Jaki nowy z salonu z finansowaniem do 60tys.?

03 Lip 2014, 15:40

Ja bym wybrał zastrzelenie - można ładną mozaikę zostawić na ścianie :P
A na poważnie. Ok, jakoś wyleczyłem się z Dacii. W grze pozostaje Focus Mk3 2012, Kuga 2009 lub 2010 i Sportage 2012r. Oczywiście używki. Teraz pytanie - który z nich jest najtańszy w naprawie i najmniej awaryjny. Do którego silnika najlepiej wsadzić LPG??
Axe89
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Punto II FL

03 Lip 2014, 16:26

Chesz LPG bierz Kia Sportage. Ford nie ma dobrych relacji z LPG
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

03 Lip 2014, 17:08

Kia ma chyba teraz tylko jeden silnik w tym modelu który nadaje sie do współpracy z LPG 2.0 DHOC. Nie daj sobie wcisnąć GDI ani nie wierz w teksty, ze mało palą, palą o ok 10% mniej od zwykłych MPI, a to żadna oszczędność, nie można tez zagazować.
Mozna tez wziąć pod uwagę Sorento z 2.4, ale za ta kase to używkę.
Większa, fajniejsza...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2014, 18:13

Poza tym w GDI zbiera się nagar i auto traci moc :(
Fordy z gazem kiepsko, chyba że Kuga z jakimś mocnym benzyniakiem ewentualnie
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Lip 2014, 21:25

Dzięki! Sorento fakt - ładne, ale trochę za wielkie :P
Odnośnie Kugi - silnik 2.5 w benzynie wystarczy do LPG? Czy może jednak pokusić się o diesla 2.0 TDCI? Tylko pytanie, czy diesel na 17tys. rocznie w mieście i ok 5-8tys. w terenie jest opłacalny?

Teraz kwestia kosztów napraw (standard: wahacze, przeguby, amortyzatory) i spalania. Co będzie tańsze w naprawach, a co w spalaniu - Kuga, Focus czy Sportage?
Axe89
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Punto II FL

03 Lip 2014, 22:23

2.5 Kugi okej pod gaz :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
    Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...
    Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym
    Okres wakacji to czas wielkich wyjazdów. Często przygotowania do nich trwają cały rok, a czasami decyzja o kierunku wyprawy podejmowana jest spontanicznie i w ostatniej chwili. Przed każdą podróżą musimy jednak ...

04 Lip 2014, 08:42

Kuga 2.5 jest dobra pod gaz.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

04 Lip 2014, 13:41

Dacia może i ma kiepskie wykończenie ale czego wy oczekujecie od SUV'a za te pieniądze? zbliżone pieniądze kosztuje tylko Jimny które też jest tandetnie wykończone i gnije na potęgę, w dodatku jest sporo mniejsze, jest jeszcze Panda 4x4 przyjemne i dzielne autko ale znów wielkościowo nieporównywalne.
Z racji wykształcenia często jestem na budowach i tam w wielu przypadkach te straszne Dustery zastąpiły Navary i L200 wśród kadry kierowniczej/technicznej, przy kolejnej umowie leasingowej.
Powód jest prosty, Dacia jest tania, części i serwis kosztuje grosze, utrata wartości jest mała bo auto nie ma z czego tracić, jest lekka i ma spory prześwit więc na grząskim placu budowy daje radę lepiej niż większość SUV'ów, konstrukcja prosta która daje nadzieje na to, że eksploatacja będzie opłacalna przez dłuższy czas. Największym problemem jest kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne, przy uszkodzeniach lakieru bardzo szybko zaczyna pojawiać się rdza, z drugiej strony japońskie pick-upy też w przeciągu 3-5 lat potrafiły nosić wyraźne ślady korozji a były 2 x droższe. Nie spotkałem żadnego budowlańca który narzekałby na Dustera, a jeździ nimi z połowa inżynierów, wiadomo, że można przyczepić się do wielu rzeczy ale cena je rekompensuje.
Jeździłem Dusterem i IMO na co dzień są lepsze propozycje, szczególnie jeśli ktoś nie używa auta w terenie to każdy kompakt okaże się lepszy ale Duster daje radę, idealnie spełnia zadanie swojej grupy docelowej tzn. budowlańców, geodetów, weterynarzy.
Spokojnie można nim zrobić 100-150 000 km bez większych problemów a potem jeszcze nieźle sprzedać bo popyt na rynku wtórnym przewyższa podaż, no chyba, że ktoś oczekuje, że zrobi pół miliona po placach budów, wtedy jego oczekiwania spełni Land Cruiser, tyle, że kosztuje 4 razy tyle.
Ostatnio edytowany przez Jasiek90, 04 Lip 2014, 14:00, edytowano w sumie 1 raz
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2014, 13:50

Weź lepiej kup tą Kugę.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010