Jaki diesel do miasta do 30k zł

21 Lis 2018, 21:17

Witam.

Planuję zakup diesla do miasta. Przebieg roczny 10-15k km.

Najbardziej biorę pod uwagę C4 II. Są tam silniki 1.6 92KM, 1.6 112KM, 2.0 150KM.

Czy w mieście bardziej awaryjny będzie 92KM, który wiadomo, że każde mocniejsze depnięcie to niemal 100% jego mocy? Czy może lepiej zniesie to 2.0, który jak się trochę przyspieszy to silnik nawet tego nie odczuje, bo ma dużo większe możliwości?

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że diesel do miasta to nie jest najlepszy pomysł, ale gaz bywa też problematyczny, mechanicy którzy zwalają na gazowników i odwrotnie, regulacja luzów szklanki itp. Poza tym nowsze benzyny to też turbina + dwumasa, stąd mój wybór jest dość świadomy choć rozumiem, że wiele osób może mieć odmienne zdanie.
mijax
Nowicjusz
 
Posty: 7

21 Lis 2018, 21:24

Rozumiem, że kwestia nagrzewania się diesla przez 10km (a zatem brak ogrzewania) jest pomijana :mrgreen:
Diesel to nie tylko turbo i dwumasa a benzyniak dorównujący mocą takim 1.6 żadnego z tych elementów posiadał nie będzie.
Jeśli liczysz na oszczędności w spalaniu to również zweryfikuj swoje oczekiwania
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2018, 21:29

Nie widze sensu zakupu diesla w tym przypadku, ropa drozsza od benzyny, to co zaoszczedzisz na spalaniu wydasz predzej czy pozniej na mechanika
nowoczesne turbobenzyny sa rownie oszczedne co diesle, jesli nie potrzebujesz demona predkosci to rozwaz proste silniki benzynowe o pojemnosci 1.6
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2018, 21:41

Do tej pory miałem takie szczęście, że moje diesle, które jeździły tylko po mieście były bezproblemowe (1.9TDI, 2.2 i-CTDi, 1.3 MJET), stąd trudno jest mi mentalnie się przerzucić. Nie generowało to dodatkowych wydatków typu 1500zł rocznie, bo o tyle mniej więcej jest droższa jazda na benzynie w porównaniu do diesla przy 15k KM rocznie. Przy założeniu, że nie ma napraw.
mijax
Nowicjusz
 
Posty: 7

21 Lis 2018, 21:47

Do tej pory - zdanie klucz.

2.0 HDi, na jakie spalanie liczysz po mieście na zimnym silniku? Poniżej 7 litrów nie zejdziesz, zimą pewnie nawet więcej. Ja bym wolał prostą benzynę co mi spali 9-11 i będę miał spokój od dwumas, EGRów, turbo i innych. Tym bardziej przy 10 kkm rocznie, ja tyle na czystej benzynie robię...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lis 2018, 00:34

Invi napisał(a):Diesel to nie tylko turbo i dwumasa a benzyniak dorównujący mocą takim 1.6 żadnego z tych elementów posiadał nie będzie.


Tylko trzeba pamiętać o tzw użytecznym zakresie obrotów, gdzie np moja Honda 1,8 przegrywa nawet z jakimś 1,9 tdi 90 konnym w Octavii
Po prostu dusisz gaz i jedziesz, w wolnosssącym wszystko się dzieje dużo wyżej przez co zmiana pasa bez redukcji to masakra i samobójstwo, a to wszystko trwa.
Po prostu w takim wykorzystywaniu moc nie ma żadnego znaczenia a ma moment osiągany nisko z dolnych rejonów obrotów.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2018, 09:15

A ja kolego Cię rozumiem, również niedawno stałem przed takim dylematem, robię przebiegi ok 12k rocznie i poszukiwałem większego auta pokroju C4 Grand Picasso. Niestety znalezieni benzyny w takich autach jest praktycznie niemożliwością, bo za granicą nikt takich nie kupował, same diesle, stąd i u mnie stanęło na 1.6 HDi 112km. Spalanie jest fajne, silnik jest dość przyjemny w użytkowaniu. Ma dwumase, turbo i inne pierdoły, ale to nie zawsze znaczy że wszystko się popsuje, poza tym jeżeli planujesz auto na dłużej to jaki w tym problem, żeby to naprawić i później cieszyć się z użytkowania dalej?

W przypadku tych silników, które wymieniłeś 1.6 HDi 90km nie ma dwumasy i FAPa, tylko czy ta moc jest wystarczająca? W kwestii diesla do miasta lepiej patrzyć na auto które ma FAP niż DPF, koszty niższe w razie awarii, ale to moja opinia. 2.0 HDi bardzo ciężki do znalezienia nie zajechany, najpopularniejszy właśnie 1.6.
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

22 Lis 2018, 16:36

Invi napisał(a):Rozumiem, że kwestia nagrzewania się diesla przez 10km (a zatem brak ogrzewania) jest pomijana

Jakiego ogrzewania Invi, wnętrza?
W C5 jest specjalna nagrzewnica i ciepłe powietrze leci szybciej niż w benzynie.
Nie wiem czy w C4 II też jej nie ma, bo ciepłe powietrze też dosyć szybko leci z kratek

... także to nagrzewanie to trochę mit.
tomekdk
 

22 Lis 2018, 16:44

To chyba auta typu A3 z 98 roku tak miały, dzisiaj większość diesli dmucha ciepłym bardzo szybko, jedyne co jest zimne ot silnik i pali 2x tyle. Poza tym na krótkich dystansach się nie grzeje w aucie :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lis 2018, 19:14

Trochę się tej mocy obawiam 90KM, pozostaje przejechać się autem i przetestować. Teraz mam właśnie 90KM w 1.3 MJET i jest to jedyny powód dlaczego nie mogę już na ten samochód patrzeć. Bezawaryjny, mało pali, ale taki muł, że mam uraz do niego. Z kolei 114KM mi wystarczało w C4 II, a ta wersja 112KM jest chyba nawet troszkę szybsza i tańsza w naprawach.
mijax
Nowicjusz
 
Posty: 7