Jakie auto 4x4 kupić

15 Wrz 2010, 10:35

pocieszny napisał(a):z asia to tak jest że w sumie nie wiadomo co od czego pasuje :mrgreen:
ni to jeep ni to co innego ;) co nie oznacza że się tym nie da jeździć, ale raczej lekka turystyka niż hardmadafaka teren :mrgreen:
G jest ciężka i to jest jej główna wada, druga to cena, a 3 to niestety koszty serwisu

Do Rocksty ostatnio założyliśmy tylne resory z Samuraia, 4 pióra od Mazura do tego Samuraiowe Trial Mastery do liftu +2" strzela wykrzyże aż miło! Teraz coś nad tyłem będziemy motać, Trial Master już założony teraz coś z resorkiem pomyślimy. Aha, silniki to od Mazdy pasują, nawet myśleliśmy nad silnikiem 2.0V6 z Mazdy Xedos takim jak w Viertarce :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2010, 21:13

Jogi!
Bardzo dziękuję za odpowiedź.Pawdę mówiąc oczekiwałem jakiegoś ciepłego słowa. Z tego co zrozumiałem, a dopiero poznaję tutejszą nomenklaturę, wykorzystywałeś swojego galopka off roadowo.Ja nie planuję ostrego ciorania. Głównie myślę o rekreacji, nartach niezbyt trudnych leśnych drogach.Myślę, że "mój" egzemplarz nie jest zły, bo rama jest zdrowa, napedy bez zarzutu, dotychczas jeździł bulwarowo. Jak wspomniałem kupuję go bardzo okazyjnie, więc mam spory zapas na zestaw startowy. I tu kolejna prośba.Jeżeli mógłbyś poradzić jakie wprowadziłbyś modyfikacje. Znajomy mechanik zwrócił uwagę na wiatrak i tendencje do przegrzania silnika.Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
słaby
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: śląskie

15 Wrz 2010, 21:47

No pod koniec napisałem coś milszego :mrgreen: A na poważnie auto jest dobre jeśli dba się o nie odpowiednio i kupi się dobry egzemplarz a jednocześnie nie przemęcza za dużo w ciężkim terenie, do turystyki i Twoich zastosowań bedzie w sam raz. Ja w swoim dużo modyfikacji nie wprowadziłem, jedynie stalowe felgi Dotz Dakar, na to opony Good Year Wrangler MT/R 235/75R15. Automatyczne sprzęgiełka zostały zastąpione przez manualne, niby wzmacniane AVM 443HP. Niestety przednia osłona poddała się terenowi, więc wszystkie zostały wyrzucone i zastąpione mocniejszymi włąsnego wykonania, do tego przedni zderzak zmieniony na wyspawany z rurek i nic więcej. Przymierzałęm się do przeszczepienia mostów z Pajero II tak aby tył miał Diff-Locka, ale znalazl się kupiec i auto pogonione. Z tego co pamiętam u pana Zdzisia w motoryzacyjnym był problem ze znalezieniem tarcz i klocków hamulcowych, ale IC rozwiązał problem. Ogólnie dobrze wypsoażony Galloper jest i przedewszystkim zadbany jest wart swojej ceny i do zastosowań typu narty będzie się dobrze sprawował. Ja swoim zrobiłem trasę ponad 3200km i bez zająknięcia wrócił do domu.
Przed zakupem jednak warto opukać ramę młotkiem, u mnie co prawda nie wpadł nigdzie młotek, ale jedno miejsce było osłabione.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2010, 14:55

Witam panowie. Jestem tu świeżutki i jeszcze nie przeczytałem wszystkiego na tym forum :lol: , do tej pory nie znalazłem nic ,co mogło by mi coś doradzić, chodzi mi o Land Rowera Discovery II . Znalazłem piękny egzemplarz z 1999roku,2.5dti ,138kM , 170tyś przebiegu (oryginalny z NAP ) , pierwsza właścicielka ( rocznik 54 :mrgreen: ) . Autko zadbane wizualnie, zawieszenie OK - tak myślę . Hydrauliczne też działa.

Moje pytanie , na co zwrócić szczególna uwagę przy kupnie??? Słyszałem coś o wężach i kompresji :roll: , często wydmuchującej uszczelce z pod głowicy :roll: , czy coś jeszcze???? Doradzcie prosze, autko ma byc dla żony, nie było i nie będzie użytkowane w terenie .

Pozdrawiam.
Jestem ogromnym fanem BMW ,więc proszę nie ignorować mnie za to!!!
Kuba30
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Holland

04 Paź 2010, 06:54

o silnik się wielce nie martw ;) sprawdź kompresje na cylindrach, sprawność układu chłodzenia i jak to jest OK to silnik bedzie git :wink:
problemem w tych autach zwykle jest elektryka, elektronika i pneumatyka,
jeśli zawieszenie działa poprawnie, wszystkie układy elektryczne też to nie powinno być bambuczy,
dobrze by było zabrać auto na przegląd do warsztatu zajmującego się LRami (specyficzne auta, specyficzni mechanicy :mrgreen: ) zapłacisz za przegląd pare złotych ale będziesz pewien że nie wtopisz pare tysi :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Paź 2010, 21:44

Witajcie,
właśnie zacząłem moją przygodę z galloperem.Dzisiaj dotarłem do pierwszych śniegów na pobliskiej górce.Wiem, że są osoby, które skrzywią się na koreańską nazwe, ale na razie jest wszystko w najlepszym porządku. Taki po prostu pajero dla ubogich :lol:
słaby
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: śląskie

22 Paź 2010, 06:55

słaby napisał(a):Taki po prostu pajero dla ubogich :lol:
raczej dla bogatych i posiadających wielkie zasoby świętego niewzruszonego spokoju :mrgreen:
spokojnego upalania :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Paź 2010, 07:53

Na początek sprawdź przewody hamulcowe i paliwowe moje sobie zgniły, w firmowej Kijance to samo :wink:
No i milego, bezawaryjnego upalania. :mrgreen: Niektóre cześci nie pasują z żadnego Pajero i może być z nimi problem.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Paź 2010, 12:20

Witam mam zamiar kupić samochód dla siebie do lekkiego off road u i na wypady chodzą mi po głowie dwa samochody jeep cherokee xj z silnikiem 4.0 b+gaz ewentualnie grand cherokee zj 5.2 b+gaz i nissan patrol y60/61 2.8 lub 4.2 diesel czy ktoś z was ma może porównanie jeździł tymi autami chodzi mi głównie o awaryjność i części eksploatacyjne bo powiem szczerze że te wszystkie testy i opinie na portalach różnią się strasznie a z chęcią pogadał bym z człowiekiem który w praktyce ma z tym do czynienia
ZB1R
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Lublin

22 Paź 2010, 13:39

Każdy napisze pewnie coś swojego. Moim zdaniem:
Jeśli do upalania w terenie:1.Patrol, 2.XJ, 3.ZJ
Jeśli do jeżdżenia i lekkiego terenu:1.ZJ, 2. Chyba Patrol, 3. pozostał XJ
Koszty paliwa porównywalne
Ceny części do Jeepa chyba tańsze.
Awaryjność: W Jeepie chyba częściej niż w Nissanie psują się pierdoły, ale poważne i kosztowne awarie raczej nie.
Nadwozie: w Jeepie bez klasycznej ramy, ale wytrzymałe i 4-drzwiowe. 4-drzwiowy Patrol to autobus. Wyposażenie umilające jazdę znacznie bogatsze w Jeepie. Patrol znacznie mocniejszej konstrukcji co nie jest bez znaczenia w cięższym terenie. Do Jeepa mnóstwo przystępnych cenowo liftów i innych gadżetów przysposabiających w teren. Reduktor 242 z FullTimem umożliwia jazdę 4x4 po czarnym i napęd dołączany niezależnie od prędkości jazdy.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

22 Paź 2010, 21:26

witam
jestem nowy na forum wiec prosze o pomoc osoby ktore wiedza co i jak itd.
Chce kupic autko 4x4 w kwocie do 9 tyś. Auto ma sluzyc do jazdy po miescie 60% i jazdy po terenie 40% - wypady na ryby i weekendowe zabawy w off roud. Prosze o doradzenie mi co wybrac co jest za a co przeciw i na co zwrócić uwagę.
pozdrawiam
marcindgl
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: głogów

22 Paź 2010, 21:27

Jak dla mnie buda XJ jest bardzo fajna stylistycznie i mi się podoba. Gdyby to miało jeszcze ramęi mosty Patrola...aha i Patrol ma dodatkową zaletę, XJ jak dla mnie jest poprostu ciasny :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Paź 2010, 22:28

osobiscie zastanawiam sie nad suzuki vitara co o tym sadzicie? (nie chce wielkiego silnika bo poprostu nie stac mnie bedzie na utrzymanie takiego auta)
marcindgl
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: głogów

23 Paź 2010, 08:31

narazie z tego co czytam xj jest wypasiony w środku części i lifty są taniutkie i jeżeli chodzi o 4,0 z lpg to wychodzi tyle samo kaski co mój mondeo 2,0 diesel stylistycznie również dla mnie jest faworytem ale nie wiem dlaczego bezawaryjność patrola nie daje mi spokoju wszyscy piszą że jest niezniszczalny to przemawia dużym + na jego korzyść
ZB1R
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Lublin

23 Paź 2010, 11:11

Nie ma aut niezniszczalnych :mrgreen:
Patrol jest niezwykle mocny, bo podobnie jak Mercedes G jest "przewymiarowany", czyli jego podzespoły są dużo większe-mocniejsze niż jest to wymagane. Niestety silnik już nie jest taki "niezniszczalny". W XJ właśnie silnik+skrzynia to najlepsze elementy.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu