Jaki olej?

05 Lip 2011, 21:22

Witam
Kupiłem sprowadzony samochód, teraz ma przebieg 138 tys. km . Wymieniłem olej i okazuje się że tak po około 2000 tys. km mi go ubywa i musze z 1litr dolać ,używam Castrol 10W-40 czy to znaczy że musze wymienić na 15W-40 jeśli tak to jaką firme polecacie? Bo słyszałem ze Castrol nie jest za dobry.
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

06 Lip 2011, 16:39

Po 1 daj wieksze info na temat auta, skad mamy wiedziec czy w ogole 10w40 to prawidlowy olej jaki powinien byc zalany? Jak 10W40 jest zalecany wg producenta, a olej nigdzie nie wycieka, tylko dostaje sie do komory spalania, to masz pierscienie do wymiany najszybciej. Jak gdzies cieknie, to zlokalizowac miesjce wycieku, a potem wymienic dana uszczelke czy co tam bedzie potrzeba, czesto olej nie kapie na postoju, tylko tylko i wylacznei podczas jazdy - na wyzszych obrotach silnika jest wyzsze cisnienie oleju.

Warto tez sprawdzic czy w oleju nie ma wody("kawa z mlekiem") oraz czy w plynei chlodzacym nie ma oleju, beda widoczne oczka oleju, jak np w rosole.

15W40 to mineralny, 10w40 to pol sysntetyk, 15W40 jest gestszy od 10w40, moze ci przy 15W40 troche mniej oleju brac, ale brac bedzie dalej bral. :P
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

06 Lip 2011, 21:59

a kto Ci dal taka podpowiedz ze Castrol to słaby olej????
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

07 Lip 2011, 19:30

Samochód to Seat Toledo II 1M
1.6 S.R 101KM
ma przebieg 138 tys. km ale w to nie wierze bo jest z 2000 roku.

Plamy w garażu nie ma ,pewnie dzieje sie tak bo wczesniej jezdzil na mineralnym a ja zalałem go polsyntetykiem bo tak radził mi mechanik,no i mineralny wypłukał nagar i się silnik rozszczelnił ale to tylko moje podejrzenia a przyczyn może być więcej.


A co do kawy z mlekiem to napewno nie ma bo już to kiedyś miałem i była wymieniana uszczelka pod głowicą.
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

07 Lip 2011, 19:36

kamilszczak00 napisał(a):a kto Ci dal taka podpowiedz ze Castrol to słaby olej????


czytałem na innym forum,pisali że śą duże lepsze oleje niż Castrol, mi sie wydawało żę to dobra firma więc ją wybrałem ,tylko że powinien być zalany mineralnym a nie połsyntetykiem i by było wszystko ok.
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

07 Lip 2011, 20:21

Castrol jest dobrym olejem w dobrej cenie, zgadzam sie z Toba sa oleje lepsze ale ich ceny sa kosmiczne
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Komfort, styl i odwaga - Trzy dekady Lexusa
    Świat motoryzacji jest barwny i interesujący. Ale nie byłby taki, gdyby nie producenci prezentujący zupełnie inne podejście do tworzenia samochodów. W tym roku mija dokładnie 30. lat, odkąd kolorów motoryzacyjnemu ...

08 Lip 2011, 11:48

a Ty do tego silnika nie powinieneś lać takiego [link do iParts wygasł]??? poza tym, imho Castrol to dobry olej. moze nie najlepszy, ale dobry. ponoc najlepszym olejem jest Motul, ale ciezko mi to stwierdzic bo nigdy z niego nie korzystalem
Marian27
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Warszawa

15 Lip 2011, 23:18

Z tego wzgledu że 10w40 wyplukał mi nagar i zaczeło mi go ubywać ,wymienilem teraz na 15w40 i dolalem tez doktora . Po jakimś czasie sprawdze czy coś sie nie dzieje, chociaż olej sprawdzam przed każdym wyjazdem praktycznie no ale od razu po wymianie nie stwierdze że jest ok
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

16 Lip 2011, 14:50

Marian27 napisał(a):a Ty do tego silnika nie powinieneś lać takiego [link do iParts wygasł]??? poza tym, imho Castrol to dobry olej. moze nie najlepszy, ale dobry. ponoc najlepszym olejem jest Motul, ale ciezko mi to stwierdzic bo nigdy z niego nie korzystalem
---- -------O co chodzi dokładnie z tym MOTULEM,dlaczego najlepszy?! Dlatego,że jest najbardziej przyjazny dla filtrów DPF(tzn .cząstki oleju po spaleniu w komorze silnika nie są dla niego szkodliwe),jeśli ktoś takiego filtru nie posiada,to MOTUL dla niego nie jest najlepszym olejem,szkoda kasy :!: Nikt nie jest w stanie poza tym stwierdzić,na którym oleju silniki zużywają się najwolniej,nikt ,a taki olej byłby najlepszy.Seat do tego modelu zaleca olej 5W30 :!: Być może sprzedawca dolał jakiegoś zagęszczacza lub oleju bardziej lepkiego.Castrol nie ma tutaj nic do rzeczy.Musisz dojść do przyczyny znikania oleju,od tego zacznij.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Lip 2011, 10:46

raczej marna szansa że 10W40 wypłukał nagar, prędzej padły uszczelniacze na zaworach albo coś w tym stylu, BTW nagar nie służy do uszczelniania silnika ;) a przeskok z 15W40 na 10W40 nie grozi niczym ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Lip 2011, 10:57

Przestan to zwalac na Castrola, czy na zmiane z minerala na polsyntetyk, bo olej tutaj do rzeczy nic nie ma, ktores z uszczelnien silnika padlo i stad ci silnik olej bierze. A nagar jakby cos mialo wyplukac to zmiana z mineralnego na pelny syntetyk jak juz.

Twierdzenie ze na pewno nie masz wody w oleju, bo zmieniales uszczelke pod glowica, jest troche bledne, lepiej sprawdzic niz mowic w ciemno, wymieniajac uszczelke pod glowica tez warto zrobic palnowanie glowicy, czego duzo osob nie robi, i taka sama wymiana uszczelki czesto nie pomaga w ogole.

Zobacz czy nie masz w filtrze powietrza oleju, moze odma sie dostaje do komory spalania?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Lip 2011, 12:03

Pewnie ,że tak.Jeśli kupujecie auto i dowiadujecie się,że był wlany olej bardziej lepki(w temp 100 st.C) niż zaleca producent auta(nie oleju!) powinna się zapalać czerwona lampka,inna rzecz,jeśli do oleju dostał się płyn chłodniczy,lub woda,to na 100% doszło do smarowania granicznego ,czyli prościej, do powstania piany ,która ma marniutkie własności smarnej,gładzie cylindrów oraz pierścienie zużywają się bardzo szybko.Mechanicy obsługujący silniki z DPF-ami zauważyli,że eksploatowane na MOTUL-ach wolniej zużywają filtry cząstek stałych,tylko tyle, a fama poszła,że MOTUL jest najlepszym olejem,jest,ale tylko dla filtrów DPF.Mnie np. po jakiego grzyba absolutnie bez chlorowy olej?!Płacić drugie tyle za coś co nie przyniesie żadnych korzyści?! Bez sensu!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)