Jaki silnik do zagazowania? (kompakt, 2005r)

02 Sie 2011, 16:04

Witam!
Jako, że temat LPG jest mi zupełnie obcy postanowiłem zapytać mądrzejszych.

Który z silników między 1,5 - 2l montowany w autach kompaktowych w okolicach roku 2005 najlepiej znosi gaz?

I druga sprawa - Waszym zdaniem lepiej (taniej) kupić auto bez instalacji i ją założyć czy też z już założoną?
Orzelek
Nowicjusz
 
Posty: 11

02 Sie 2011, 16:13

Taniej pewnie będzie kupić auto z gazem, lecz nie wiadomo w jakim stanie będzie ta instalacja, ktoś Ci może sprzedać swoje problemy.
A co gazu to najlepszy silnik pewnie 1.6 albo 1.8 :P
MarcinUser
Początkujący
 
Posty: 106
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Podkarpacie

02 Sie 2011, 19:13

Najlepsze silniki do gazu to zwykle 8 zaworowki(ale 16 zaworowy tez problemow zadnych nie sprawia), bez bajerow typu zmienne fazy rozrzadu i itp. Sekwencja nowa to 2600zl w przypadku BRC, zwraca sie juz po 20k km jakos wiec tragedi nie ma, kupic z zalozona instalacja tez mozna spokojnie, w instalacji za duzo rzeczy do psucia sie nie ma nawet, wtryskiwacze gazu sa tanie, duzo wytrzymuja, wymieniac tylko filtr gazu co 15k km i co jakis czas zestaw regeneracyjny kupic do reduktora i tyle. Kupujac autko z inst. gazowa, wazne zeby byly do niej papiery, bo potem bedzie problem z rejstracja samochodu.

Jak masz w okolicach 25k zl to mozesz sie za Astra III 1.6 rozejrzec.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

02 Sie 2011, 19:18

Dziękuję za rzeczową odpowiedź! A czy z japończyków mógłbyś coś polecić?
Orzelek
Nowicjusz
 
Posty: 11

02 Sie 2011, 19:36

Toyota(Yaris, Corolla) i jej VVTI czy Honda(Civic np) i jej VTEC, gaz znosza jako tako, ale trzeba gazownika, ktory dobrze taka instalacje zalozy i wyreguluje, a nie pierwszy lepszy. Beda myki typu czeste wymiany swiec, przewodow WN, regulacja instalacji, no i trzeba jakas lepsza zalozyc, bo nie wiem czy bedziesz z BRC zadowolony potem w 100%, tym bardziej jak wydasz na instalacje 2600zl. Zakaldanie Prinsa za 5000zl, tez sie srednio oplaca. Pogoogluj i poszukaj opinii o tych motorach i LPG sobie.

Almera 1.8 16V powinnan byc ok, ale modele produkowane od fuzju z Renault, 2002+ rok bodajze, niby sa dosc awaryjne, nie wiem ile w tym prawdy.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

02 Sie 2011, 20:38

każdy silnik się zagazować da, ale im większa pojemność tym lepiej, im auto paliwożerne tym lepiej, aut o mikroskopijnych silnikach (do1,5litra) nie ma sensu gazować oszczędność niewielka i zwrot dobrej instalacji długi a innej nie ma sensu pakować,
zadałeś pytanie trochę od dupy strony, lepiej znajdź samochód jaki Ci się podoba i wtedy można dywagować jaki silnik i czy w ogóle jest sens zakładać instalacje,
ogólnie trudności w gazowaniu mają silniki z mechanicznym wtryskiem i te z wtryskiem bezpośrednim tak że od razu skreśl silniki GDI, FSI, TFSI i tym podobne, nie oznacza to że się nie da ich zagazować, da się ale instalacja jest odpowiednio droższa i wydatek dość długo się zwraca ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Sie 2011, 21:12

Zapytałem o silnik gdyż zależy mi aby auto po zagazowaniu nie sprawiało problemów. Jak wspominałem nie znam się na LPG, ale jednak nasłuchałem się nieco o kłopotach z instalacjami, o nierównej pracy silnika, dużym spalaniu, kosztownych remontach silnika po kilkudziesięciu km itp.
Gdy będę wiedział które silniki, jakich producentów nie sprawiają kłopotów, instalacja LPG do nich nie jest kosztowna, a spalanie nie wzrasta za bardzo wtedy podejmę decyzję co do marki i modelu. Tak wygląda mój plan :)
Orzelek
Nowicjusz
 
Posty: 11

02 Sie 2011, 22:46

Renault Megane II 1.6 lub Skoda OctaviaII/Golf V czy Leon II także 1.6.
Do tych silników producent oferował fabryczny montaż LPG( w Megane II i Octavii II na pewno).
Zresztą w rodzinie jezdzi taki Leon II z LPG i w jego przypadku się to sprawdza.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sie 2011, 07:10

jeśli takie rzeczy się dziają (kosztowne remonty) to nie jest wina silnika tylko źle założonej, lub źle dobranej instalacji, no chyba że silnik już umierał, ale wtedy mechanik nie powinien założyć instalacji do takiego auta,
duże spalanie jest efektem albo nie wyregulowania instalacji albo źle założonej instalacji, albo zaniedbania użytkownika i nie wymieniania czujników jak padną, co czasem się zdarza,
nierówna praca silnika zwykle jest spowodowana nieszczelnościami w dolocie albo spadniętymi wężykami podciśnienia
problem w tym że instalacje zwykle montują ludzie nie mający pojęcia o mechanice samochodowej,

tak czy siak zanim założysz do jakiegokolwiek auta instalacje silnik ma być w 100% sprawny, jeśli chcesz kupować tanie kable i tanie świece odpuść sobie temat, jeśli chcesz oszczędzać na olejach filtrach i obsłudze odpuść sobie temat,
a co do silnika ja polece ci 2.0 ze stajni szmelcwagena, najlepiej 8 zaworowy (choć 16 też jest dobra), sam zrobiłem na tym silniku 750 tys km w czym 550 tysi prześmigał na gazie
a dlaczego 2.0? po 1 ma dobre parametry duży moment obrotowy, fajnie rozłożony, jest to dobra konstrukcja, stara, niewysilona,
w domu były 2 auta z takim silniczkiem stary golf3 GTI (ten prześmigał 750 a oddałem go na żyletki bo buda się zaczęła łamać :mrgreen: ) i Bora 2.0 16v (3 lata temu pogoniona do ludzi z przebiegiem ponad 300 tysi, jeździ dalej nic się jej nie dzieje)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Sie 2011, 18:05

550 tysięcy na gazie? To robi wrażenie! O takie informacje mi właśnie chodziło.
Co do tego 1,6 od VW też właśnie czytałem, że skoda w salonach sprzedaży montuje do niego instalację LPG i nie traci się gwarancji.
Jeśli chcielibyście Panowie coś jeszcze polecić to nie krępujcie się, a za dotychczasowe informację dziękuję!
Orzelek
Nowicjusz
 
Posty: 11

04 Sie 2011, 16:54

@pocieszny: Dlaczego niby do pojemności poniżej 1.5 nie opłaca się zakładać instalacji?
Sam mam 1.4 i jest to jak najbardziej opłacalne, miałem nawet w 1.0 i też robiło dużą różnice. :)
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

04 Sie 2011, 19:18

popatrz na same koszta, mały silnik = stosunkowo mała moc
LPG jako takie jest mniej kaloryczne (inaczej rozkłada się moment obrotowy silnika na tym paliwie) i jeśli przy większych pojemnościach jest to nie odczuwalne to taka corsa 1,0 prawie nie chce jechać na gazie poniżej 3000rpm co powoduje o wiele większą różnice w spalaniu LPG niż benzyny,
prosty przykład rzeczona 1,0 corsa vs golf3 2.0i 8v GTI silnik 2 razy większy moc prawie 2 razy większa masa golfa większa o jakieś 300 kilo spalanie porównywalne (8-9 litrów LPG)
powód inaczej rozłożony moment obrotowy który w glfiku jest w zasadzie dostępny jak w dieslu a corse z mikro silniczkiem trzeba kręcić
do tego koszt instalacji jest porównywalny, więc czemu nie jeździć wygodniej za tą samą cenę?
wiem zaraz powiecie że golf brzydki i takie tam, zgoda to prawda, ale rzecz idzie nie o piękno a o dobrze skonstruowany silnik, dla porównania możemy dorzucić Honde Civic 1,6 16v moc ma coś koło 100 koników, podróżowanie o niebo wygodniejsze niż w corsie 1,0 a spalanie porównywalne

proporcja różnicy spalania benzyna/gaz w małym silniku jest stosunkowo duża, i zwrot instalacji mamy relatywnie dłuższy, oczywiście jeśli pogodzimy się z takim punktem widzenia to prosze bardzo zakładajmy gaz, ale z ręką na sercu jeśli auto śmiga jakieś 10 tysi rocznie włożymy dobrą instalacje to za ile lat się zwróci 3? ma to jakiś sens?
nikomu nie każe mieć podobnych odczuć :mrgreen: ale miałem w życiu różne auta i te z silnikiem 660cm i takie z 7,3 V8 i powiem jedno, jeśłi ktoś wsiądzie w poważny samochód z dobrze dobranym silnikiem do masy i temperamentu kierowcy, to już nigdy się nie przesiądzie na mikro silnik :wink:
(w domu nie mam silnika mniejszego niż doładowane benzynowe 2,0 )
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Sie 2011, 19:24

Corse 1.0 12V R3, wystarczy porownac do 1.4 16V R4, obie pala tyle samo, z ta roznica ze 1.4 jedzie, a 1.0 sie toczy.

dervu napisał(a):@pocieszny: Dlaczego niby do pojemności poniżej 1.5 nie opłaca się zakładać instalacji?
Sam mam 1.4 i jest to jak najbardziej opłacalne, miałem nawet w 1.0 i też robiło dużą różnice. :)

Zalezy do jakiego autka/silnika, Honde warta 15k zl z 1.5 VTECem pod maska srednio sie oplaca gazowac, instalacja za 5000zl... + sa potem dodatkowe koszty spore, samo sprawdzanie luzow na zaworach co 20-30k km przy LPG, a na PB95/98 co 100k km.

Ale np taki Lanos 1.5 16V palacy 10l w miescie, to jest srednio oplacalny na benzynie, a mozna do niego zalozyc najgorsza sekwencje, czy nawet II gen i bedzie jezdzil.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI