Jakie amortyzatory do matiza ?

30 Lip 2008, 16:13

Witam
Tylny lewy amortyzator już ledwo zipie. Chce kupić nowy ale mam dylematy czy kupić coś takiego za 35 zł szt.
[link do oferty na Allegro wygasł]

czy dołożyć do :

[link do oferty na Allegro wygasł]

czy jest odczuwalna różnica pomiędzy nimi ?? no i czy wartko kupić droższe ??

Acha no i na przód czy też kupić te za 60 zł

[link do oferty na Allegro wygasł]

czy droższe ??

[link do oferty na Allegro wygasł]


z góry dzięki za pomoc :)
Zeed
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Lip 2008, 10:10

Jeśli kupisz amortyzatory bilstein'a to zobaczysz że to prawdziwa jakość a te pierwsze to założysz i będziesz musiał za pół roku wymieniać, wogóle na diagnozie zawieszenia nowe amortyzatory pokazują 84-85%, a jak włożysz lipne to wskażą 70%, więc po prostu gorsza przyczepność
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Miejscowość: WPN

31 Lip 2008, 22:01

Kolego Smakoszek , piszesz 85 % , 70 % :shock: Czego ? Nie znam się zbytnio na amortyzatorach , ale domyślam się że chodzi o procentową wartość tłumienia drgań . 70-75 % - to jest chyba normalna wartość przednich amortyzatorów . Z tyłu , o ile się dobrze orientuje w matizie jest normą , tylko ..... 30 % . Wyższe wartości powodują że auto jest twarde- nadaje się do jazdy sportowej , a nie do normalnego i bezpiecznego przemieszczania . Jeśli nie mam racji niech mnie ktoś poprawi i wyjaśni , co żle rozumuje.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4956
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Sie 2008, 20:12

Są dwie metody pomiaru amortyzacji.

1. Metoda BOGE jest tzw. metodą drgań wymuszonych. Badanie polega na wymuszeniu drgań koła spoczywającego na płycie najazdowej powyżej częstotliwości rezonansowej. Po usunięciu wymuszenia następuje zanikanie drgań gdyż są one tłumione przez amortyzator. Prawidłowa wartość to <20% - to jest ta wartość drgań wymuszonych,

2. Badanie amortyzatorów metodą Eusama jest metodą, która jest wykorzystywana najczęściej w Stacji Kontroli Pojazdów.
* 0 - 20% - niedostateczna skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
* 21 - 40% - średnia skuteczność tłumienia
* 41 - 60% - dobra skuteczność tłumienia
* powyżej 60% - bardzo dobra skuteczność tłumienia.
W praktyce wartości zbliżone do 80% oznaczają amortyzatory nowe.

Tak jak mówisz w Matizie to przedstawia się inaczej bo jest to mały samochód napędzany na przednie koła. Więc w tym przypadku nowe samochody Daewoo Matiz mają tłumienie w granicach 30%.

wracając do tematu lepsze są te drugie amorki
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Miejscowość: WPN
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Green Future - ekologiczna przyszłość SKODY
    SKODA jeszcze bardziej angażuje się w działalność związaną z ochroną środowiska, wytwarzając ekologiczne samochody i wprowadzając efektywne wykorzystanie zasobów. Przyjęte przez SKODĘ działania "Green Future" mają ...
    Audi quattro - historia napędu
    Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...