Jaki silnik? Diesel, benzyna, LPG? Konkretny przykład

08 Lip 2012, 20:51

Witam,
Panowie co myślicie, że będznie najkorzystniejsze w moim przypadku benzyna, diesel czy LPG?

Na auto mogę wydać maksymalnie 10.000zł więc będzie z ok. 2000r
Rocznie robie do 10.000km z czego 80% w mieście na krótkich trasach (od 2 do 20 km. więcej krótkich odcinków) więc większość czasu na ssaniu :( Zależy mi oczywiście na ekonomiczności auta, ale nie na totalnym zamulaczu :)

Biroąc pod uwagę wydatki związane z utrzymaniem auta w zależności od tego czy to diesel, benzyna czy LPG oraz oczywiście spalania jak myślicie co jest najlepszym rozwiązaniem?
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18

08 Lip 2012, 21:18

Przy takich przebiegach rocznych i krótkich odcinkach to wg mnie tylko benzyna (bez LPG). Diesle za te pieniądze będą bardziej zajechane.
arti123
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: Lca

08 Lip 2012, 21:59

Z tego co słyszałem bo sam znawcą nie jestem, to faktycznie diesle są droższe w utrzymniu, a co z LPG? Obawiam się trochę benzyny ostanio jezdziłem Clio z 94r i splanie mialem na poziomie 9l w zime 11l :( (oczywiście w mieście) w trasie ok. 7l.
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18

08 Lip 2012, 22:04

Zdecydowanie benzyna! - najtańsze naprawy i niższe przebiegi. Diesel na małych przebiegach będzie palił tyle co PB, bo dłużej się grzeje ale w tej cenie nie będą to jeszcze skomplikowane diesle ale z wysokimi przebiegami. Założenie LPG się nie zwróci, a kupno auta z gazem różnie się kończy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2012, 22:29

Dzięki za odpowiedzi.

Dzida
Co rozumiesz przez "Diesel na małych przebiegach będzie palił tyle co PB, bo dłużej się grzeje ale w tej cenie nie będą to jeszcze skomplikowane diesle ale z wysokimi przebiegami"
więc jeżeli nie będą skomplikowane to będą palić tyle samo czy nie? :)

A ile może kosztowac taka w miare dobra instalacja LPG, że nie jest opłacalna?
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18

08 Lip 2012, 22:38

Drogie diesle to są te z wtryskiem Common Rail bądź pompowtryskiwaczami, a za 10k z reguły większość jest jeszcze bez tych systemów bądź z ich pierwszymi generacjami, które są w miare tanie w naprawie. Ogólnie te bardziej skomplikowane palą mniej ale są droższe w naprawie.
Z tą temperaturą jest tak, że silnik zużywa dużo paliwa zanim osiągnie 90 stopni. Diesel potrzebuje więcej czasu na to więc podejżewam, że trasa 2-5km w chłodne dni to za mało na oszczędność w spalaniu diesla.
Dobra sekwencja to tak 2000-3000zł
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    LED-owa rewolucja
    Jeszcze niedawno za szczyt nowoczesności uchodziły reflektory biksenonowe, jednak ich kariera już dobiega końca – dziś nowe modele aut coraz częściej wyposażane są w reflektory LED. Mało kto wie, że pierwszym samochodem ...

08 Lip 2012, 23:01

Z tego co czytałem to gas włącza się przy odpowiedniej temperaturze a wcześniej leci na benzynie, więc jeżeli faktycznie tak jest to cieżko by było sporo zaoszczędzić... chyba, że to nie prawda albo te nowsze instalacje lepiej działają.

Dzida
czyli dobrze rozumiem, że starsze diesle w rezultacie nie koniecznie muszą być droższe w utrzymaniu tyle, że nie będzie dużej oszczędności przy mojej specyfice jazdy? (no i diesle chyba są droższe).
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18

09 Lip 2012, 03:45

Można zaryzykować auto z gazem ale pod warunkiem że lpg jest wmiare świeże i wiesz że dany silnik je dobrze zniesie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lip 2012, 08:04

dywagujecie i wróżycie z kryształowej kuli :mrgreen:
podaj konkretne auto jakie Cię interesuje, a nie ogólnie, bo są benzyny które będą palić mniej niż diesle a starsze generacje LPG nie potrzebują rozgrzanego silnika w lecie :wink:
wszytko zależy właśnie od silnika i konkretnego auta,
bo taka dywagacja jest podobna do rozmowy które święta są lepsze Boże Narodzenie czy Wielkanoc :wink:
konkretne auta z konkretnymi silnikami i można rozmawiać, a w ostatecznym rozrachunku czy auto pali litr więcej czy mniej nie ma zbytniego znaczenia :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lip 2012, 09:02

W 2gen lpg możesz sam decydować kiedy ma być na gazie :wink: w sekwencji na lato ustawiasz np 20stopni i przełącza się szybko, zima podnosisz trochę temperaturę i też nie ma źle....
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

09 Lip 2012, 17:32

20 stopni to w sekwencji spokojnie w lato się włącza.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Lip 2012, 18:39

wszytko zalezy od reduktora i przepływu gazu :wink: czasem nawey i przy 40 można zamrozić :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lip 2012, 18:43

W lato tak ale w zimie będzie szarpać i może gasnąć.... Przełączanie na gaz w za niskiej temperaturze lub ręcznie wpływa na zużycie reduktora
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

09 Lip 2012, 19:12

Dzida
czyli dobrze rozumiem, że starsze diesle w rezultacie nie koniecznie muszą być droższe w utrzymaniu tyle, że nie będzie dużej oszczędności przy mojej specyfice jazdy? (no i diesle chyba są droższe).

dokładnie, tylko przebiegi będą większe więc cześciej będa się psuć. Różnica ceny diesla i benzyny przy tym budżecie się zaciera
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lip 2012, 23:43

Panowie,
to jak z tym gazem? Jak instalować to można drugą generacje czy teraz już tylko sekwencje?
Jaki jest przyblizony koszt tych instalcji? (oblicze sobie zużycie i oszczędności)

Czyli twierdzicie, że nawet przy krótkich trasach w mieście gas może się zwrócić i można polecić?

Dzida rozumiem, że ty dalej obstawiasz przy małej benzynie? może polecisz mi jakiś konkretny model?

Pocieszny Dla mnie najważniejsza jest ekonomiczność i niezawodność auta, wygląd jest na dalszym miejscu, więć na początek chciałem ustalić czy rozglądać się za benzyną, dieslem czy benzyną ale pod gas... a później dobrać konkretny model i bym wiedział co jest celem...
(z wstępnej selekcji wybrałem; FOCUSA, ASTRE, CORSE, PUNTO, CIVIC, GOLFA IV, STILO).

Może macie do polecenia jakieś sprawdzone konkretne porpozycję? np. Astra 1.6 gas, itp..
Z góry dzięki panowie za wszystkie komentarze i pomoc.
lagerloff
Nowicjusz
 
Posty: 18