Jaką macie temp z kratek klimy?

15 Maj 2011, 12:12

Zrobiłem dzisiaj taki test
auto stało w garażu temp w nim wynosiła 23-24C odpalilem ustawilem wianie na środkowe kratki, wszystkie kratki byly otwarte, max chlodzenie, klima na on, wiatrak na 5, wyszłęm z auta, zamklem, wczesniej dalem 1 term taki elektroniczny polozylem na desce rozdzielczej i wlozylem sensor to lewego nawiewu oraz taki zwykly polozylem z tylu na siedzeniu
odczekalem 10min
patrząc pod maske zauwazylem ze skraplacz jest cieply, nie gorący, wiatrak od chlodnicy wcale nie chodzil a od klimy chodzil razem z kompresorem, na początku wentylator klimy i kompresor sie krecil bo widzialem non stop po paru minutach wiatrak klimy i kompresor 8-10s dzialal i 4-5s nie dzialal i tak w kólko dlaczego?
w aucie na term na tylnim siedzeniu bylo ok 15C na term cyfrowym na desce rozdzieldzej 18-18,5C a na term wlozonym to kratki 9C zauwazylem ze jak dalem ten term do srodkowej kratki i zmiejszylem sile z 5 na 2 lub 3 to temp spadla do 8,5C a przez chwile bylo nawet 8,2C
czy to dobrze? czy ta temp nie jest zbyt duza?
w garazu bylo 25-26C bo patrzylem na termometr
jak uzyskac temp rzędu 2-5C z nawiewów lub temp na -? u kolegi w focusie pokazywalo cos kolo -5C czy jakos tak
aha i pod maską jedna rurka byla gorąca jak ch...a a druga taka chlodnawa ale nie za bardzo
a kompresor wlaczal sie z wiatrakiem klimy jakby byly scalone
i przed przerwsze kilka min wiatrak=kompresor pracowaly non stop a później z przerwami az po 15min 8-10s pracy i 4-5s przerwy bo liczylem big_smile
moglibyscie zrobic taki test we wlasnych autach?
auto stalo w garazu w cieniu przed testem temp wynosila 22-23C po teście 26-27C auto tak nagrzalo garaż, drzwi otwarte
pozdr
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

15 Maj 2011, 19:53

piotrauto napisał(a):a kompresor wlaczal sie z wiatrakiem klimy jakby byly scalone
i przed przerwsze kilka min wiatrak=kompresor pracowaly non stop a później z przerwami az po 15min 8-10s pracy i 4-5s przerwy bo liczylem

Tak ma być.
Nie bardzo rozumiem do czego dążysz z tymi pomiarami - chcesz aby z kratek leciał ci śnieg lub lud?
Po pierwsze!
Jeśli chodzi o wydajnosć klimy to przyczepia się termometr do lusterka wewnątrz auta i sprawdza jak szybko spada temp. - to może ci wykonać każdy warsztat napełniający klimatyzacje wtedy oceni stan prawidłowego schładzania kabiny.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Maj 2011, 09:15

8s pracuje, 4s nie pracuje kompresor razem z wentylatorem ja myslalem ze jest nie ok bo sie rozlacza to bardzo wkurza bo co chwile to tyka

Ja oczekuje abym ustawic na 1 i spokojnie jechal a nie ustawiac na wiatrak 2-3 jak na dworze jest 24C a jak ponad 30C to juz musze jechac na max nawiewie jaki tylko jest
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

16 Maj 2011, 09:24

Dziwisz sie ze auto nagrzalo garaz? Pracujacy silnik wytwarza przeciez cieplo, Lodowka czy klimatyzacja posiada rowniez blians ciepla dodatni, czyli wytwarza wiecej ciepla niz "chlodu"(czy jak to fachowo nazwac), jak chlodzi auto wewnatrz, to grzeje na zewnatrz - praw fizyki nie ominiesz.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

16 Maj 2011, 13:11

no tak ale dlaczego ta klime tak słabiutko chlodzi? spr u siebie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

16 Maj 2011, 13:14

piotrauto napisał(a):no tak ale dlaczego ta klime tak słabiutko chlodzi? spr u siebie

W moim nie schlodze do ponizej 20 stopni raczej, dmucha takie sobie nie za zimne z nawiewow. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...

16 Maj 2011, 20:46

piotrauto napisał(a):no tak ale dlaczego ta klime tak słabiutko chlodzi?

Jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy - to nie domyka ci cię klapka sterująca zimnym bądź ciepłym powietrzem - efekt tego taki że zimne powietrze wytworzone przez parownik klimatyzacji miesza się z ciepłym powietrzem z nagrzewnicy i z kratek leci - sam wiesz co.
U mnie jak nastawie klime na LO (mam climatronic) - to zimno w kabinie jak w lodówce.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Maj 2011, 09:00

piotrpz87, wg mnie to odpada bo slysze wyraźnie ze sie domyka i czy zimny silnik czy cieply dmucha takie samo powietrze
jak mowilem na max nawiewie 9C a jak zmniejsze nawiew do 2 to bylo 8,2-8,5C z kratki
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

17 Maj 2011, 10:38

A to jest zwykla klima, czy climatronic? Moze czujnik temp. wewnatrz samochodu jest walniety?
Jaki w ogole to samochod? Bo przy jakims malym tanim, to nie ma tez co oczekiwac ze klima bedzie tak wydajna, jak w jakims aucie o 2 klasy wyzej. Motor jeszcze jak slaby, to na niskich obrotach silnika, tez moze miec to jakies znaczenie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Maj 2011, 15:01

jeśli podasz nam markę, model samochodu oraz to czy masz klimatyzację (schładzacz powietrza) czy klimatronik (1 ,2 ,3 lub 4 strefowy) to będziemy w stanie udzielić Ci dokładniejszej odpowiedzi,

Swoją drogą zadajesz dość dziwne pytania ... mam nadzieje, że kolejnym postem nie będzie pytanie " jakim powietrzem pompować koła, i jakiej "pompki" do tego celu użyć "
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

17 Maj 2011, 15:09

volvo s40 1,8 115KM 1996r
auto ma klimatronik 1 strefowy ale ja z niego nie korzystam tylko zawsze ustawiam manualnie tak jak w zwyklym schladzaczu
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

17 Maj 2011, 15:19

No jak masz klimatronik, to przeciez ustawiasz mu jakas tam temperature, a on powinien ja sam utrzymywac, chyba ze ustawisz na minimalna, wtedy powinien caly czas dmuchac, chociaz to tez zalezy od tego jak w danym samochodzie to jest rozwiazane. Jak na poczatku klima chodzi caly czas, a potem ja co chwile wylacza na chwile, to moze masz faktycznie termometr walniety?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Maj 2011, 17:45

to jak ustawie na min czyli 17C to w aucie nie jest 17C bo term lezal na desce to bylo 19C i w aucie nie bylo chlodno
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

17 Maj 2011, 22:37

No dlatego mowie ze jest moze po prostu termometr walniety? Bo klimatornik bedzie sie wlaczal i wylaczal, na takie zasadzie to dziala przeciez, osiaga wskazana przez ciebie tamp i sie wylacza, temp podskoczy w gore i sie wlacza z powrotem. Ale powaznie, w czym ci to przeszkadza? Ustawiasz sobie te 17 i masz 19 w samochodzie wiec akurat. :)

Klima jak jednak dmucha powietrzem w okolicach 8 stopni z nawiewow to jest sprawna raczej, bo cos mi sie nie chce wiezyc w to ze w Focusie -5 bylo przy nawiewach. :O
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

18 Maj 2011, 10:08

no tak ale ja z klimatronika rzadko korzystam tylko z ustawien manualnych a te 17C klima nie uzyska w sloncu w życiu
przeciez jak auto stoi na sloncu to wystarczy tylko zmniejszyc nadmuch na 1 bez wylaczania klimy to w aucie robi sie pieklo a jak wylaczysz klime to juz po kilkunastu sekundach temp sie wyraźnie podnosi
w innych autach jak jechalem to przy ustawieniu na 1 czuc bylo przyjemny chłód w aucie a na dworze bylo ponad 30C u mnie to musze dac na maxa nadmuch to wlasnie taki sam chłód czuje ale zimno mi nie jest, jeszcze bardziej bym schlodzil jakby sie dalo
a na max nawiewie nie jezdze bo nie chce ogłuchnąć wiec wole klime wylaczyc i otworzyc szyby
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931