Jaki akumulator? Corolla e12 1.4 vvt-i

02 Sty 2013, 17:05

Witam, zbliża się wymiana akumulatora w corolli e12 1.4 vvt-i i nie wiem jaki akumulator wybrać oraz jaka powinna być jego pojemność. Na oryginalnym aku nie ma żadnych oznaczeń a pytając się w sklepach rozbieżność jest pomiędzy 50ah do 62ah. Więc jaki powinien być odpowiedni akumulator?
tomcio123
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Xsara 2.0 hdi

03 Sty 2013, 19:06

Według wyszukiwarki Jenoxa wychodzi 61 Ah. Więc to 50 to zdecydowanie za mało jednak. Zwłaszcza jak masz tam jeszcze jakąś większą elektronikę. W swojej kategorii cenowej to byłby chyba najlepszy taki.
izydor
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Stolica

03 Sty 2013, 19:46

Elektroniki to tam za dużo nie ma. Ale auto jeździ na krótkich dystansach i jest bardzo często odpalane.
tomcio123
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Xsara 2.0 hdi

03 Sty 2013, 20:29

też nie jest za dobrze, że aku odpalany jest często na krótkich dystansach - szczególnie w zimie (dobrze, że jest plusowa ta zima;) ) można co jakiś czas podładować go.
Cartman7
Nowicjusz
 
Posty: 33

05 Sty 2013, 20:08

Ja w takich przpadkach zalecam akumulatory ze zwiększonym prądem rozruchowym. Np. Centra Futura.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2013, 23:26

może również być Jenox Gold - też ma zwiększoną moc rozruchową.
Cartman7
Nowicjusz
 
Posty: 33
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mitsubishi Mirage
    Mitsubishi Mirage jest produkowany od marca 2012 roku w nowej fabryce Mitsubishi w "Laem Chabang Industrial Estate " w prowincji Chonburi w Tajlandii – trzecim zakładzie firmy MMC w tym strategicznym państwie – ...

07 Sty 2013, 23:45

Jenoxa nie polecam, dwa tygodnie temu odesłałem na gwarancję, nie trzymał prądu po 6 miesiącach normalnego użytkowania. W dodatku napisali że naprawili usterkę w karcie gwarancyjnej, a akumulator dalej prądu nie trzyma dłużej jak dwa dni postoju. Centra Futura jest ok, ponadto bardzo popularne i dobre są teraz akumulatory firmy Topla - mam już dobre 4 lata. Powinieneś do swojego auta szukać czegoś nie mniejszego niż 62 Ah i o prądzie rozruchowym nie mniejszym niż 540 A. Jak jeździsz na krótkich odcinkach to za duży też nie może być bo go alternator nie doładuje i akumulator szybko się będzie nadawał do wyrzucenia.
Poza tym już coraz szersze grono osób radzi omijać akumulatory Bosha ze względu na fikcyjną gwarancję i upadek jakościowy produktów, w sieci także sporo info na ten temat.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Sty 2013, 20:46

Właśnie zastanawiam się nad futurą lub boschem s4. Raczej wybiorę center bo to Polski produkt i trzeba wspierać naszą rodzimą markę. Centre future 60Ah kosztuje 280zł, to dobra cena?. Bosch o podobnych parametrach kosztuje 270 zł?
tomcio123
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Xsara 2.0 hdi

11 Sty 2013, 21:56

Szczerze odradzam zakup Bosha. Popytaj w sklepach motoryzacyjnych ile reklamacji wraca.
Popatrz za czymś takim:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mam już 4 lata i jeszcze ładnie kręci a ma czym kręcić - 2.5 TDI.
Są też wersje 60Ah/510A ale przy różnicy 10 zł chyba warto wziąć większy.
Lepsze od centry są Bannery:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mam takiego w Lanosie 1.5, jeździ 3 lata bez zaglądania do niego.
No i rzecz jasna jeszcze polska Centra, aczkolwiek osobiście facet który akumulatorami handluje 15 lat powiedział mi niedawno, że centry są dobre ale plusy, futury mają dobry rozruch ale szybciej się zużywają, w rzeczy samej są bardziej wyciśnięte, przy każdym rozruchu oddaje więcej prądu. Miałem to w Mondeo 1.8 TD i o ile do diesla taki zwiększony prąd rozruchowy zimą jest bardzo korzystny o tyle trzecich urodzin nie dożyła, zdechła śmiercią naturalną, fakt faktem zimy przeżyła akurat srogie.
Generalnie szukaj czegoś z tego co Ci napisałem, aby pojemność miało przynajmniej te 60-62 Ah i prąd rozruchowy nie mniejszy niż te 500 - 540 A.
Warto też przed ostateczną decyzją zaczerpnąć informacji w sieci, ludzie mają różne akumulatory i dzielą się doświadczeniami.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Sty 2013, 14:34

Jeśli chodzi o firmę to ja mogę polecić akumulator EXIDE taki jak tu [link do oferty wygasł] , są trwałe nie trzeba ich zaraz znowu wymieniać :)
GrzegorzIV
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 6-2000
Auto: Volkswagen golf IV
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Lut 2013, 17:39

Ja do swojego auta diesla kupiłem nieco droższy akumulator hybrydowy Euro-Start i użytkuję go już pół roku i na razie mnie jeszcze nie zawiódł, nawet przy mrozach! mam nadzieję, że będzie dalej taki stabilny :D
CptKirk
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: toyota

22 Mar 2013, 16:16

Witam Ja troszke z innej beczki. Czy ktos używał do podtrzymywania napięcia na akumulatorze kiedy samochód nie jeździ przez długi czas np. kiedy mam kabrio no i zrozumiałem ze używam do wyłącznie kiedy jest ładna pogoda i przede wszystkim ciepło wiec samochód stoi ponad pół roku w garażu a żeby nie zniszczyć akumulatora wymyśliłem sobie żeby pogtrzymywać napięcie na tym akumulatorze niewielkim zestawem ogniw słonecznych. Ja w tym celu używam 40W ogniwa. Wykozystuje wieksze ogniwo ze względu na fakt że nie zawsze jest ładna pogoda i większe ogniwo pozwoli jednak wytworzyć więcej prądu. Z efektów takiego układu jestem bardzo zadowolony. Czy ktoś jeszcze czegoś takiego próbował ??
Vitis
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: warburg