Statystyki pokazują, że warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują od 1 do 2% dodatkowych klientów rocznie.
Radzi Janusz Druchliński, ekspert rynku akumulatorów w Inter Cars
Jednak pomimo korzystnych trendów dla branży, dalej ponad 60% kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę baterii. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji zakupowych. Przede wszystkim warsztat nie jest kojarzony przez klientów jako naturalne miejsce dla takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej – supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Dzięki temu klienci wiedzą, gdzie się zwrócić w razie problemów. Następnym powodem takiego stanu jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych samochodach. Z roku na rok samodzielna wymiana baterii przez kierowcę jest trudniejsza.
Czy wymiana akumulatora w warsztacie się opłaci? W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż ½ godziny. Na zysk z takiej operacji składają się 3 elementy: - Zysk na akumulatorze - Różnica pomiędzy ceną zakupu i ceną oferty dla klienta. Zwykle cena oferowana jest niższa od ceny w punktach sprzedaży detalicznej. - Koszt usługi - Zwykle kalkulowany na poziomie 30-50 złotych. - Wartość złomu akumulatorowego - Wartość złomu pozyskanego z akumulatora osobowego to 40-50 złotych. Prawie wszyscy kierowcy zostawiają stary akumulator w miejscu wymiany.
Wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż dodatkowych usług: kontrola układu ładowania, wymian płynów eksploatacyjnych czy serwis klimatyzacji. Każdy powinien samodzielnie dokonać kalkulacji zyskowności wymiany akumulatora w oparciu o lokalną sytuację. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100-130 złotych.
Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów? A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów w warsztatcie: 1. Oznakuj warsztat banerem "AKUMULATORY". Baner powinien stanowić stały element zewnętrzny oznakowania. 2. Zrób test akumulatora wszystkim klientom swojego warsztatu. Test powinien być oczywiście bezpłatny i potwierdzony wydrukiem z testera, zawieszką bądź naklejką na akumulatorze. Takie działania budują świadomość i dobre relacje. 3. Wyeksponuj kilka akumulatorów w pomieszczeniu, gdzie przyjmujesz klienta. Dzięki temu wielu klientów zwróci uwagę na akumulatory.
Jak zadbać o równomierne zużycie opon? Zdarza się, że zauważymy na oponach nierównomierne zużycie. Co w takim przypadku należy zrobić? Czy jest to niebezpieczne? Niestety, na nierównomierne zużycie opon może wpływać kilka czynników które ...
Spotkanie z autobusem lub tramwajem - jak się zachować na drodze? Nieodłącznym elementem ruchu w miastach są pojazdy komunikacji miejskiej. Kierowca musi pamiętać, że choć tramwaj najczęściej ma pierwszeństwo, to od tej zasady jest kilka wyjątków. W pobliżu przystanków trzeba ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.