Od ponad roku jeżdżę Bertoną 1.8 125 KM (Z18XE).
W stosunku do 116 KM (X18XE1) wersja 125 KM ma elektroniczną przepustnicę, brak EGR, katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym (minus, jeżeli Ci padnie kat) i jeszcze kilka różnic, mniej istotnych dla statystycznego Kowalskiego ("Zetka" ma 2 sondy lambda, wydaje mi się, że X18XE1 miał tylko jedną).
Z18XE jest dobry pod LPG (jeżeli jesteś zainteresowany). Dodatkowo, większość warsztatów ogarnia ten silnik, bo był montowany również do Zafiry A oraz Corsy C GSI. Zdarzał się w "zwykłych" Astrach G, ale rzadziej. Z poważniejszych napraw (jeżeli można tak to ująć), musiałem wymieć moduł cewki zapłonowej - koszt około 360 zł o ile dobrze pamiętam (zaczęły wypadać zapłony).
Co do 2.2 to czytałem różne opinie, generalnie 1.8 wypadał jakby lepiej
![Uśmiechnięty :)]()