Jaki auto 16 - 20tys. na gaz. (klasa C)

29 Gru 2016, 16:43

Witam
Zamierzam kupić samochód średniej wielkości,( ze względu na żonę). Do poruszanie się 60 % miasto 40 % trasa.
spróbuje nakreślić parę wymagań:
Małe zużycie paliwa - gazu.
Niskie ceny eksploatacji - (serwis, części zderzak itp.)
komfortowy - wystarczająco duo miejsca dla pasażerów.
fajnie jakby był żwawszy niż poprzednik getz 1.3 oraz by siedziało się troszke wyżej ( mniej rażą światła)
Z tego co wywnioskowałem lepiej kupić samochód bez gazu i samemu założyć.
Tylko sprawa założenia gazu jest dyskusyjna, wielu użytkowników boryka się z problemami w modelach które rozważam.
ford focus mk2 1.8
kia ceed 1.6
hyundai i30 1.6
biorę pod uwagę jeszcze golfa V ale troszke większy wolałbym.
Proszę o pomoc w wyborze i doradzenie z instalacją gazu. Nie mam dużego doświadczenia w temacie samochodów proszę więc o pomoc. :)
wioslarz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 08 03 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: hyundai getz
Silnik: 1.3 82km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Gru 2016, 00:24

O problemach z gazem z 1.6 w koreańcach nie słyszałem. Znalazłeś jakiś konkretny, powtarzający się problem czy "coś ktoś kiedyś..."?
Focus min. ceramiczne gniazda, ale bym go nie dyskwalifikował, sporo tych aut jakoś popyla na gaziku
Dorzucę od siebie corollę e12 1.6 i astrę h (najlepiej 1.8/122/125)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Gru 2016, 01:37

Cytuje jednego z użytkowników:
"- w jednym przypadku do wymiany głowica i katalizator, w drugim silnik
- W najlżejszym przypadku było to wypalenie gniazd zaworowych, a w najcięższym do zatarcia gładzi cylindrów
- wypalanie gniazd nawet po około 30 000 km
- Trwałość takiego silnika pracującego na LPG jest mocno ograniczona 60-80 tyś km
- bywało, że głowica wytrzymywała 50 tyś
- zapiekanie się pierścieni tłokowych
- regulacja poprzez wymianę szklanek popychaczy, demontaż głowicy i szlifowanie gniazd zaworowych
- wymiany kompletu 16 sztuk “ szklaneczek “ zaworowych + niezbędne uszczelki i uszczelniacze ok. 1 900 zł. "
Ciekawe ta corolla i astra. Jednak czy w tych modelach założenie gazu będzie mniej kłopotliwe ?
Jak z cenami części?
Lepiej młodszy azjata czy corolla, astra ?
Dziękuje za odpowiedz.
wioslarz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 08 03 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: hyundai getz
Silnik: 1.3 82km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Gru 2016, 09:02

Jeżeli chodzi o corolle i gaz to również regulacja zaworów jest poprzez wymianę szklanek. Astra 1.8 122km posiada hydrauliczną kasacje luzow, wiec ten silnik byłby najodpowiedniejszy do gazu ( ale wrazen z jazdy to nie bedzie). Tak samo citroen c4. Możesz popatrzeć też civic vii 2.0/1.6. Fiat bravo 1.4 t jet również dobrze znosi gaz ;)
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

30 Gru 2016, 11:59

Jeśli auto ma regulację luzu zaworowego a ktoś zaniedba i nie będzie odpowiednio wcześnie regulował tego luzu to fakt, można zajechać silnik. Ale to jak z wymianą oleju - jeśli nie zrobisz tego w porę, to zatrzesz silnik. Czy to oznacza, że nie warto kupować auta, bo trzeba olej wymieniać?

W Accordzie reguluję luz zaworowy co 10 - 15 tys. km z racji LPG, na benzynie bodajże trzeba co 25 - 30 tys. km. Mój Accord jeździ na gazie 14 lat (!) i żadnych problemów z instalacją ani silnikiem nie ma. Podejrzewam, że to samo jest w koreańskich.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

30 Gru 2016, 12:52

w koreańczykach były też wersje silnika z wzmocnioną głowicą, w których była opcja montażu LPG w ASO

P.S. Z tymi szklaneczkami ktoś pojechał, bo z reguły się nie wymienia wszystkich tylko 2-3 (w ISach też jest na szklankach i pełno osób jeździ na LPG)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zbyt zmęczony, żeby wracać!
    Przed nami ostatnie dni wakacji i nieuniknione powroty do domów. To, jak będzie przebiegała podróż, zależy w dużej mierze od naszego przygotowania. Powroty z wakacyjnych wyjazdów mogą okazać się problematyczne, ...

30 Gru 2016, 16:17

w takim razie skłaniam sie ku hyundai i30 poszukam z silnikiem gdzie montowano fabrycznie gaz, jak nie znajdę to z tym samym silnikem a gaz zamontuje. ( o ile dostępne są takie modele). Jak rozumiem zgadzacie się z moim wyborem? Nie astry golfy tylko młodszy koreańczyk ?
wioslarz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 08 03 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: hyundai getz
Silnik: 1.3 82km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Gru 2016, 17:33

Jak nie szukasz precyzji prowadzenia i osiągów tylko ekonomicznej jazdy to jest to dobry wybór.
bravo-1-4-t-jet-civic-1-8-i30-1-6-megane-1-4tce-leon-1-4tsi-vt95604.htm

podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sty 2017, 22:58

Dzięki za odpowiedzi szukam i30 1.6 :)
wioslarz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 08 03 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: hyundai getz
Silnik: 1.3 82km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003