Jaki silnik wybrać do Vectry B?

Jaki silnik do Vectry B?

2.0 DTI 16V - 101KM
2
10%
1.7 TD - 82KM
4
20%
1.6 16V - 101KM
2
10%
1.8 16V - 116KM
12
60%
Razem głosów : 20

08 Gru 2010, 12:52

Po dłuższym zastanowieniu postanowiłem kupić Vectrę B. Tylko jest pytanie z jakim silnikiem? Diesel czy Benzyna z gazem? I tu poprosiłbym o Waszą pomoc, jeżeli ktoś miał do czynienia z tymi silnikami(podanymi w ankiecie) niech się wypowie :wink:
Dodam że samochodem więcej będę jeździł w trasie niż w mieście.

Rocznik to 97-99
Przebieg roczny to około 8-9tyś km.
Ostatnio edytowany przez Marcin0116 08 Gru 2010, 13:34, edytowano w sumie 2 razy
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Gru 2010, 13:21

Z tego co wiem,to ople dosyc dobrze znoszą gaz. A z którego roku dokładnie byłby samochód? Musisz podac jeszcze ten istotny szczegół,ale mimo wszystko decydowałbym się chyba na wersję z benzyna.
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Miejscowość: Warszawa

08 Gru 2010, 13:32

Ile km robisz w ciągu roku :?:
Dragus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Miejscowość: ..:>>.?

08 Gru 2010, 19:34

Optymalnie będzie 2,5 V6 ale tutaj będzie droga eksploatacja (rozrząd, itp) i montaż gazu. Jeśli nie V6 to 2,0 ale tutaj dynamika już znacznie mniejsza i musisz się liczyć z konsumpcją oleju. Nic mniejszego bym na Twoim miejscu nie brał pod uwagę.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

08 Gru 2010, 19:49

j.w.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Gru 2010, 20:30

powyże dwóch litrow juz sporo wieksze oplaty sa(ubezpieczenie itp) a dlaczego nic mniejszego bys pod uwage nie bral?
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu
    Po Amsterdamie, Nowym Jorku, Tokio, Meksyku i Sao Paulo także Zurych będzie dysponował flotą stuprocentowo elektrycznych taksówek Nissan LEAF oferujących przewozy w największym mieście Szwajcarii. Elektryczne taksówki ...

08 Gru 2010, 20:33

1.6 i 1.8 będą palić symbolicznie mniej jak 2.0, a osiągi gorsze. Z resztą jak ma być z gazem to już w ogóle różnica nie warta świeczki. Diesel bym odpuścił, za niskie przeloty roczne.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Gru 2010, 20:36

czy gaz czy benzyna tez sie zastanawiam... jezeli trafi sie auto z gazem to dobrze a jesli bedzie tylko benzyna to czy oplaca sie zakladac gaz? chyba nie

najbardziej sie sklanialem ku silnikowi 1.8 bo dobrze znosi gaz i jest podobno mniej awaryjny niz 2.0(czy to prawda nie wiem)
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Gru 2010, 20:39

Przy przebiegu 8-9 tyś raczej nie ma sensu. Jakj długo będziesz chciał jeżdzić tym autem ?
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 20:42

Ja jakbym robił 10 tyś km rocznie to bym nawet się nie bawił w gaz. Jak byś robił 15 to by było już można pomyśleć :razz:
Dragus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Miejscowość: ..:>>.?

08 Gru 2010, 21:31

Z podanych silników zdecydowanie najżywotniejszym i najekonomiczniejszym będzie diesel od isuzu 1.7 TD. Tyle, że przy przebiegach rocznych kompletnie inwestycja w taki silnik się nie opłaca. Silnik 1.8 jest optymalny do tego samochodu. Pali niemalże identyczne ilości paliwa co 2.0. Jeśli nie masz z kim zarejestrować auta na współwłasność i nie zależy Ci tak bardzo na tej mocy (która odrobinę jest w rzeczy samej odczuwalna ale jakiś dziki szał to nie jest) to wziąłbym właśnie ten silnik. 1.6 za słaby a pali tyle samo co 1.8.
2.0 DTI jeśli to konstrukcja Opla (a raczej na pewno tak) to ma problemy z pompą paliwową.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Gru 2010, 22:23

A jak jest z rejestracją auta na 2 osoby? Obie muszą mieć prawo jazdy? Czy jak to jest? Może mi ktoś to wytłumaczyć...

To szukać benzyniaka czy benzyny z gazem? I patrząc po cenach to diesel nie jest dużo droższy...
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Gru 2010, 18:00

Marcin0116 napisał(a):To szukać benzyniaka czy benzyny z gazem? I patrząc po cenach to diesel nie jest dużo droższy...


Diesla na małe przebiegi nie opłaca się brać( na tak małych trasach będziesz kilkanaście plnów do przodu z paliwem, a na częściach odwrotnie. :roll: ) Ja bym brał benzynę ewentualnie poszukałbym samochodu z już wstawioną instalacją.
Dragus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Miejscowość: ..:>>.?

09 Gru 2010, 18:13

tylko ze czesto bede mial trase prawie 60kmw jedna strone(trasa bez przystankow, bez przejazdu przez miasto), nie oplaci sie w takim przypadku brac diesla?
Ostatnio edytowany przez Marcin0116, 09 Gru 2010, 19:06, edytowano w sumie 1 raz
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Gru 2010, 18:48

Niestety ale diesel przy tych przebiegach może być niedogrzany przez co może się psuć i więcej palić. Poza tym o części to silnika 1.7 od Isuzu nie ma się co martwić, nie są drogie nawet przeciwnie, do tego jest to prosta konstrukcja przez co wybitnie uzdolnionego mechanika nie potrzeba aby to naprawiać. Jak byś trafił ładny, zadbany model to nie ma się co bać. Silnik jest praktycznie nie do zaje***ia. Kolega już przeszłe 300 tyś tłucze takiego w Astrze i nie robił przy nim kompletnie nic prócz regularnych wymian eksploatacyjnych. Silnik naprawdę trwały, za dobre traktowanie odwdzięczy się bezproblemowym użytkowaniem.
Zapomniałem dodać: rakieta to to nie jest ale do spokojnego przemieszczania się wystarcza w zupełności spalając przy tym niewielki ilości paliwa.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997