Jaki samochód wybrać jako drugi

23 Kwi 2024, 16:53

Cześć, zastanawiam się nad zakupem samochodu do weekendowej jazdy w dalsze trasy, jazdy do pracy 20km w jedną stronę gdy aktualne 1.4 w benzynie się zepsuje. Szukam czegoś tak za około 12.5k, rozglądałem się i wybrałem kilka modeli o które chciałbym was zapytać i prosić o opinię na ich temat. Szukam czegoś z lat 2006/2010 w miarę taniego w eksploatacji oraz niezbyt podatnego na korozję jak aktualny japończyk, który bezproblemowo jeździ, ale znika z roku na rok.

Wybrałem kilka modeli i prosiłbym was o opinie na ich temat.
-Citroen C4 1.6 HDI 90km 2008/10 rok lub 1.6 110km
-Megane 2 2.0 lub 2.0t
-Peugeot 308 1.6HDi
-Focus MK2 2.0
-Bravo 1.4t lub 1.9JTD, ale chyba mój budżet jest zbyt mały aby coś sensownego wyłapać.

Zastanawiam się nad zakupem 1.6HDi po opiniach, że to w miarę tanie i bezproblemowe auta + dobrze zabezpieczone przed korozją, ale za to niepowalające mocą w wersji 90km, chociaż po jakiejś mapie na około 110 już powinno się w miarę odpychać, jeździłem wersją 110km i było dla mnie wystarczająco. Najbardziej skłaniam się ku C4 1.6 HDi z lat 2008/10 bo widziałem kilka fajnych egzemplarzy, ale zdania na temat tego auta są podzielone, oraz Focusie 2.0 bo przemawia bezawaryjność, lecz na starcie pasuje zrobić dobrą konserwację bo też lubią się z biodegradacją. Co sądzicie o tej liście i które z tych aut byście polecili do takich zastosowań.

Pozdrawiam
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Kwi 2024, 21:23

AutoBam napisał(a):Szukam czegoś tak za około 12.5k


Zejdź na ziemię...bo rozumiem, że masz jednego gruza i szukasz drugiego?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Kwi 2024, 21:41

Ja proponowałbym przyglądnąć się Fordowi Focus 1.8 TDDI,miałem,auto nie do przeskoczenia,znam ten model do podszewki,kupiłem od brata za 2000 zł,tłukłem go niemiłosiernie,wertepy(ryby) ,przebieg 300 tyś km,żadnego wrazenia ten przebieg na aucie nie robił,genialne odpalanie zimą,zużycia paliwa deklasuje wszystko co jeżdzi,3.7 l 140 km/h trasa,nigdy na miejscu nie przekroczył 5 l nawet podczas srogich zim,wyjechałem nim wszędzie niczym 4 napędowcem,90 KM ale zbierał się świetnie,te silniki 800 tyś km robią z paluszkiem,zero poboru oleju,przy zakupie tylko trzeba przyglądnąć się korozji,szczelności pompy wtryskowej,to na początek,potem zregenerować na zaś alternator,wymienić rozrząd,ceny części podstawowych tanie jak barszcz,tłoczki ham.tył 35 zł delphi(sztuka),do Clio II płaciłem kilkanaście lat temu 120 zł:) Warto wybierać auto z górnej półki cenowej,polecam!Dolewac tylko olej typu mixol do paliwa,wtedy pompy nie do zajechania,igliczka ma bdb smarowanie ,elektronika się nie przegrzewa(tranzystor),ja dla tego Skurczybyka z tym silnikiem konkurencji nie widzę,ale tylko 1.8 TDDI.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Kwi 2024, 06:17

Mój gruz zrobił już 380k przebiegu, jest po konserwacji oraz śmiga codziennie 40/50km, oprócz konserwacji to w ciągu 5 lat dołożyłem może z 700 na wahacze oraz uszczelnienie silnika, faktycznie chciałbym drugiego takiego. Ale właśnie co do 1.8TDDi to znajomy takiego ma i też sobie chwali a kupił na szybko byle czymś zimę przejeździć a teraz zrobił drugi raz Niemcy. Chciałbym się właśnie dopytać czy lepiej ten 1.8 czy może 1.6 bo to jest to samo co 1.6hdi i również jest chwalony.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Kwi 2024, 06:39

1.8TDDI posiada pompę rotacyjną oraz bezpośredni wtrysk,mam podobnie w 2.9 TD,ta locha w trasie schodzi do 5 l,nie chciałem common raila,to już zuełnie inne koszty w razie niedomagań ukł.wtryskowego,inne wtryskiwacze,1.8 TDDI jak stwierdził nawet Kixter YT,by cokolwiek móc zrobić złego temu silnikowi,to trzeba wsypać do niego kilogram .Gdybym potrzebował compacta ja brałbym tylko tego Forda i tylko z tym silnikiem,wystarczy tylko spojrzeć na ceny,gdy paliwo było po 5 zł z hakiem,za 100 zł jeżdziłem po Sączu,pojechałem do Gliwic i z powrotem z kolegą po auto,zbladł gdy dowiedział się,że 100 zł wystarczyło,chociaż on akurat Fordy ma wiadomo gdzie,kupił Hondę CIVIC a la ROVER1.4 wtedy,też za 2000 zł,szczerze?! Takiego badziewia to ja bym za złotówkę nie kupił,żarło to olej silnikowy,paliwa 10 l na 100,zawiesie to szkoda gadać,a ruda chrupała to w mig a ten d...l dalej twierdzi,że Ford to nie Honda,ludzie miewają nafajdane we łbach,ten Ford jest nie do przeskoczenia pod żadnym względem,to najlepsze auto jakie miałem,Mercedesy,Audi,BMW to shit przy tym!(auta z tamtych lat),jeżdżc nim na stację paliw podjeżdża się po to by paliwo upuszczać a nie tankować.Ja kupiłem z delikatnie cieknącą pompą do tego,ale przez 3 lata zero problemów z czymkolwiek,jedynie alternator mi siadł,poza tym nic nie dołożyłem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Kwi 2024, 07:58

Tylko, że wydaje mi się iż ten Ford to mk1. Bo mk2 wychodził 1.8 z silnikiem 115km. Mi bardziej odpowiadałby mk2 jak już. A tam chyba na common Rail.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto
    W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję "dwupaliwową" najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie ...

24 Kwi 2024, 14:56

FOCUS II jeśli, to tylko albo 1.6 benz(SIGMA),albo diesel 2.0(PSA),bez 15 tyś zł lepiej nie myśleć o tym modelu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Kwi 2024, 17:20

To jeśli powiedzmy szukałbym coś za +/- 15k to za jakimi modelami mogę się rozglądać ? Spodobał mi się Peugeot 308, 1.6hdi 90km. Fajnie się trzyma jak na lata 2008/10, oglądałem też bravo, ale jakoś nie przypadło mi do gustu bo większość modeli za te 15/16 było skorodowane już.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

25 Kwi 2024, 21:45

P308 odradzam,to nie to,jeśli miałbym wybrać auto za ok.15 tyś zł, to tylko Megane III 1.6 110 KM ,to jest solidny compact,żadnego innego nie brałbym pod uwagę,do 5 tyś zł jak już wspomniałem,tylko Focus I.Meganki w mojej rodzinie były 3 w sumie,dwie 1.6 oraz 1.5 dCi żadnych awarii poza czujnikiem położenia wału w jednej benzynie oraz koło pasowe w dieslu,poza tym zero problemów,polecam szczerze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Kwi 2024, 22:20

Rozglądnę się za Megane, ale jakoś 110km w takim aucie nie wygląda na zbyt zachęcające. Chyba jednak wolałbym Megane 2 polift z silnikiem 2.0 lub 2.0t w tej cenie. A Megane 3 z silnikiem 1.5 dCi w wersji bez dpf byłaby lepszym wyborem niż ten P308 ?
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

30 Kwi 2024, 07:47

Megane 3 to sobie szukaj 1.9 a nie 1.5
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4