Jak założyć podgrzewacz silnika?

15 Gru 2013, 15:52

Witajcie

Posiadam pompowy podgrzewacz silnika, chciałbym go włożyć do diesla - tylko nie wiem w jaki sposób:

według sprzedającego montuje się go szeregowo na wężu między nagrzewnicą a silnikiem lub gdziekolwiek na małym obiegu

według producenta montuje się go szeregowo na wężu nagrzewnicy lub innego węża krótkiego obiegu w silniku, aby przepływ skierowany był w stronę silnika. Do prawidłowego montażu potrzebny jest przewód gumowy, by podgrzewacz wpiąć równolegle (o co tu chodzi?)

Producent proponuje taki sposób:

Zdjęcie

ale moim zdaniem albo nagrzeje się silnik, a nagrzewnica nie albo odwrotnie czy nie lepiej byłoby zamontować w taki sposób:

Zdjęcie

co powinienem zrobić Waszym zdaniem?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

15 Gru 2013, 23:11

to szeregowo czy równolegle, bo piszesz że producent zaleca szeregowo a obrazek 1(jak rozumiem producenta) pokazuje że równolegle,
BTW po cóż Ci to? ogólnie jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa to niezauważalne, chyba że to na 220V zasilane z domu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Gru 2013, 18:42

Właśnie nie wiem, czy szeregowo, czy równolegle, bo producent niejasno napisał a 1szy obrazek jest producenta. Po co mi to? Głownie 2 powody: przede wszystkim o wiele mniejsze zużycie silnika (jedno odpalenie silnika na mrozie to zabranie mu z "życia" 200-800 km), a do tego od razu jak wsiadam poleci ciepłe powietrze, no i jeszcze przy okazji mniejsze spalanie. Podgrzewacza będę używał cały rok. Podgrzewacz ma pompę oraz grzałkę o mocy 3kW, naturalnie na 230V. Termostat wyłącza ją dopiero przy 90"C płynu chłodniczego
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

17 Gru 2013, 21:36

Marian50P napisał(a):Właśnie nie wiem, czy szeregowo, czy równolegle, bo producent niejasno napisał

Podaj jakieś dane techniczne,typ,producenta zobaczymy co to jest.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Gru 2013, 14:30

Niestety producenta jak na razie nie mogę sprawdzić, bo paczka jeszcze nie dotarła (miała być już wczoraj), ale obawiam się, że może nie być nazwy. Sprawdzę jak dotrze do mnie

Dane:
Napięcie znamionowe 220V-240V
Moc znamionowa 3000W
Częstotliwość znamionowa 50Hz
Przepływ 0.17L / S
Wylot otworu 10MM
Wylot średnica zewnetrzna 16MM
Żywotnośc pompy 2000 godzin
Żywotność elementów grzewczych 5000 godzin
Materiał obudowy Aluminum
Waga brutto 1,5 kg
Wymiary 22cm x 11cm x 9cm
Długość przewodu 100cm

Ma wbudowaną grzałkę i pompkę
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Gru 2013, 23:31

Do jakiego silnika/samochodu/chcesz go zakładać?
Bardziej wskazane byłoby założenie go tak jak proponuje producent równolegle,
będzie mniej zakłócony przepływ płynu w czasie jazdy.
[link do oferty na Allegro wygasł]
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant
    Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w ...

20 Gru 2013, 11:21

To dokładnie ten podgrzewacz. Zdjęcie, które wstawiłem było na aukcji, jednak trochę różni się od tego. Silnik to 2.0 (1994ccm) SDI 105KM 8V od Rovera. Zakłóceń nie powinno być, bo przepływ jest zupełnie swobodny. Skontaktowałem się ze sprzedającym i powiedział, że równolegle może się nie dogrzać nagrzewnica lub silnik i najlepiej szeregowo, ale trzeba sprawdzić, czy na nagrzewnicy nie ma elektrozaworów, które odcinają przepływ po zgaszeniu silnika. W tym silniku chyba ich nie ma, sprawdzę. Problem rozwiązany, jednak pojawił się następny:
-------------------------------------------------------------------------------
Podgrzewacz ma być zasilany przedłużaczem 30 metrowym. Według moich obliczeń przy 230V i 3kW prąd powinien wynosić ok. 13A. Czy wystarczy przedłużacz o grubości żył 1,5mm2 ? czy trzeba 2,5mm2 ? Bo 2mm2 chyba nie ma. Jedni podają, że przy 2,5mm2 dopuszczalny prąd to 16A, a inni 20A.
-------------------------------------------------------------------------------
Chciałbym wymienić również przewód z pompy (obecnie kabel z wtyczką standard 230V) a ja wstawiłbym np przedłużacz komputerowy (uciął końcówkę i wlutował do podgrzewacza a drugi koniec zamocował na stałe na grilu (atrapie pod maską) samochodu. Pytanie, czy ten kabel może być? (Jedni podają 10A inni 16A) a grubość ta sama ..
Zdjęcie
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

26 Gru 2013, 14:27

Marian50P napisał(a):Podgrzewacz ma być zasilany przedłużaczem 30 metrowym.

Na pewno bezpieczniejszy będzie 2.5mm2.
Jakby nie patrzeć to 3KW na jedną fazę to sporo.
Przy 5-7 litrach płynu 1-1.5KW spokojnie by wystarczyło.
Napisz jak wszystko będzie już działać.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

15 Sty 2014, 12:17

Podgrzewacz zamontowany, działa :)

Myślałem, że 3kV to sporo jak na osobówkę, ale okazuje się, że nie do końca. Przy +2"C na zewnątrz w 20minut węże zrobiły się letnie (wtedy odpaliłem i się zdziwiłem - dieselek odpalił od dotknięcia kluczyka, zero dymka z rury, od razu stabilne obroty) dziś przy +3"C zagrzał się do 90"C w 39minut. Z tym, że chłodziwa w moim silniku podobno jest aż 9,3L. Ciekaw jestem jak długo będzie się grzał przy -10, -20 stopniach (jak przyjdzie mrozik to dam znać :) )

Instalacje zrobiłem następująco:
DOM:
1. w domu do gniazdka wkładam licznik energii (dzięki niemu wiem kiedy podgrzewacz się wyłączy) do licznika na stałe mam włożoną wtyczkę zwykła 230V 16A i do niej kabel (YKY 2x2,5mm2 1kV 22 metry)
2. na końcu tego przewodu różnicówka 25A, za nią bezpiecznik automat 16A, za nim gniazdko z bolcem hermetyczne (różnicówka z bezpiecznikiem i gniazdko są w plastikowych zamykanych puszkach ) Bolec gniazdka połączyłem z przewodem N na wejściu różnicówki
SAMOCHÓD:
1. Rozkręciłem podgrzewacz wylutowałem przewód fabryczny i wlutowałem przewód z fabrycznie zalaną wtyczką C20 (by nie dostawała się woda) umieściłem go w grillu pod maską

Samochód z gniazdkiem 230V łączę przewodem z również z zalanymi wtyczkami C19 i standardowej 230V

Gdy wracam do domu wpinam wtyczkę, gdy chcę wyjechać to w mieszkaniu włączam tylko do gniazdka
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

23 Sty 2014, 17:37

Jak tam dogrzewanie na większym mrozie ? ;) Napisz coś wiecej :naughty:
ŁukaszZMC
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Golf V
Silnik: 1.6 FSI 115KM - BAG
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lut 2014, 23:51

Przy około -12"C grzał się 52minuty, przy ok. 15"C 30minut. Tak więc szybko biorąc pod uwagę, że płynu mam ok. 9,3L. Po 25 dniach zepsuł się termostat (urwał się styk), wymieniłem na nowy i na razie jest ok :)
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

03 Gru 2014, 15:29

Już prawie rok używam podgrzewacza i jestem bardzo zadowolony. Silnik zdecydowanie mniej się męczy, odpala od dotknięcia w zimie (diesel), biegi od razu leciutko wchodzą, średnie spalanie dzięki niemu jest sporo mniejsze, bo odpalanie zimnego silnika pochłania o wiele więcej paliwa.

Sprzedaję samochód, ale podgrzewacz wyjąłem i będzie mi służył w kolejnym samochodzie - tym razem z LPG
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG