Jaki silnik diesla wybrać do Forda C-max?

29 Wrz 2016, 13:30

Zastanawiam się który z silników diesla oferowanych w C-maxach będzie najlepszą opcją? Chodzi o samochody z roczników 2008 - 2009.

Mamy w nich silniki:
- 1.6 TDCi dwie wersje 90KM i 110KM z DPF
- 1.8 TDCi 116KM
- 2.0 TDCi i tu są dwie wersje jedna 8 zaworowa o mocy 110KM, a druga 16 zaworowa o mocy 136KM.

Która z tych wersji jest godna polecenia i nie ma z nią większych problemów? Mój znajomy szuka takiego auta i zadał mi takie pytanie, sam się teraz zastanawiam którą wersję bym wybrał.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Wrz 2016, 13:40

To nie jest trudne pytanie, jakoby trudno je zobrazować.
1.6 110KM nie ma DPF, tylko FAP, a to duża różnica - tym drugim bez większego strachu możesz jeździć po mieście, tylko kaj tu logika? No i sama jednostka - niby fajnie się odpycha (cały czas mówię o mocniejszej wersji), ale na trasie jest trochę useless, bo ma tylko 5 biegów, co powyżej ~110km/h jest już trochę irytujące... no i spalanie też rośnie.
90-tka jest za słaba, 1.8 dużo pali, ma drogi osprzęt i jest przestarzały. Najkorzystniej wychodzi 2.0, ale tu też jest FAP (od 2009 był chyba obowiązkowo... albo od 2011, nie pamiętam. Kwestia do sprawdzenia).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Wrz 2016, 14:13

Czyli najlepiej szukać jednostki 2.0 110KM lub 136KM. Skrzynia będzie sześciobiegowa i moment Nm wyższy co pozwoli dynamiczniej przemieszczać się autem.

Z tego co wiem 1.6 chyba nie ma dwumasu więc było by tańsze w eksploatacji.

A co myślisz o skrzyni w automacie widzę, że są takie i mają też sześć biegów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Wrz 2016, 21:06

Kacper napisał(a):Czyli najlepiej szukać jednostki 2.0 110KM lub 136KM
136, nie ma 110 (był w starym 2.0 HDI)
Kacper napisał(a):Z tego co wiem 1.6 chyba nie ma dwumasu więc było by tańsze w eksploatacji.
w 90 nie ma, w 110 jest
Kacper napisał(a):A co myślisz o skrzyni w automacie widzę, że są takie i mają też sześć biegów
nie wiem zbyt wiele o Poweshift. Podobno trwalszy, ale wolniejszy niż DSG
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2016, 00:18

mike napisał(a):136, nie ma 110 (był w starym 2.0 HDI)
Chyba TDCi mówimy o Fordzie, chociaż to tylko marketing bo silnik z koncernu PSA :)

W ogłoszeniach są dwie wersje mocy do 2009 roku z tego co widzę. I właśnie one różnią się tym że jeden to 16V, a drugi 8V? Ten 136KM to to samo co np. 2.0 HDI 136Km w Peugeocie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2016, 13:13

Dokładnie, 2,0 HDi to to samo co TDCI :wink: ten o którym wspominałem (110KM i słabsza wersja 90) były montowane w Peugeotach z końca poprzedniego i początku obecnego wieku. Do Forda trafiły wraz z Focusem mk2 (wcześniej były jednorazowe konstrukcje Forda o tej samej pojemności), ale to nowa konstrukcja.
Doedukowałem się trochę - była wersja 110KM w 2.0 TDCI ze skrzynią PS. Tutaj temat na forum forda http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=162460
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Mercedes klasy A
    Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...

30 Wrz 2016, 13:29

Dzięki. Czyli wychodzi na to że moc tego silnika była ograniczona programowo prawdopodobnie dla zwiększenia trwałości automatycznej skrzyni PowerShift. Skrzynia przenosi moment to już wcześniej udało mi się doczytać do 450Nm więc nawet chip takiego silnika można bez problemu zrobić (jak to napisał jeden z kolegów na tamtym forum).

Ja też się trochę doedukowałem :) Czasem proste pytanie, a ile można się nowych rzeczy dowiedzieć.

Podsumowując.
Jak ktoś szuka automatu to najlepiej silnik 2.0 TDCi 110KM lub 136KM których jak na lekarstwo z automatem.
W manualu najlepiej 2.0 TDCi o mocy 136KM.

Z pozostałych diesli jeszcze 1.6 o mocy 110KM można wziąć pod uwagę.

Jak ktoś ma coś jeszcze do dodania to zapraszam do pisania :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999