Jaki intercooler? A6 c6 2.0 tfsi (teraz 220km)

10 Maj 2019, 15:20

Witam serdecznie. Zrobiłem lekka mapę w a6 c6 2.0 tfsi. Seria wyszła 183,zrobiono na 220. Chciałbym dodać lepsze chłodzenie, co też przełoży się na więcej koni. Nigdzie nie mogę znaleźć bezpośrednio do mojego modelu IC. Jaki najlepiej dopasować?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Maj 2019, 18:27

To nie jest taaak :ok: generalnie wszyscy posługują się pałerem i tylko wiecej pałera a będzie szybciej ...

Generalnie bardziej wydajny ICek nie musi koniecznie oznaczać wzrostu mocy ale może się przydać chociażby w upalne dni. Do tego jeżeli jest robione strojenie to może mieć zbawienny wpływ na niuta i jego przebieg co oczywiście pozytywnie przełoży się na ukochany pałer. Problem polega na tym że przy badziewnym ICku pałer podskoczy a niut nie i wtedy tylko pozostaje palacebo :D
Co do samych ICków jeżeli nie ma dedykowanych to trzeba jechać do kogoś kto to zrobi. W sumie dedykowany tez musi być dobrej firmy bo jest sporo zagwostek. I niby przy sprzedaży jest mydlenie oczu, pokazywane wykresiki ale i tak potem nie jest tak różowo.
Na udany manewr z ICkiem będzie się składać rdzeń i jego wydajność, przepływy, oraz materiał z jakich zrobione są tzw.bańki. Niestety bardzo często jest tak że jeżeli przepływy są ok. to rdzeń nie jest ok.albo bańki po pół roku popękają.
Kolejny temat mocowanie i umiejscowienie.
Więc albo bardzo dobrej jakości coś dedykowanego albo warsztat i montaż pod zamówienie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2019, 22:59

A ja dodam że po zmianie pICka trzeba by było stroiciela odwiedzić aby korekty porobić po napewno cuś się zmieni.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2019, 23:25

Kao napisał(a):A ja dodam że po zmianie pICka trzeba by było stroiciela odwiedzić aby korekty porobić po napewno cuś się zmieni.


To obowiązkowo tylko że wtedy można coś gmernąć przy dp :D tak żeby ponownie nie jechać :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Maj 2019, 21:11

Dzięki Wam bardzo :)

Jednak logiczne jest to, że po dodaniu IC należy odpowiednio wystroić, żeby nie było żadnych dziur na obrotomierzu. Generalnie jest to raczej obowiązek, aby nie było żadnych spadków mocy.

Ogólnie napisałem w skrócie, bo chciałem usłyszeć propozycje od kogoś, kto ma w tym doświadczenie, jednak nie obeszło się bez głupich stwierdzeń. Jednakże większość ludzi może faktycznie posługuje się tylko "pałerem".

Głównie chodziło mi o dobrej jakości intercooler, żeby temperatura nie osiągała nie wiadomo ilu stopni - w szczególności w upalne dni. Co jak już powiedziano, przełoży się też na kilka dodatkowych koni, co też mnie usatysfakcjonuje tak przy okazji skoro już jest taka możliwość.

Zrobiłem mały błąd robiąc samą mapę, bo mogłem pomyśleć o IC na samym początku. Teraz jak kolega napisał trzeba robić większą korektę mapy, jak i nie wgrania nowej.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Maj 2019, 22:16

To ja Ci dam radę...mogę się z Tobą założyć o flaszkę czystej że ten IC nie będzie ostatnim zdaniem w kwestii tjunów. Więc razem z Ickiem zrób dp i odetkaj troszku wydech. Dopełnisz w 90% swoją powinność :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Maj 2019, 09:03

Tak czy inaczej, tu jak najbardziej masz rację :)

A co masz dokładnie na myśli z odetkaniem wydechu?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Maj 2019, 14:20

Bardzo dużo Ci da jak zrobisz downpipe wraz z wydechem. Tylko potrzeba firmy która Ci to ogarnie najlepiej z Ic.
Zdaża się że po taniości robi się dp i jak jest odpowiednia szer.wydechu to wywala się z niego wszystkie zwężenia.
stage 1 masz, na stage2 zapodaje się wydech icek ewentualnie dolot i pewnie na stage 3 hybryda.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Maj 2019, 15:52

Czyli najlepiej zmienić końcówki wydechu + DP + IC?

A i odnośnie firmy..
Skoro i tak zazwyczaj te same osoby w większości postach odpowiadają, to dopytam tu..
Na hamowni zobaczyli jakąś "sparciałą" wiązkę od turbo, więc ją poprawili. Auto odebrałem w zeszły piątek i wszystko ok. Potem wkręciłem ją na obroty (około 5-5,5k nie więcej) i odcięło mi turbo. Po prostu auto jeździło bez turbiny czyli muliło strasznie.

Podpiąłem pod komputer i błąd:
00579-elektrozawór ciśnienia zasilania turbo A - Sporadyczny 004 - Brak sygnału/komunikacja.

Stawiałem na tak zwany czujnik N75. Auto oddałem znów, dziś odebrałem, i..

Wymienili mi tą wiązkę kabli (wcześniej tylko zaizolowali, polutowali), zabezpieczyli, odebrałem auto i ok. Jednak przed domem ta sama sytuacja.. Oddałem auto znów do poprawy, co to może być nie tak?

Jest tam też jeszcze kostka, ale tak chciałem zapytać, za nim auto będzie do odbioru..

Otwierając maskę na dole po lewej stronie jest wiązka i kostka od turbo- o to miejsce mi chodzi.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2019, 15:41

Jakby się komuś przydało. To wina była właśnie tej wiązki.
Oryginalna była sparciała, lutowanie itp. nie pomogło, później jak widać zamontowali słabej jakości zamiennik, co też nie pomogło..

Dziś odebrałem auto, i zrobili to tym razem solidnie, teraz jak już zerwie wiązkę, to zostaje tylko oryginał.. Ori to jednak ori.

Kwestia wzrostu mocy. Przyrost jest bardzo dużo, a więc i to już nie dawało rady. Nawet bez programu by za długo nie pożyło.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2019, 17:21

Gom3z napisał(a):Czyli najlepiej zmienić końcówki wydechu + DP + IC?

N
Końcówka wydechu to taka rurka chronowana Tobie chodzi o tylną część wydechu. Zrób kompleksowo + dobre strojenie.
Gom3z napisał(a):Kwestia wzrostu mocy. Przyrost jest bardzo dużo, a więc i to już nie dawało rady.

Mógłbyś naświetlić temat ? Zaciekawił mnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2019, 19:07

Dołączyłem zdjęcie, o co mi dokładnie chodzi. Wcześniej krecilem auto zazwyczaj przy wyprzedzaniu do max 4k rpm, bo dalej to już nie miało siły i był następny bieg.

Teraz po zwiększeniu mocy ciągnie jak głupi chyba nawet do końca. Opisany wcześniej problem powtórzył się 2x przy około 6k na obrotomierzu..

Wiązka ta, która była już stara i cała sparciala, nie wytrzymywala większego nacisku mocy po prostu - tak myślę. Za drugim razem dali zastępcza jakąś, co też nie pomogło.

Teraz dopiero zabezpieczyli to solidniej, i póki co jest okej. W sumie nie krecilem mocno auta, bo u mnie akurat warunki pogodowe są tragiczne, no, ale wymiana tego pomogła.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Maj 2019, 09:42

Coś mi śmierdzi w tłumaczeniu tej usterki... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Maj 2019, 12:11

Szczerze powiedziawszy też jest to dla mnie troszkę dziwne tym bardziej, że miałem 2x ta sama sytuację. Jednak widziałem na własne oczy co robili i co wymieniali, a dodatkowo porobili zdjęcia tego.

A co widzisz tu podejrzanego? :)
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Maj 2019, 17:09

Gom3z napisał(a):A co widzisz tu podejrzanego? :)

No bo co ma wiązka kabelków do wzrostu mocy :mrgreen: :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe