Jaki silnik Do Astry Coupe Bertone ?

22 Lip 2015, 21:28

Jaki silnik jest najlepszy do tego Coupe. Na wstepie mowie, ze nie zalezy mi na osiagach tylko zalezy mi na jak najtanszej eksploatacji (zarowno spalanie jak i koszty napraw)
1.8 bedzie chyba najlepszy, ktora wersja jest lepsza ? ta nowsza 125 km czy starsza 116 ?
A 2.2 ? Tu pytan mam kilka. Nadaje sie ten silnik pod LPG ? Czy to prawda, ze jest on dosc awaryjny i czasami peka lancuch rozrzadu ? Wiekszosc Bertonek na dostepnych posiada wlasnie ten 147 konny motor. I ostatnie pytanie. Czy w takim 2.2 bedzie duzo wyzsze ubezpieczenie OC niz w 1.8 ?
Z góry dziekuje.
BTW.
2.0 T odpada mimo iż jest to swietny silnik, poniewaz nie chce z turbo, a blisko 200 km to za duzo.
RKOtomek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 12 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Golf mk3

24 Lip 2015, 15:18

Jeśli chodzi o cenę OC to nie powinno być drastycznych wzrostów jednak to zależy od ubezpieczyciela. Wejdź na naszą porównywarkę i przelicz składkę dla słabszej i mocniejszej wersji :) Tak będziesz miał rozeznanie jak to wygląda.
mfind
Aktywny
 
Posty: 488
Zdjęcia: 4
Auto: Volvo S40

01 Sie 2015, 21:41

Od ponad roku jeżdżę Bertoną 1.8 125 KM (Z18XE).
W stosunku do 116 KM (X18XE1) wersja 125 KM ma elektroniczną przepustnicę, brak EGR, katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym (minus, jeżeli Ci padnie kat) i jeszcze kilka różnic, mniej istotnych dla statystycznego Kowalskiego ("Zetka" ma 2 sondy lambda, wydaje mi się, że X18XE1 miał tylko jedną).
Z18XE jest dobry pod LPG (jeżeli jesteś zainteresowany). Dodatkowo, większość warsztatów ogarnia ten silnik, bo był montowany również do Zafiry A oraz Corsy C GSI. Zdarzał się w "zwykłych" Astrach G, ale rzadziej. Z poważniejszych napraw (jeżeli można tak to ująć), musiałem wymieć moduł cewki zapłonowej - koszt około 360 zł o ile dobrze pamiętam (zaczęły wypadać zapłony).
Co do 2.2 to czytałem różne opinie, generalnie 1.8 wypadał jakby lepiej :)
tomekgb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam