Jaki silnik do ix35?

28 Cze 2014, 16:08

Witajcie.

Przejechałem się dziś nowym ix35 w podstawowej konfiguracji, czyli z silnikiem benzynowym 1.6 135KM. Planowałem kupić to auto, ale nabrałem poważnych wątpliwości ze względu na przyspieszenie, a raczej jego brak. Z tym silnikiem to auto jest strasznie "dostojne" w przyspieszeniu - nie wyobrażam sobie wychylić się zza TIR-a i szybko go wyprzedzić, na krótkim odcinku przyspieszając z 60 do 130. Zbiera się wolno straszliwie.

Pytanie do użytkowników ix35 z silnikiem 2.0 166KM, czyli o oczko wyższym. Jak to wygląda? Jest dużo lepiej? Ma lepszy zryw?

Wielkie dzięki,
Marcin
SenorDottore
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Corsa

28 Cze 2014, 17:06

Do suva taki silnik to nie porozumienie. 2.0 pojedzie lepiej, ale pamiętaj ze GDI to wtrysk bezpośredni i LPG do tego nie założysz, a spalanie średnie to 10litrów przy takiej budzie...
Jak juz chcesz to auto to najsensowniejszy jest diesel 2.0.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Cze 2014, 07:36

2.0 GDI zbiera się lepiej, zwłaszcza jak go wyciągniesz powyżej 3 tys obrotów. Nie jest to demon prędkości, ale gdy trzeba to potrafi dość mocno pociągnąć (oczywiście wysokie obroty i odpowiednio wyższe spalanie). Ogólnie to auto nie zachęca do szaleństw, zwłaszcza zestrojenie zawieszenia i wysoko położony środek ciężkości.

Po przesiadce z Subaru Forestera (2001, 2.0, 125hp) to auto nauczyło nas ecodrivingu i spokojnej jazdy. Nie da się nim jeździć tak jak Subaru (kto jeździł ten wie jak to trzyma w zakrętach, genialna trakcja, nawet z takim motorem kusiło żeby dociskać gaz cały czas), raczej się nim płynie (zakręty nie sprawiają mu trudności pod warunkiem że się nim w nich jedzie w miarę przepisowo). I w sumie jako taki komfortowy SUV do odprężającej spokojnej jazdy sprawdza się idealnie.

Miałem okazję się przejechać na testowej 1.6 z przednim napędem (straszny muł), po czym tata zakupił sobie 2.0 GDI (166hp) z napędem na 4. Przy w miarę spokojnej jeździe (okolice przepisowe) spalanie z prawie 18 tys km mamy 8.4 litra. Trasy na tempomacie około 95-110 średnio dają spalania około 7.2 litra.

Diesla Ci nie polecę ze względów ekonomicznych, różnica cen do odpowiadającej benzyny to naprawdę jakieś przegięcie. Myśleliśmy nad dieslem 2.0 ale po szybkiej kalkulacji (dla przebiegów rzędu 25-30 tys km rocznie, opcja ta upadła (zwrot różnicy w cenie zakupu po 6 latach!), gdzie nie liczyliśmy kosztów serwisu osprzętu (dwumas, wtryski, turbina, filt cząstek stałych).
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2014, 19:05

Wielkie dzięki za obie odpowiedzi.

Dziś sprzedawca w salonie mi powiedział, że jego zdaniem zrywność jest zbliżona w 1.6 i 2.0, bo dwulitrowa wersja, zwłaszcza ze skrzynią 4x4 jest sporo cięższa i KM-y neutralizuje zwiększona masa. Ma rację czy bredzi?
SenorDottore
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Opel Corsa

30 Cze 2014, 19:15

Moment obrotowy jest różny, większa pojemność tez robi swoje. Zawsze mozna wziąć 2WD.
4x4 do normalnej jazdy tym bardziej miejskiej jest kiepskim pomysłem na wyzbycie się gotówki, a sprzedawcą głównie na tym zależy.
Najlepiej przejedz się oboma wersjami i się dowiesz jak jest :)
Sprawa jest prosta 1.6 nie nadaje się do tego auta i w porównaniu do 2.0 zostaje w tyle.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Cze 2014, 19:22

Za danymi z Autocentrum:

1 591 cm3 (135KM)

masa własna [kg]:1305

1 999 cm3 (166KM)

masa własna [kg]:1380 / z napędem na 4 koła 1450

Moim zdaniem 2.0, zwłaszcza na wysokich obrotach lepiej się zbierało. Ale może to odczucie subiektywne. Weź poszukaj IX35 albo bliźniaka Sportage z benzynką 2.0 i się przejedź. Różni ludzie oczekują po aucie różnych rzeczy, u mnie priorytetem było auto w którym zepnie się napęd 4x4 na stałe i wyjedzie do domu (tak, wiem elektroniczna blokada rozdziału mocy na obie osie 50/50 ale daje radę, a wszelkie 4motion nie dawały rady - testowane w Yeti i Passacie). Ten sobie radzi dobrze. Dynamika była na niższym planie.

Jechałem 1.6 z napędem na przód (bo tylko taki jest dostępny) i 2.0 z 4wd. Moim subiektywnym zdaniem 2.0 jak się zredukowało i ładnie docisnęło lepiej odjeżdżał. Zwłaszcza że nie wiem czemu jechało się nim zdecydowanie pewniej niż 1.6, zwłaszcza w zakrętach. Każdy poszukuje czegoś innego.

Nie mam innej rady jak dopadnij 1.6 i 2.0 (ale 166KM z 6 biegową skrzynią bo o wiele lepiej jedzie niż starsza jednostka 165KM z 5 biegową skrzynią, która kulturą nie grzeszy) na jazdy testowe i wypuść się na jakąś dwupasmówkę na testy.
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fotel Alpine
    Legendarna zwinność Alpine wynika z niewielkiej masy auta. Nasi inżynierowie zastosowali tę zasadę przy projektowaniu fotela, dzięki któremu kierowca i maszyna stają się jednością. Ultralekki fotel kubełkowy Siedzenie ...

01 Lip 2014, 00:02

Jeździłem paroma ix35-kami i mogę powiedzieć, że tylko diesel jest okej. 2.0crdi to naprawdę udane włoskie silniczki, chociaż wiem że trochę trzeba dopłacić w salonie za diesla, ale auto kupuje się na pare lat więc warto myśle.
Daj sobie spokój z benzynami.

Pzdr
Virtualer
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Seat Ibiza 6L

01 Lip 2014, 08:22

W tym aucie jak najbardziej 2.0 CRDI.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004