Jaki sportowy samochód do 35tyś? Megan coupe czy...

11 Paź 2015, 16:48

mike1735 napisał(a):Wszystko fajnie, ale jeździsz na tyle dużo, aby diesel był opłacalny i co rusz się nie psuł? :naughty: no i diesel jest bardzo sportowy :mrgreen:

W sumie zapomniałem, że autor chce tylko stwarzać pozory w sportowo wyglądającym aucie nie mającym technicznie nic wspólnego ze sportem :D
Przecież z tego co widze to sam jeździsz bardzo "sportowym" Focusem z silnikiem diesla :o
A jednocześnie jesteś znawcą AR i sportowych samochodów :D

A tak na serio, jestem świadom że w tej kwocie nie kupie prawdziwego sportowego auta i odpoczątku postu o tym wspominam. Może tytuł został źle przezemnie nadany a niektórzy z was kurczowo sie go trzymają, jakby nie czytali innych postów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.

Wiem że Diesel może nie brzmi za dobrze ani nie jest sportowy, ale czy naprawde jest taki zły? Serio diesle nie są już wgl opłacalne? Dla mnie spalanie również ma znaczenie.
sledz373
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

11 Paź 2015, 16:57

A jakie przebiegi będziesz robił?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

11 Paź 2015, 17:06

a ile km rocznie robisz? i w jakich warunkach?

Dam Ci przykład świetności diesli z ostatniego miesiąc:

- Jeśli chodzi o porównanie osiągów:
Ostatnio "ścigałem" się z Alfą 159 1,9JTD/150KM - podobna moc ale miał znacznie więcej momentu obrotowego i co? Ni cholery nie mógł mnie dogonić. Odpuściłem jak zaczął mnie wyprzedzać na 3ciego... (niech ginie sam)

- Jeśli chodzi o eksploatację:
Kolega niedawno po mnie kupił Saaba 9-3 też 1,9/150KM diesel. Już go raz holowałem, bo miał tak zasyfiony zawór EGR, że silnik zapałał i gasł od razu... Czyszczenie 180zł ale nie ma gwarancji ile pojeździ. Nowy w przedziale 600-1500zł.

I w czym diesel jest lepszy? Droższy w naprawie i utrzymaniu czego spalanie nie może zrekompensować, klekocze, puszcza dymka mimo filtra DPF (tak było u kolegi i w tej Alfie)? Biegami i tak trzeba wachlować, bo szybko się zakres obrotów kończy i wcale nie jest szybszy tylko ma się złudne wrażenie wciskania w fotel.
Zauważ, że porównałem z bardzo udanym silnikiem jaki jest 1,9JTD/150KM montowany też w Saabie. ;)
Ostatnio edytowany przez dzida, 11 Paź 2015, 17:10, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Paź 2015, 17:09

sledz373 napisał(a):Przecież z tego co widze to sam jeździsz bardzo "sportowym" Focusem z silnikiem diesla
bardzo dorosły argument :roll: co ma do tego czym jeżdżę?
Wiem że Diesel może nie brzmi za dobrze ani nie jest sportowy, ale czy naprawde jest taki zły? Serio diesle nie są już wgl opłacalne? Dla mnie spalanie również ma znaczenie.
jest zły, bo jeżdżąc na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku (zwłaszcza teraz i zimą) marnujesz paliwo i prowadzisz do szybszego zużycia (drogich) elementów silnika jak turbina, DPF czy wtryski. Nawet jeśli na paliwie wyjdziesz do przodu, to i tak zostawisz to w serwisie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Paź 2015, 17:31

Diesel jest fajny jak jest nowy, robisz 100-200tys. km, aż pojawią się drogie awarie i się pozbywasz.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rimac C_Two - elektryczny supercar
    Rimac C_Two to elektryczny supercar produkowany przez chorwacką firmę Rimac Automobili. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów na świecie, oferujący niezrównane wrażenia z jazdy i niezwykle wysoką ...