Jeśli chodzi o porządne samochody to tradycyjnie polecam:
Mercedes-Benz 190
[link do oferty na Allegro wygasł]
BMW serii 3 E30
[link do oferty na Allegro wygasł]
- solidne, średniej klasy sedany, bardzo ergonomiczne i przestronne, w bagażniku spokojnie zmieści się spora butla z gazem (najlepiej sekwencyjnym). To modele dość bezawaryjne, a ceny zadbanych egzemplarzy właściwie stoją w miejscu. W Mesiu silniki zaczynają się od 1.8, myśle, że takie BMW 316i byłoby optymalne dla Ciebie.
W tej cenie mogę zaproponować (jeśli wolisz przedni napęd):
Honda Civic V
[link do oferty na Allegro wygasł]
Opel Astra I
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ogólnie przy zakupie takiego staruszka najważniejsze są blachy (progi, nadkola, drzwi, klapy bagażnika, maska) no i żeby silnik równiutko chodził (nie słuchaj tłumaczenia, że stał dwa tygodnie).
Wiadomo, że samochód taki nie powinien być poważnie bity: trzeba dokładnie przyjrzeć się, czy nie ma widocznych napraw blacharskich, drzwi powinny się otwierać i zamykać lekko. Podczas puszczenia kierownicy w trakcie jazdy na płaskim auto nie powinno "uciekać" na bok. Zajrzyj pod wykładziny, czy nie ma korozji (a tak w ogóle to polecam ocynk - np. w e30 od 90 roku, w Mercu chyba jeszcze wcześniej). Elementy silnika też nie powinny być skorodowane, obejrzyj wydech albo najlepiej całe auto spod spodu. Patrz, czy nie ma ważnych elementów przyczepionych byle drutami ani innej prowizorki, bo to świadczy o tym, jak właściciel dbał o samochód.
Zawieszenie. Każdy amortyzator po dociśnięciu powinien odbić szybko do góry bez dalszego bujania.
Zerknij jeszcze na opony, bo to spory wydatek.
Jak uruchomisz silnik to spaliny z rury wydechowej nie mają prawa mieć koloru niebieskiego, w przeciwnym razie będziesz musiał rozłożyć silnik. Powinien odpalić po kilku sekundach rozruchu. Sprawdź poziomy płynów.
Dokumenty dowód rej. (termin badania i zgodność nrów nadwozia), ważne ubezpieczenie, karta pojazdu.
Jaki mi się coś przypomni to dopisze
![Wink ;)]()
.