W Polsce dopuszczalny błąd pomiaru prędkości przez fotoradar zależy od rodzaju używanego urządzenia. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla radarów pomiarowych prędkości stosowanych przez policję, dopuszczalny błąd wynosi 3 km/h przy prędkości do 100 km/h oraz 3% przy prędkości powyżej 100 km/h. Oznacza to, że jeśli kierowca przekracza prędkość o mniej niż 3 km/h przy prędkości do 100 km/h lub o mniej niż 3% przy prędkości powyżej 100 km/h, nie powinien otrzymać mandatu za przekroczenie prędkości. Natomiast jeśli chodzi o odcinkowe pomiary prędkości, czyli mierzenie prędkości na określonym odcinku drogi, w Polsce również uwzględnia się błąd pomiaru. W przypadku odcinkowych pomiarów prędkości, stosowane są odpowiednie korekty uwzględniające błąd pomiaru, które mają na celu eliminowanie ewentualnych błędów systemu pomiarowego. Dokładne metody korygowania błędów pomiarowych w przypadku odcinkowych pomiarów prędkości mogą różnić się w zależności od konkretnego systemu stosowanego na danym odcinku drogi.
Warto jednak pamiętać, że przepisy mogą ulec zmianie, dlatego zawsze warto sprawdzić aktualne przepisy dotyczące dopuszczalnego błędu pomiaru prędkości w Polsce.
Swoją droga ciekawe od jakiej prędkości są ustawiane takie fotoradary? Mając na uwadze błąd takiego pomiaru powinny go uwzględniać czyli przy ograniczeniu do 50km/h fotki powinien robić dopiero od prędkości 54km/h. Wtedy ta tolerancja powinna być na korzyść kierowcy. Tylko co w przypadku jak przekraczasz prędkość w terenie zabudowanym o 52km/h czyli przy ograniczeniu do 50km/h jedziesz 102km/h wtedy odwołując się na taki błąd pomiaru powinna zostać uwzględniona prędkość 99km/h (nie tracisz uprawnień do kierowania pojazdem) chyba, że przy wysyłaniu mandatów jest jakaś procedura która uwzględnia taki błąd pomiaru.
Dokładnie jest jak piszesz. Niestety, wielu kierowców nie wie o tych błędach pomiarowych, aczkolwiek takich kierowców jest raczej malutko. Co do fotoradarów, to wiem z pewnego źródła, że są one ustawiane na prędkość +10. W tym jest tolerancja błędu. Czyli jak jest np. 50, a jedziesz 55, to fotki nie ma. Tak samo jak jest 70, a jedziesz 75, to fotki nie ma. Z kolei na dwupasmówkach jest to ustawiane od +10 do nawet +15, w zależności od sytuacji - czy fotoradar stoi bo jest przejście, na którym było sporo wypadków, czy też jest to skrzyżowanie. Dlatego na dwupasmówkach najczęściej ograniczenie to 70, a rzadziej 50.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
Nissan LEAF ustanawia rekord jeździe na wstecznym w Goodwood Wielokrotnie nagradzany Nissan LEAF pobił kolejne rekordy. Nissan LEAF ustanowił rekord na dystansie 1,6 km, jadąc tyłem. Nissan LEAF najszybszym samochodem na dystansie 1 mili na wstecznym. Rekord ustanowiony podczas Goodwood ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.