Jaki samochód na LPG cena ok 10 tyś.

28 Sie 2011, 22:23

Witam
zastanawiam się nad kupnem samochodu w cenie około 10 tyś. chciałbym jakiś silnik benzynowy z instalacją LPG sekwencyjną o mocy ponad 100 KM, moje pytanie dotyczy w jakich samochodach silniki "lubią" gaz a przy jakich będzie więcej zabawy u mechanika niż jazdy.
choodyy
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 03 01 2009
Auto: Audi A4 B5 1.8 125 km

29 Sie 2011, 02:37

wszystkie hondy z vtec'iem i gazem od razu odrzuc. :) na pewno jakies golfy czy inne auta dla ludu z niemiec gaz przyjma rownie chetnie jak i benzynke :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

29 Sie 2011, 12:34

Gaz również chętnie przyjmują silniki Opla
TopRider
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Volkswagen Golf 3, 1.6 75KM

29 Sie 2011, 12:50

Nie napisałeś samochód jakiej wielkości Cię interesuje więc można zaproponować zarówno Omegę B 2.0, która dobrze współpracuje z LPG nawet tym starszej gen. i można też polecić np. Fiata Punto.
Silniki Daewoo znoszą bardzo dobrze LPG - do 10 tyś. taka Leganza będzie bardzo fajnie wyposażona i młoda rocznikowo.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Sie 2011, 13:01

interesuje mnie samochód z lekkim zacięciem sportowym Hatchback lub coupe, Opel Omega odpada na starcie ze względów na gabaryty,
a silniki mazdy, hondy, toyoty jak znoszą gaz? a może vectra b z silnikiem 2.2
choodyy
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 03 01 2009
Auto: Audi A4 B5 1.8 125 km

29 Sie 2011, 13:11

każdy silnik o odpowiednio dużej mocy i momencie obrotowym, spokojnie daje możliwość zamontowania instalacji gazowej, niektóre droższej niektóre tańszej, pytanie teraz czy do danego silnika opłaca się montować instalacje na przykład za 6-7k PLN bo na innej nie jeździ za bardzo :mrgreen:
powszechna fama że wszystkie auta z landu przyjmują byle jaki gaz też właściwa nie jest :mrgreen: przykładowo Merce czy też Audi z mechanicznym wtryskiem, to się tyczy wszystkich pojazdów,
z doświadczenia moge powiedzieć tylko jedno, jeśli ma być dobrze i tanio to kup popularne auto (typu Golf, A3) będziesz miał więcej rozpracowanych możliwości :wink:
a i z buta odrzuć wszelkie doładowane silniki i z bezpośrednim wtryskiem, ponieważ koszt właściwej instalacji podwoi wartość tego auta
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Czy samochody hybrydowe boją się mrozu?
    Brytyjska Toyota przez 24 godziny mroziła crossovera Toyota C-HR Hybrid w temperaturze -20 stopni, systematycznie polewając go wodą. W efekcie samochód pokrył się grubą warstwą lodu. Mimo to hybrydowy crossover bez ...

29 Sie 2011, 14:07

Najnowsza instalka LPDi dla silników FSI, TFSI to koszt 6-7 tys zł. Ale i tak za tą cenę nie warto szukać auta z silnikiem o bezpośrednim wtrysku, gdyż to są w miarę nowe jednostki, a co za tym idzie rocznik tego auta jest nieodpowiedni do tych pieniędzy, więc to będzie szrot. Czyli te silniki odpadają. :D
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Sie 2011, 14:23

jesteś w tak zwanym mylnym błędzie :mrgreen:
bezpośredni wtrysk w benzynie to domena Japonii :wink: już z końcem lat 80 zaczęło z tym eksperymentować Mitsubishi i Isuzu (tak samo jak z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskami w dieslach) to nie jest "nowy pomysł" VAGa, przecież wszystkie silniki GDI to nic innego jak bezpośredni wtrysk w benzynie, dlatego dawniej "nie przyjmowały" one LPG :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Sie 2011, 15:52

diabl0001 napisał(a):wszystkie hondy z vtec'iem i gazem od razu odrzuc. :)

Proszę podaj konkretne powody dlaczego? Osobiście śmigałem Civic-iem 1.5 90km z LPG drugiej generacji i nie miałem żadnych problemów.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

29 Sie 2011, 16:59

@pocieszny: No może i tak, nie wiedziałem, że już tak wcześnie to było. :)
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Sie 2011, 17:37

motoryzacja to nie tylko szmelcwagen :mrgreen:
sam miałem kilka Golfów i jest to jedno z lepszych aut na nasze drogi :wink: mocny zawias, trwały silnik (raczej starsze wersje 2-3 częściowo 4 generacja) 2.0 8v w golfie 3 GTI na gazie 2 generacji potrafił przelatać 750kkm zanim.... złamała się buda i nie było sensu ratować nadwozia :mrgreen: silnik chodził bez problemów, spalanie rzędu 8-9 litrów LPG bardzo przyzwoite osiągi, dobre wyposażenie (u mnie mył max łącznie z grzaniem kiery, klimą, grzaniem tyłka, pełną elektryką i innymi bajerami)
no ale cóż większość starszych samochodów jeśli się o nie choć trochę dba potrafi to samo :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Sie 2011, 21:51

PrezesArtek napisał(a):
diabl0001 napisał(a):wszystkie hondy z vtec'iem i gazem od razu odrzuc. :)

Proszę podaj konkretne powody dlaczego? Osobiście śmigałem Civic-iem 1.5 90km z LPG drugiej generacji i nie miałem żadnych problemów.


Zmienne fazy rozrzadu, lol.
1,5 90KM, to nie VTEC.

Toyota i ich VVTI tez odpada jak chodzi o gaz i jego oplacalnosc. Chyba ze dorwiesz jakas uzywana z zalozonym juz prins'em.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

30 Sie 2011, 06:40

Czimi napisał(a):
PrezesArtek napisał(a):
diabl0001 napisał(a):wszystkie hondy z vtec'iem i gazem od razu odrzuc. :)

Proszę podaj konkretne powody dlaczego? Osobiście śmigałem Civic-iem 1.5 90km z LPG drugiej generacji i nie miałem żadnych problemów.


Zmienne fazy rozrzadu, lol.
1,5 90KM, to nie VTEC.

Toyota i ich VVTI tez odpada jak chodzi o gaz i jego oplacalnosc. Chyba ze dorwiesz jakas uzywana z zalozonym juz prins'em.

Proszę podkreśl mi słowa w których na pisałem, że 1.5 90km to VTEC?
Ja tylko podałem przykład, że honda też może śmigać na LPG i to znacznie lepiej niż niektóre ople bo do budowy silników są wykorzystywane lepsze materiały które lepiej znoszą wyższe temperatury spalania LPG.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

30 Sie 2011, 07:38

To po ch.. cytujesz wypowiedz o VTEC, mianowicie:
"wszystkie hondy z vtec'iem i gazem od razu odrzuc. :)"
Piszac ze ci na nie VTEC gaz smigal? Gdy mowimy o VTEC?

Nikt tutaj nie twierdzi ze siilnik Hondy bez zmiennych faz rozrzadu(aka bez VTEC) jest problematyczny dla gazu. Mowa byla o VTEC i gazie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

30 Sie 2011, 08:15

No i nadal nie widzę konkretów w Twojej wypowiedzi, jeśli tak twierdzisz to musisz mieć jakieś konkrety a nie bo tak Ci się podoba i już. Powiedz w czym ten VTEC przeszkadza LPG?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001