Jaki silnik VW 2,0 TFSI 200 KM czy 3.2 V6 250 KM

23 Cze 2015, 20:48

Witam,
mam taki problem, obecnie jeżdze Audi A3 1,9 TDI 130 konną jednostką z programem w okolicy 160 KM, czasem brakuje mi mocy poza tym auto z 2000 roku i ten diesel tak dla mnie średnio, myślę że jednak wolę benzynę.
I teraz zastanawiam się poważnie nad autami typu VW Golf 5 albo Audi A3 II gen.
i albo silniki 2,0 TFSI albo 3,2 V6.
O ile ten pierwszy jest awaryjny o tyle w tym drugim mamy już solidnie mocną jednostkę i problem taki czy eksploatacja nie jest zbyt kosztowna typu rozrzad, uszczelniacze, tarcze, klocki, układ wydechowy..+ warto założyć do takiego mocarnego silnika instalacje lpg - tutaj tez problem czy to jest taki proste i łatwe i w każdym tego typu serwisie mi to zrobią.
teraz 2,0 TFSI to bardziej "domowa" jednostka, ale znowu awaryjna, przy czym taki golf czy audi z takim silnikiem to raczej nie jest auto dla konesera który ma na jego utrzymanie tylko mocna wersja zwykłego auta.
Dlateczego o to pytam..
bo o ile Golfów R32 mk5 jest mało i są na prawdę drogie, o tyle audi a3 quattro V6 3,2 250 KM jest sporo i mają ceny ok 28-30 tys z roku np 2004.

Jakie są Wasze opinie?
Którą wersją bezpieczniej jest się zainteresować?
Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Cze 2015, 20:57

Nie pakuj się w dziadowskie TSI, zdecydowanie 3.2 v6
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Cze 2015, 21:00

też jestem za V6 i dźwięk ładniejszy, a nie jakiejś kosiarki :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Cze 2015, 21:16

Czyli jednak mówicie że V6? no w sumie czytałem kiedyś w jakimś czasopismie że to bardzo dobre jednostki VW i od razu moc duża bez jakiś chipów które niby są ok ale auto automatycznie pracuje w innych jakby warunkach niż fabryka dała.
Tylko mnie cały czas gnębi to że będzie coś do wymiany i się okaże że to koszta bardzo wysokie.
Bo moim zdaniem to jest tak 2,0 TFSI to jest to samo co 2,0 FSI tylko z doładowaniem?
A 3.2 V6 to jakby inna bajka, inne auto, inaczej jedzie, kręci się silnik no i właśnie to brzmienie :)
dobra no nic zorientuje się jak wyglada eksploatacja.
Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Cze 2015, 21:19

Przy V6 nic nie robisz a przy TSI co chwila coś będzie niedomagało
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra