Jaka Toyota do 12k ?

29 Wrz 2018, 10:12

Sharan to już jest autobus, autor posta pisze że chcę silniki benzynowy, w Sharanie jako tako jedzie tylko 1.8 turbo albo 2.8 które pali jak smok. W fordach wszystkie silniki benzynowe od 1.6 do 2.0 są godne polecenia. Najmniej awaryjne jest 1.6 przy którego produkcji współpracowała Yamaha, silnik prosty, bez koła dwumasowego, jeszcze nawet na kablach zapłonowych, stary ale dobry. W 1.8 i 2.0 może występować koło dwumasowe, w 2.0 chyba nawet zawsze. Lubią się luzować klapki w kolektorach, wymaga to wymiany.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Wrz 2018, 11:52

Rozumiem ze w przypadku forda chodzi o focusa, mondeo albo c-maxa? Patrzylem na cmaxy i w sume wszystkie ścigane z niemiec. Czy istnieje duze ryzyko na natrafienie na auto wadliwe, albo z przekreconym silnikiem? Jak w przypadku takich aut jest z blacha, czesto rdzewieje?
Z innych aut podbaja mi sie volvo ale chyba te sa drogie w eksploatacji i naprawie?
lunareth
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Nie mam

29 Wrz 2018, 18:44

Z autami sprowadzonymi jest loteria. Jeden będzie sztruclem a drugi godny zakupu. Trzeba wnikliwe zbadać stan auta. Co do blachy to fordy lubią rdzewieć, ale te już są trochę poprawione. Uwagę trzeba zwrócić na ranty drzwi i klapy.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Wrz 2018, 20:24

A czy są jakieś inne toyoty warte uwagi gdzieś tak do np. 15 tys. ( i nie maja problemu z braniem oleju?) ?
lunareth
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Nie mam

30 Wrz 2018, 20:33

Za 15k będzie już corollka fl bez problemu brania oliwy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Wrz 2018, 20:39

A czemu aż tak uparles się na te Toyoty ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Inteligentne oświetlenie MATRIX LED ŠKODY bez tajemnic
    Co dokładnie kryje się pod nazwą oświetlenie Matrix LED, które zastosowano w najnowszym odświeżonym modelu ŠKODY SUPERB? Jakie są zalety tej technologii i dlaczego zapewnia jeszcze większy poziom bezpieczeństwa ...
    Jak dobre opony ciężarowe wpływają na biznes?
    Opony stosowane w transporcie drogowym stanowi do 5 proc. wydatków firmy, ale ma wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych. Od jego jakości przy zakupie, fachowego serwisu przy montażu oraz i potem prawidłowej ...

30 Wrz 2018, 23:54

mateusz9986 napisał(a):Będzie wiele aut lepszych. Toyoty nie są już tak bezawaryjne jak w latach 90, mają problemu m.in z poborem oleju. Jak to ma być duże kombi to polecam m.in Mondeo mk3, Vectra C.
wynika z tego, że problem wszechobecnej korozji w Mondeo i problemu olejowego w Vectrze są mniejsze wobec w.w poboru oleju w Toyocie? :sly: trochę pokrętna logika.

W tym budżecie trzeba iść na kompromis, bo ideału nie kupisz.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Paź 2018, 07:20

W mondeo mk3 po lifcie a budżet wskazuje właśnie na takie auto, nie spotkałem się jeszcze z korozją. Vectra 1.8 122 konna faktycznie ma problemy z olejem, ostatnio napatrzyłem się na 1.8 140 konną i bardziej o niej myślałem, tam już nie ma aż takich problemów.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Paź 2018, 08:23

Ale po co kogoś na siłe przekonywać tym bardziej że corolka pb po lifcie nie jest złym autem tym bardziej że padają tu propozycje które picie oleju mają w genach :ok: Już nie wspomnę o tym że znowu się zaczyna cztli ktoś potrzebuje corolki a wciskamy vectre ...to tak jak by ktoś potrzebował avensisa a wciskalibyśmy opla omegę :mrgreen:
Autorze jak masz budżet i chęć na corolkę szukaj każdej wersji pb tym bardziej że 1,4 i tak lepiej jedzie od konkurencyjnych 1,6. Jak coś to diesl 1,4.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Paź 2018, 10:12

A tak z ciekawości, e12 pójdzie jako tako na podtlenku LPG?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Paź 2018, 10:56

Czemu się uparłem na corolle, bowiem sam wątek ma temat jaka Toyota :D. A tak szczerze to wydaje mi się, że Toyki są takim jakby zen pomiędzy parametrami które bym chciał mieć w moim pierwszym aucie (głupio to brzmi, pewnie jak mowa laika :P). Wydają mi się bezpieczne, niezawodne, z wyglądu w miarę porządne, w środku minimalizm (bez żadnych zbędnych bajerów), fakt, że auto jest z polskiego salonu i nawet jakby miało przejechane 250k to często jest serwisowane do tych 200k, no i fakt, że nie tanieją i jest ich mało na sprzedaż (pewnie nikt nie chce sprzedawać wersji 2004+ po lifcie, bo jak ktoś już takie auto ma to mu szkoda).

Tylko tu jest problem weź znajdź po pierwsze toyotę w kombi po lifcie, z przebiegiem poniżej 250k, w dobrym stanie i jeszcze tak do 30km od Warszawy :P. Dlatego też powoli rozglądam się za fordami, żeby mieć backup, jak już będę zmuszony do kupna a toyki nie znajdę.
Czyli podsumowując dobrą alternatywą będzie:
- Focus c-max z silnikiem 1.6 lub 1.8;
- Focus mk2 kobi silnik 1.6-2.0;
- mondeo mk3 po lificie silnik od 1.6-2.0;
- Vectra c silnik ?;

PS. z racji, że samochód będzie stał w garażu podziemnym to z gazu raczej pasuje (pozatym mam przykre wspomnienia z instalacją gazową - ciągłe serwisy, zmiany kabli, filta powietrza spalonego :P).
lunareth
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Nie mam

01 Paź 2018, 11:16

E12 przyjmuje na luzie lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Paź 2018, 21:49

mateusz9986 napisał(a):W mondeo mk3 po lifcie a budżet wskazuje właśnie na takie auto, nie spotkałem się jeszcze z korozją.
niestety takowa występuje, podobnie jak w Focusie mk2 przed FL.

Dopiero mk4 jest praktycznie wolne od korozji, choć w podwoziu nadal zdarzają się wpadki
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Paź 2018, 08:30

Tylko że tak samo można znaleźć też egzemplarze Toyoty z korozją. Osobiście nic nie mam do Toyoty, wiem tylko że to już niestety nie jest ta mitologiczna jakość.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007