Jaki silnik? Diesel, benzyna, LPG? Konkretny przykład

10 Lip 2012, 07:01

Benzyna 1.6-1.8 +lpg, Focus nie trawi dobrze gazu.... Moim zdaniem tylko sekwencja, koszt 2200-2700zł, spalanie 15% wyższe niż benzyny + plus troszkę benzyny na rozruch. W kwestii oszczędności lepszej opcji nie widzę
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

10 Lip 2012, 13:20

moim zdaniem podejście od tzw "dupy strony"
najpierw wybierasz auto które Ci pasuje pod względem ergonomii i pozycji za kieratem potem kombinujesz jaki silnik :wink:
co z tego że auto będzie tanie i bezawaryjne jak się będziesz w nim męczył, a jazda będzie katorga a nie przyjemnością
moim zdaniem warto wydać nawet te pare zeta więcej na 100 km ale mieć z tego przyjemność a nie przykry obowiązek
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Lip 2012, 20:30

Nitro polecisz coś pod gaz z tych modeli, ktore wcześniej wypisalem?

pocieszny wcześniej przez 6 lat jezdziłem clio z 94r i kilka miesięcy siosrty fordem ka więc sam pewnie rozumiesz, że moje wymagania nie są duże :D

Z tego co widze nie mkt nie jest za dieslem, więc chyba odrzucę te możliwość.

Myślę, że rozglądne się za benzyną np. 1.6 i z czasem jak będzie potzeba to przerobie na gas.
Jakieś propozycje, ktore autko będzie dobre na takie rozwiązanie?

Chyba, że jeszcze jakieś inne pomysły :roll:
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18

11 Lip 2012, 21:21

Skoro masz robić małe dystanse i w ogólnym rozrachunku ok. 10 tys. km rocznie to dla mnie zakładanie gazu jest kompletnie bez sensu.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Prawo jazdy: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel

12 Lip 2012, 07:54

Ople dobrze tolerują gaz... Corsa 1.4 16v lub np Astra 1.6 16v, stilo chyba też nie ma problemóm z gazem, focus odpada, civic 1.4 16v-1.5 vtec-e też pojedzie. Moim zdaniem różnica w portfelu jest tak duża, że nawet opłaca się zakładać przy tak małych przebiegach
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

12 Lip 2012, 13:39

W przypadku Opla trzeba uważać na ECOTECi,nie wszystkie lubią lpg.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Modele zasilane LPG poszerzają ofertę Opla ecoFLEX
    Opel poszerza i udoskonala swoją ofertę modeli z napędem LPG. Teraz można złożyć zamówienie na pięciodrzwiową Astrę w wersji hatchback, Astrę Sports Tourer i Merivę, wyposażone w nowy, mocny, a zarazem ekonomiczny ...

12 Lip 2012, 14:19

Widziałem wiele ecoteców, vteców Hondy jeżdżących na gazie i nic im nie dolega... jedynie do zeteca Forda bym nie wkładał
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

12 Lip 2012, 14:20

Kolega ma Astre I 1.6 16V ECOTEC i tyle co on z nią miał to glowa mała ale teraz jeżdzi bez problemu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Lip 2012, 21:41

Z obliczeń na autocentrum. Wynika, że przy 10.000km rocznie (instalcje wyceniłem na 2200zł) zwrot następuje po ok. 14 miesiącach, więc licze realnie tak po 1,5 roku (możliwe, że nawet nie zrobie tych 10.000km).

W rezultacie poszukam chyba tak jak pisałem jakieś autko z silnikiem pod LPG (jakieś 1.4 lub 1,6) i może z czasem zaloże instalcje. Ewentualnie mniejszy silnik i zostawie benzyne.

Tego diesla odrzucam bo widze, że za tym rozwiązaniem nikt się nie opowiada, chociaż znajomi, którzy mają diesla mówią, że nic innego by nie kupili :)
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18