Jaka Alternatywa dla BMW E36?

22 Kwi 2016, 14:13

Cześć,
Zastanawiam się nad zakupem drugiego auta.Na początku myślałem o zakupie jakiego kompakta FWD ,ale zakup E36 2.0 wydaje się być kuszące.
Pytanie:
Czy jest może jakaś alternatywa dla tego modelu?Za E36 jakoś specjalnie nigdy nie przepadałem ,ciężko będzie dorwać dobry egzemplarz chociaż 2.0 to nie jest najbardziej pożądana wersja silnikowa.
Moje wymagania:
1.Auto musi być przede wszystkim wygodne
2.Dobre prowadzenie
3.Osiągi jakie mnie zadowalają to 8-9 z hakiem do setki(tak wiem ,że 320 jest trochę wolniejsze ,ale w BMW mogę zrobić swapa)
4.Części powinny być raczej tanie ,a spalanie nie przekraczać 12l-13pb/15-16lpg
5.Rocznik od 2000
6.Jakby to jeszcze było cabrio :)
Dobra trochę się rozpędziłem bo budżet jaki planuję na zakup samochodu to 5k-10k.

Pozdrawiam.
Stigunio
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Auto: Lancia Ypsilion 96'

22 Kwi 2016, 14:17

Z tego co pamiętam E36 robiono do 1998, najpewniej w sedanie, w innych wersjach max rok dłużej...
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Kwi 2016, 14:26

Przeciez to bmw przy dobrych wiatrach lapie sie tylko na 4punkt postawionych wymagan :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Kwi 2016, 20:50

A przyznaję się do błędu z rocznikiem myślałem ,że produkowali do 2000r ,do 2000 produkowali compakta. Na roczek w tą czy w tą się nie obrażę :)

Wymagania to mam troszkę duże ,ale E36 raczej jest chwalone .Dopóki się nie przejadę to się nie wypowiem ,ale zdawało mi się ,że BMW robi dość wygodne samochody.Moje obecne autko to segment A ,więc betka trójka nie może być mniej wygodna.Ludzie też chwalą prowadzenie w BMW i ten cały sportowy charakter ,radość z jazdy itd. i stąd pomysł na to E36.

Teraz do głowy mi przyszła Omega V6 i Preluda.
No to tak trochę przeciwległe bieguny ,bo Omega to limuzyna ,a Prelude to bardziej sportowe(no i tu o komforcie nie może być mowy).
E36 przy nich to kompromis ,który chyba najbardziej by mi odpowiadał.

Ps:Tak ,tak wiem ,że Prelude to FWD ,ale 4WS to chyba rekompensuje :)
Stigunio
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Auto: Lancia Ypsilion 96'

22 Kwi 2016, 20:58

W dobrze utrzymanym egzemplarzu prowadzenie jest fajne, napęd na tył, równomiernie rozłożona masa, precyzyjny układ kierowniczy. Ale komfort to nie jest moim zdaniem priorytet całej serii 3, auto ma twarde zawieszenie, doskonale informuje o każdej poprzecznej nierówności na drodze, środek e36 też nie rozpieszcza rozmiarem w klasie D, tylna kanapa choć na oko większa niż np. w Audi A4B5 to też mam wrażenie że mogła by należeć do współczesnego samochodu segmentu C. Dostajesz coś kosztem czegoś, a życie jest sztuką wyboru jak mawiano w reklamie lodów Magnum:)

Oczywiście po skoku z segmentu A samochód na pewno zrobi a Tobie wrażenie bardziej komfortowego, to pewne. Nie mniej jednak taki komfort przez dużę "K" to zaczyna się od serii 5.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Kwi 2016, 21:46

Oj prawda ,że komfort przez duże "K" zaczyna się od serii 5 i ogólnie segmentu E.
Z mojej perspektywy komfort musi być ,ale też nie oczekuję fajerwerków .
Przez komfort rozumiem dobre zawieszenie (które nie będzie powodowało wypadania plomb ,ale też obejdzie się bez bujania jak na statku) ,wygodne fotele z poprawnym trzymaniem bocznym ale też ciszę wewnątrz samochodu.
Masz może jakieś porównanie E36 do E39? E39 może już troszkę wykraczać poza budżet i ma pewnie wyższe koszty utrzymania ,ale jestem ciekaw twojej opinii ,bo parę razy się spotkałem z opiniami ,że seria 5 to już za ciężka i się już tak nie prowadzi.
Stigunio
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Auto: Lancia Ypsilion 96'
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Legalizacja gaśnicy potrzebna czy nie?
    Wprowadzono mi pewien mętlik w głowie. Niedawno zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Policjant kazał mi pokazać gaśnice. Oczywiście na gaśnice nie mam legalizacji bo się skończyła, a zapomniałem zrobić. Policjant ...

22 Kwi 2016, 22:31

E39 to dużo wyższe koszty utrzymania. Jeśli prowadzenie auta najważniejsze to BMW, jeśli komfort to Mercedes np.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ciekawy kompromis to Omega:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jest jeszcze Rover 75:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Saab 9-5:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Mazda Xedos 9:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Kwi 2016, 00:19

Masz może jakieś porównanie E36 do E39? E39 może już troszkę wykraczać poza budżet i ma pewnie wyższe koszty utrzymania ,ale jestem ciekaw twojej opinii ,bo parę razy się spotkałem z opiniami ,że seria 5 to już za ciężka i się już tak nie prowadzi.

Czytaj więcej jaka-alternatywa-dla-bmw-e36-vt93392.htm


E39 miałęm okzje się tylko przejechać incydentalnie więc moja opinia nie ejst jakoś szczególnie miarodajna. Samochód jest przestronniejszy wewnątrz, lepiej tłumi drobne nierówności i wydaje mi się (z naciskiem an wydaje), ze utrata na precyzyjnośći sterowania nie jest znacząća względem e36. Taki wyraźny rozdźwięk zaczyna się od e60, które już ewidentnie dryfuje w wyżśze segmenty i komfort kosztem szybkiej i precyzyjnej jazdy w zakrętach.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2016, 12:49

Właśnie najciekawszą alternatywą dla E36 jest Omega.Ale czy jest jakiś nie niemiecki dobrze się prowadzący sedan na który warto zwrócić uwagę?

Co do Mercedesów to szczerze powiem ,że jakoś nie specjalnie mi się podobają ,miałem kontakt z kilkoma modelami ,ale oprócz W140 (eSka) to żaden mnie specjalnie nie urzekł.Dobre ,solidne samochody ,ale czegoś im brakuje.
Rover 75 to fajny samochód ,wnętrze jak angielski salon ,ale cena zakupu generalnie zaczyna się od 10k.No i FWD.
Mazda Xedos 9 też FWD i V6 Mazdy biorą olej.To mało popularne samochody ,więc może być problem z serwisem.
Saab 9-5 i 9-3 też są FWD ,Wersje AWD trzymają cenę ,ale Saaby to ciekawe auta i wezmę je pod uwagę.W Saabie celowałbym w 2.0T ,ale to już trochę pali choć odwdzięcza się osiągami.

Tak jak patrzyłem na różne marki przd założeniem tematu ,to:
Alfy nie kupię bo nie utrzymam ,wersje q4 swoje kosztują.
Lancie są dosyć drogie i wyższe modele wyglądają zbyt "oryginalnie" jak dla mnie ,chociaż sam mam Lancie.
Honda Accord i Mazda 6 trzymają cenę .Avensis i Francuzy nie spełniają oczekiwań jeśli chodzi o osiągi ,nie jest tajemnicą ,że oni stawiają bardziej na diesle.Koreańskiego samochodu w tej cenie też nie ma co szukać ,ze starych to Daewoo Leganza (ale tu nie ma mowy o osiągach) ,a z nowszych to Suzuki Kizashi.Subaru raczej komfortowe nie będzie ,a ceny części mnie zabiją XD .Audi quattro poza budżetem ,stare Mercedesy będą mocno wyeksploatowane ,Lexusy drogie są oj drogie ,za 10k mogę też kupić stare Volvo S40 T4 ma świetne osiągi (chyba nawet za świetne dla mnie na tę chwilę) ,ale swoje spali swoje i części są bardzo drogie ,bo S40 1 generacji było dzieckiem Volvo i Mitsubishi ,nie Volvo i Forda.BMW przez różne czynniki ma niską cenę i dlatego skłaniam się ku zakupowi E36 ,Opel Omega jest ciekawą alternatywą natomiast warte uwagi są Saaby i Preluda.

Nie brałem pod uwagę Amerykańskich marek poza Fordem.Może tu znajdzie się jakiś ciekawy samochód?Jak myślicie?
Stigunio
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Auto: Lancia Ypsilion 96'