Jaki samochód

28 Kwi 2013, 15:45

Witam mam do was pytanie i mam nadzieje ze pomozecie mi wybrac samochód .
Interesuje mnie auto do 50.000zl które będzie używane czasem jak do sportu. Potrzebuje samochodu ładnego z zewnątrz a zarazem z potężną mocą silnika która dostarczy mi frajdy i będzie mozliwość podriftowania nim.
damian122
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998

28 Kwi 2013, 17:41

Może być to trochę starszy samochód? Myślałem o skyline. A poza tym to Toyota GT86, Nissan 350/370Z albo jakieś BMW w M-power'ce... Kurcze, a jak ze spalaniem? Czymkolwiek? Zależy Ci na roczniku? A może LEXUS? Podaj jakie dokładnie masz wymagania dla samochodu...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Kwi 2013, 22:01

Za 50k do driftu możesz iść w dwojaki sposób:
N/A bez modów czyli BMW M lub V8, Nissan 350 i raczej na tym koniec jeżeli chodzi o upalanie.
Turbo+małe mody nissan s14/14a ewentualnie s13 z SRem
Możesz polecieć na grubo czyli swap 2JZa ewentualnie wykorzystanie ori auta z 2JZ troche pierniczenia ale uzyskanie spokojnych 400-600KM jest bez problemowe.

Co do:

GT86 to minimum 70k
Skyline z RB25 w serii kupa a dłubanie to $$$ (zrobienie LHD)
370z dużo więcej niż 50k

Jeżeli masz tylko 50k to wydaj 40 a reszta oponki, fele,szperki, zawiaski itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2013, 22:49

Damian, po Twoich innych tematach domyślam się że raczej nie masz za dużo wspólnego z driftem... Dlatego polecę Ci kupić za 40 tysięcy ładną 350z, a za 10 kupić stare bmw lub forda sierre. Nissan na codzień, a na tym drugim się nauczysz. Jak się nauczysz na tamtycm to zaczniesz próbować już nissanem. Jak kupisz samochód za 50k to podejrzewam że będziesz się bal latać bokiem żeby czegoś nie zniszczyć, a w przypadku gdy np. byś "odpukać" wpadł na krawężnik stare bmw i sierra to nie furka za 50k.

Szybki myślisz że Damian chcę w tym roku wystartować w D1? Myślisz że gdyby Damian szukał auto stricte do Driftu i o mocy 600 KM to w innych wątkach pytał by czy 4x4 można palić kapcia i driftować i czym jest blokada dyferencjału??? Podejrzewam że nie bardzo może rozumieć piszesz. Nie wiem nawet czy kolega wie co znaczy słowo swap i wątpię żeby w głowie miał bazę kodów silników.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Kwi 2013, 07:24

Vermin napisał(a):Szybki myślisz że Damian chcę w tym roku wystartować w D1? Myślisz że gdyby Damian szukał auto stricte do Driftu i o mocy 600 KM to w innych wątkach pytał by czy 4x4 można palić kapcia i driftować i czym jest blokada dyferencjału??? Podejrzewam że nie bardzo może rozumieć piszesz. Nie wiem nawet czy kolega wie co znaczy słowo swap i wątpię żeby w głowie miał bazę kodów silników.


W sumie masz rację, dlatego wpisałem kilka możliwości.

Sierrkę odpuściłbym i kupił stare BMW a jeżeli turbo to nissana s14
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Kwi 2013, 12:23

Zależy mi na właśnie jakimś z tych modeli Mitsubishi Lancer Evo (któryś model) ale jak mówicie że kapcia nie mozna palic to jest minus a no i ze 4x4 wszystkie maja Lancery.To wybierać widocznie muszę miedzy Nissanem 350z lub jakies Subaru. Nie boję się takiej jazdy i chce się poszaleć troche na jakis zawodach wyscigach.Chcem pojezdzic na jakies imprezy ale wlasnie cos do dritfu i do palenia gumy.Wystarczy mi od 300 KM w górę nawet oczywiście. Mialem 2 lancery na oku ale jak mówicie ze nie to nie
damian122
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny
    Aby uczcić 50-lecie ikony, jaką jest model Berlinette, Yann Jarsalle (projektant) i Axel Breun (dyrektor samochodów koncepcyjnych i wystawowych w Renault Design) poddali reinterpretacji pierwotne zasady stylistyczne ...

29 Kwi 2013, 12:35

Lancer jest do innych doznań niż RWD. Subaru lepiej odpuść.
Jak chcesz palić kapcia N/A to masz dwie opcje BMW V8 i Mki ewentualnie z350 ale Zka do latania bokiem średnio.. a jak chcesz turbo to 200sx s14a lub ...samemu uturbiać np:2JZ.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Kwi 2013, 12:35

Z kolei nissan jest 3 dzwiowy wiec jezeli na co dzien bede chcial wykorzystac go do dojazdu do pracy czy cos to duzo osob nie wejdzie a mitsubishi 5d i tu jest plus a i silnik 2.0 to i oplaty za oc nie takie jak za nissana 3,5l . Wogóle te furry sliczne sa takie do tuningu jak z filmów szybcy i wsciekli itp. Mam jeszcze czas zeby sie zastanowic . Jezeli chodzi o spalanie to wiem i nie oszukujmy sie na 300km samochod 15 l benzyny idzie :p a jak depniesz na hardkora to wicej ale nie w tym problem . To wnioskuje ze naped 4x4 do driftu ujdzie jeszcze tylko gumy nie palic .To najwazniejsze dla mnie i dlatego pytam was.Nie znam sie na tym xd
damian122
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998

29 Kwi 2013, 13:12

damian122 napisał(a):Zależy mi na właśnie jakimś z tych modeli Mitsubishi Lancer Evo (któryś model) ale jak mówicie że kapcia nie mozna palic to jest minus a no i ze 4x4 wszystkie maja Lancery.To wybierać widocznie muszę miedzy Nissanem 350z lub jakies Subaru

Subaru też mają napęd tylko 4x4, więc nie wiem o co Ci chodzi.

damian122 napisał(a):Jezeli chodzi o spalanie to wiem i nie oszukujmy sie na 300km samochod 15 l benzyny idzie :p a jak depniesz na hardkora to wicej ale nie w tym problem . To wnioskuje ze naped 4x4 do driftu ujdzie jeszcze tylko gumy nie palic .To najwazniejsze dla mnie i dlatego pytam was.Nie znam sie na tym xd

15 litrów na 300km to idzie w Cinquocento, jeśli kupujesz takie wozy to bądź gotowy na spalanie 15-20 litrów/100km.

Ok, to teraz tak z innej strony - widzę, że potrzebujesz samochodu do codziennej jazdy oraz do zabawy jednocześnie. Nie wiem, czy kupno jednego samochodu ma sens, ponieważ w wozach sportowych(nie ma znaczenia, czy evo, impreza czy 350z) części się eksploatują dużo szybciej i wiąże się to z kosztowniejszymi i częstszymi naprawami. Wiedzy zbyt dużej też nie posiadasz, więc jazda co chwilę do warsztatu z każdą usterką jest raczej bezsensowna, dlatego radzę Ci kupić jakieś BMW E90 330i, będziesz miał 258 km, napęd na tył, cztery miejsca i kasę w kieszeni, a pod względem wrażeń z jazdy będzie podobnie. Wiadomo, że klasyki kuszą gdy ma się na nie pieniądze, ale czasem trzeba też pomyśleć, aby nie żałować swojej decyzji.
Plecakofil
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: -

29 Kwi 2013, 13:16

Ale najbardziej mnie interesuje dlaczego 4x4 nie mozna driftowac i palic kapcia.Spalanie malo interesowne cena samochodu no mniej wiecej 50.000 zl .Chyba ze sie da to z lancera wyjme 4x4 i wsadze tyl naped? Domyslam sie z waszej perespektywy bez sensu pewnie bo kosztowne i roboty tyle ale jak nie mozna sie tak bawic i go "katować" to niestety ale cos trzeba wymyslec. Podobaja mi sie bardzo lancery. A te ktorymi sie scigaja nie maja 4x4? A drift jest tylko palenia nie .Oni moga?
damian122
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998

29 Kwi 2013, 13:31

Driftować da radę, ale problem polega na tym, iż samochód z takim napędem ciężko wprowadzić w nadsterowność, po prostu trzyma się przyklejony do drogi, a samochody z napędem na tył odwrotnie - łatwo wchodzą w nadsterowność, natomiast samochody z napędem na przód są podsterowne. Powiem Ci zresztą inaczej - jeśli chcesz kupić ten wóz, to po prostu umów się na jazdę próbną, przejedziesz się i rozwiejesz wątpliwości.
Plecakofil
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: -

29 Kwi 2013, 14:14

Powiem tak... Drift to tylko RWD!!! Tylko i wyłącznie tył napęd. Jeśli chodzi Ci o zawody driftingowe to w regulaminie nawet masz wymagany tył napęd. Ale bokiem można polatać nawet cc na ręcznym. Napęd 4x4... Też zależy jaki, ale ten z EVO ma chyba stale 50:50. Nie jestem pewien... To by oznaczało, że potrzebujesz dużo więcej mocy żeby zrobić np. rondo na deszczu. Katując 300 konnego czterołapa do latania bokiem na ulicy musisz praktycznie cały czas trzymać gaz w podłodze i obroty na odcięciu. Tak niesamowicie katujesz wtedy układ napędowy że nawet sobie nie zdajesz sprawy. Poza tym 300 konny lancer nie pójdzie bokiem dalej niż sierra 2.0 dohc. Dlaczego? Dlatego że lancer będzie Ci non-stop próbował wyjechać przodem przez co będziesz musiał go ustawiać pod większym kątem niż RWD, a to większy opór dla "poślizgu". Czyli im większy kąt poślizgu w 4x4 tym tak jakby samochód bardziej zwalnia - czyli potrzebne więcej mocy. BEZ SENSU - radził bym Ci kupić 2 samochody. Na codzień np. Lancera a do zabawy jakąś bmw czy sierre. Jest teraz do sprzedania sierra 2.9 V6 z zaspawanym mostem, odchudzona itp. Za 3500 do nego. Ogólnie - dość przygotowana już do zabawy. A z mniej surowych samochodów mój kolega zastanawia się czy nie sprzedać swojej bmw e36 2.8 po lekkich modach ma troche ponad 200 km (ok. 206/207 KM), szpera 25% gwincik, rozpórki. Takie bajerki. To był jego samochód na codzień. Tak więc w środku jest skóra, nagłośnienie itp. Chce jakieś 10k ale samochód baaaaaardzo zadbany. Nie wiem tylko czy się zdecyduje na sprzedanie.
Powiem tak, jeśli pasjonują Cię bardziej rajdy, szutry, szybka jazda po łukach itp. To weź 4x4. Ale jeśli pasjonuje Cię szybka jazda po łukach, drifting i troche mniej szutrów to bierz RWD.
Na Twoim miejscu. Kupił bym Taką sierre (bo najtańsza) za 2k teraz i pojeździł 6 miesięcy. Poćwiczysz, zobaczysz jak jeździ się tylnym napędem to zdecydujesz. Potem sprzedasz za 1k i tyle. Myślę że Ścierka będzie na początek super. Myślę że i tak pozytywnie Cię zaskoczy ;).
Szybki a czemu Zetka nie? Bardzo fajny samochodzik. Boczkiem też chodzi bez większych fochów.

Plecakofil napisał(a):Driftować da radę, ale problem polega na tym, iż samochód z takim napędem ciężko wprowadzić w nadsterowność, po prostu trzyma się przyklejony do drogi, a samochody z napędem na tył odwrotnie - łatwo wchodzą w nadsterowność, natomiast samochody z napędem na przód są podsterowne. Powiem Ci zresztą inaczej - jeśli chcesz kupić ten wóz, to po prostu umów się na jazdę próbną, przejedziesz się i rozwiejesz wątpliwości.

Wszystkie napędy są bardziej podsterowne. Driftować nie da rady bo to nie jest drift. Napęd na 4 wypluwa przodem kiedy tylko ma okazję, ewentualnie $ kołami lub zarzuci tyłem na wyjściu. Napęd na 4 wcale nie jest trudno wprowadzić w nadsterowność po prostu żeby tą nadsterowność utrzymać dłużej potrzebujesz dużo więcej mocy niż w RWD przez - większy kąt poślizgu, opór wszystkich 4 kapci i wychodzący (ślizgający się) - Musisz wymusić z mocy poślizg wszystkich 4 kół. A samochody z napędem RWD wchodzą w nadsterowność najłatwiej co nie znaczy że cały czas ten tył wychodzi. Po prostu do poślizgów kupuje się RWD i koniec.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Kwi 2013, 15:15

To w takim razie moze pojade na jazde próbną i wtedy spróbuje wejsc na rekawie i zobacze :) :D.Ciekawe co powie sprzedajacy. Ogólnie to bokiem wejsc to tylko czasem to moje wymagania.Nie jak tymi sierrami na filmikach ze non stop bokiem.Nie tylko z czasu.Np jade sobie te 80 widze szeroki zakret no i luk i wtedy tak wejsc zeby tylko poslizgu troche zlapal i koniec. Szkoda ze lancery 4x4 sa robione
damian122
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998

29 Kwi 2013, 15:44

Aaaaaaaaaaaaa to jeżeli chodzi o takie mniejsze ślizgi i zarzucenie tyłem to spokojnie nawet przedni napęd. Ale w tym 4x4 się jak najbardziej sprawdzi. Bez problemu. Aczkolwiek i tak bym Ci polecił tylny napęd bo jest po prostu najfajniejszy ;).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Kwi 2013, 17:51

wiem ale sie na lancera tego napalilem . te wysligowe bokiem chodza filmiki ogladalem. Tylko mi jeszcze powiec który mam wziąsć Evo 8 380KM czy Evo 9 500KM :D?
8) :)
damian122
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998