu które zakładasz??
odpuściłeś sobie już exedy czy szukasz dalej??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)