Statystyki pokazują, że warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują od 1 do 2% dodatkowych klientów rocznie.
Radzi Janusz Druchliński, ekspert rynku akumulatorów w Inter Cars
Jednak pomimo korzystnych trendów dla branży, dalej ponad 60% kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę baterii. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji zakupowych. Przede wszystkim warsztat nie jest kojarzony przez klientów jako naturalne miejsce dla takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej – supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Dzięki temu klienci wiedzą, gdzie się zwrócić w razie problemów. Następnym powodem takiego stanu jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych samochodach. Z roku na rok samodzielna wymiana baterii przez kierowcę jest trudniejsza.
Czy wymiana akumulatora w warsztacie się opłaci? W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż ½ godziny. Na zysk z takiej operacji składają się 3 elementy: - Zysk na akumulatorze - Różnica pomiędzy ceną zakupu i ceną oferty dla klienta. Zwykle cena oferowana jest niższa od ceny w punktach sprzedaży detalicznej. - Koszt usługi - Zwykle kalkulowany na poziomie 30-50 złotych. - Wartość złomu akumulatorowego - Wartość złomu pozyskanego z akumulatora osobowego to 40-50 złotych. Prawie wszyscy kierowcy zostawiają stary akumulator w miejscu wymiany.
Wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż dodatkowych usług: kontrola układu ładowania, wymian płynów eksploatacyjnych czy serwis klimatyzacji. Każdy powinien samodzielnie dokonać kalkulacji zyskowności wymiany akumulatora w oparciu o lokalną sytuację. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100-130 złotych.
Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów? A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów w warsztatcie: 1. Oznakuj warsztat banerem "AKUMULATORY". Baner powinien stanowić stały element zewnętrzny oznakowania. 2. Zrób test akumulatora wszystkim klientom swojego warsztatu. Test powinien być oczywiście bezpłatny i potwierdzony wydrukiem z testera, zawieszką bądź naklejką na akumulatorze. Takie działania budują świadomość i dobre relacje. 3. Wyeksponuj kilka akumulatorów w pomieszczeniu, gdzie przyjmujesz klienta. Dzięki temu wielu klientów zwróci uwagę na akumulatory.
Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla? Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
Alarm zmęczenia, zrób przerwę za kierownicą Wiele samochodów jest obecnie wyposażonych w systemy, które wspomagają kierowcę podczas jazdy. Jednym z nich jest kontrola wykrywania symptomów zmęczenia, szczególnie przydatna podczas pokonywania ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.