Jeszcze kilka lat temu samochody firmowe kojarzyły się głównie z ubogim wyposażeniem i białym lakierem nadwozia. Nie pozostawało to bez wpływu na ranking najpopularniejszych kolorów. Biel nadal święci triumfy, ale – jak przewidują analitycy – rok 2018 może przynieść zmiany. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PPG Industries oraz DuPont, mniej więcej jedna czwarta (24 proc.) właścicieli samochodów preferuje kolor biały. Na drugim miejscu popularności znalazła się czerń (19 proc.), a ostatnie miejsce na podium przypadło lakierowi szaremu (16 proc.). Oznacza to, że statystycznie rzecz ujmując na europejskim rynku samochody w kolorze białym i czarnym stanowią 47 proc. całej sprzedaży, a na pozostałych rynkach około 45 proc. Specjaliści analizujący to zagadnienie podkreślają, że niezależnie od tego, o jakim rynku się mówi trzy na cztery samochody są białe, czarne, szare lub srebrne.
W 2018 pojawią się nowe trendy Eksperci branżowi zajmujący się rynkiem flotowym przewidują, że w 2018 roku najpopularniejszym kolorem samochodów będzie niebieski. Skąd taka zmiana? Z jednej strony stanie się tak za sprawą samych producentów (czytamy w magazynie Fleet News) którzy już teraz oferują szerokie spektrum barw, z drugiej natomiast przeważą względy praktyczne. Analitycy rynku flotowego zauważają, że samochody w białym kolorze często mają nieco niższą wartość rezydualną, co z kolei przekłada się na miesięczne koszty związane z leasingiem danego pojazdu.
"Biały lub srebrny kolor nadwozia i podstawowe wyposażenie rzeczywiście nadal mocno kojarzą się z samochodami flotowymi. Warto jednak dodać, że trend ten bardzo mocno się zmienił na przestrzeni ostatnich lat. Menadżerowie flot coraz częściej wybierają bardziej charakterystyczne odcienie nadwozia, które pasują swoim stylem do wizerunku firmy, natomiast lista wyposażenia samochodów firmowych z roku na rok staje się coraz bogatsza. Oferowana przez Toyotę linia Selection może być tutaj najlepszym przykładem. Samochody w tej specyfikacji charakteryzują się wyrazistymi, specjalnie dobranymi lakierami. W zależności od modelu może to być np. czerwień Tokyo Red lub ciemnoniebieski Selection Azure" ocenia Agata Adamczyk, Kierownik Działu Sprzedaży Korporacyjnej, Toyota Radość.
Ankieta przeprowadzona przez magazyn Forbes odkryła ponadto ciekawą korelację pomiędzy wybieranymi kolorami samochodów a płcią kupującego. Wyniki pokazały, że mężczyźni preferują kolory czerwony, pomarańczowy i czarny – ze względu na ich popularność w samochodach sportowych. Kobiety natomiast wolą odcienie srebra oraz brązów.
Jaki kolor nadwozia Wy preferujecie? Piszcie w temacie jak byście mogli wybierać to jaki to by był kolor
Niebieski mi się bardzo podoba ale to też wszystko zależy od auta, do jednego czerń lepiej pasuje a do innego srebro lub inny. Biały faktycznie wskoczył na miano prestiżowego koloru pamiętam czasy gdy nikt nie chciał kupować białych i czerwonych aut chociażby mogły być najlepszymi egzemplarzami na giełdzie. Ja swojego koloru bazowego nie będę obstawiał bo to zależy od auta jak wspomniałem ale myślę że czarny,srebrny i biały jeszcze długo będą trzymały czołówkę jeżeli chodzi o auta flotowe to myślę że może się moda na kolory zaktualizować i czerwony i niebieski mogą być najchętniej wybierane.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
O czym pamiętać, aby auto służyło jak najdłużej - jak dbasz, tak masz! Jak dbać o samochód, aby był sprawny i nie tracił na wartości? Zbyt rzadkie przeglądy, serwisowanie wyłącznie tych najpoważniejszych usterek czy niewłaściwe użytkowanie auta mogą znacząco wpłynąć na jego żywotność. ...
Tak zmieniały się samochodowe zegary - od wskazówek po ekrany Pierwszy samochodowy prędkościomierz został opatentowany w 1902 roku. Historia obrotomierza kryje nieco więcej tajemnic, ale akurat on nigdy nie był obowiązkowym wyposażeniem. Można powiedzieć, że historia samochodowych zestawów ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.