Jakie auto 4x4 kupić

27 Mar 2010, 18:57

65 to juz duzo :) widzialem po 70 więc cóż... może cuda się zdażają :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 19:06

Witajcie, jestem tu nowy. Na razie pomykam starym Mondeo, ale niedlugo bede musial kupic cos, co sobie poradzi w terenie.

Potrzebuje samochodu, ktorym 1-2 razy w roku zrobie trase 1500 km "tam" i 1500 km "z powrotem", przewozac zone i trojke dzieci, dociagne przyczepke z materialami budowlanymi przez blotniste wertepy/snieg/pagorki, wygrzebie sie z blocka, przeprawie przez rzeczke 0,5 m glebokosci itp. (spis sytuacji rzeczywistych) :)

Nie przewiduje rekreacyjnego topienia w blocie ani rajdow po lesie.

Czyli na pewno potrzebna solidna pelna rama, reduktor, jak najmocniejszy hak, blokada tylnego dyfra, srodkowy dyfer juz niekoniecznie.

Wyglad nie jest wazny, wiek w zasadzie tez nie - liczy sie stan techniczny. Fajnie byloby, zeby to byl diesel. No i nie moze to byc zadna mala popierdolka.

Myslalem o Patrolu, ale czy z budzetem 25 tys. na zakup i (w tym) "pakiet startowy" warto sie porywac? Defender jest chyba poza zasiegiem, co do dzielnosci Pajero mam troche obaw... Poradzicie cos?
jlmarzec
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: okolice Krakowa

28 Mar 2010, 19:53

czemu każdy nowy w temacie koniecznie chce mieć blokadę mostu? rozumiem do ciężkiego terenu ale do rekreacji?

pajero II, patrol, disco sprawdzą się w Twoim przypadku.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Mar 2010, 20:00

taki trend :mrgreen:
najlepszy jest brak blokady... umysłowej :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 22:26

A ja myslalem, ze wyraznie napisalem: rekreacyjne topienie, zwiedzanie lasów i upalanie mnie nie interesuje :)

Bede tym samochodem jezdzil w 90 proc. uzytkowo. Czy blokada nie przydaje sie w praktycznym uzytkowaniu auta w terenie, jesli np. masz przetargac 2-tonowa przyczepe po blotnistej drodze?

Na dojazdy do miasta moge brac ekonomicznego plaskacza. Wyjatek: 1-2 przeloty po 2x1500 km w roku bede musial zrobic terenowka.

Patrol jest moim typem nr 1, ale pytam o to, na ile realne jest waszym zdaniem kupowanie go za tyle, ile ja moge wydac:

"Myslalem o Patrolu, ale czy z budzetem 25 tys. na zakup i (w tym) "pakiet startowy" warto sie porywac?"

I jesli juz, to jaki Patrol - GR czy inszy?

------- edycja---------

Czy np. Hyundai Terracan (cena!) da rade, jako taki Patrol dla ubogich?
jlmarzec
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: okolice Krakowa

29 Mar 2010, 11:05

25 na patrola jeśli nie będziesz patrzył na rocznik to w zasadzie nie najgorzej :wink:
choć zostaw sobie dużo kasy na pakiet startowy :) i do rekreacji nie kupuj zmotanego tylko jakąś ładną (mechanicznie) sztuke
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Toyota Hilux GR Sport debiutuje w RPA
    Na rynek Republiki Południowej Afryki wchodzi limitowana edycja Hiluxa, firmowana przez Toyota Gazoo Racing, sportowe ramię Toyoty. Pick-up Hilux GR Sport otrzymuje trenowe wyposażenie i profesjonalne oklejenia Gazoo Racing, ...

29 Mar 2010, 11:39

Terracan to dobry wybór. Auto nie będzie zlochane, młode rocznikowo i z dobrym mercedesowskim dieslem.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

31 Mar 2010, 15:34

co myślicie o diccovery 2,0 16v z zakopanego
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

31 Mar 2010, 21:42

jak srebrne to bierz :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Kwi 2010, 23:32

Witam, jestem tu nowy i zaciekawił mnie ten wątęk gdyż w najbliższym czasie planuje zakup autka 4x4.
Przewertowalem wiele tematów i wyrobiłem sobie poniekad wlasne zdanie co jest mi potrzebne, ale prosiłbym o opinie gdzyż nie mam praktycznego pojęcia o jezdzie w terenie ( z mechanika tez tak jakoś nie do konca jakbym sobie życzyl ).
Potrzebuje cos do szeroko pojetej rekreacji i właściwie tylko do tego. Nie potrzebuje autobusu czy dostawczaka jakies wielkie wyprawy w gronie rodzinnym też raczej odpadają. No może dzieciaki sie dadza namówić. Komentarzy mojej pieknej co do moich planów raczej nie zacytuje :oops: W zwiazku z tym myślałem o czyms małym, niezbyt drogim ale dzielnym terenowo. Lubie sprawdzać gdzie dojadę daną dróżka i na 300% odwiedze cieżki teren. No dobra dla weteranów 4x4 może średnio cieżki :mrgreen:
Budżet: cóż im mniej tym lepiej ale jak potzreba to to tak 20k wysupłam a i na ewntualne zmotanie też cos sie potem znajdzie :P
Pierwszy poważny typ to był samuraj: tanie, dzielne, małe itp.
Tylko czy nie szarpnac się na Jimniaka? zawsze to nowsze roczniki jakby nie patrzyć, może to konstrukcja bardziej przyszłościowa? A może całkiem coś innego? Tylko czy jakieś wielkie, mocne i zapewne cieżkie bydle bedzie lepiej "robić" w terenie?
W najlbliższej przyszłosci jakoś nie planuje rajdów przeprawowych ale za rok dwa a może trzy... jak już dziwnym trafem czegoś się nauczę, może jakas amatorszczyzna mnie skusi? Jest jakieś prawdopodobieństwo, że predzej czy pózniej (no dobra jak siebie znam to pewnie predzej, ale musze wstępnie obadać co potrzebuje tak na 100%)bedę chciał zrobic coś więcej niż tylko: at lub mt na kola i jakiś mały lift zawiasów :wink:
Prosze o porade czy sobie dobrze kabinuje.
Mpv
Mpv
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warmińsko-mazyrskie

06 Kwi 2010, 00:48

sami/jimni fajne autko ale pod 1 warunkiem, masz poniżej 180cm wzrostu i lubisz ciasnote :mrgreen:

ogólnie polece ci patrola jako auto łatwo dostępne, dużo zestawów do motania, większość warsztatów 4x4 ogarnia sprawe przyzwoicie, krótki patrol Y60 z silniczkiem 2,8 to jest na prawde dobra maszyna :) tylko trzeba dobry egzemplarz kupić :mrgreen: dzieciaki na pewno chętniej pojadą gdziekolwiek Patrolem oferującym minimum komfortu ;) a i możliwe że małżonka się po jakimś czasie przekona (co z samim jest dość wątpliwe)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Kwi 2010, 22:18

Hehe do malutkich to nie należę ale raczej w szerz. :wink:
Nie miałem przyjemności jeszcze testować jimni ale samuraja już tak i udało mi się odkryć jedna zaletę wynikającą z ciasnoty, jak już zamknę drzwi to się nie obijam na wertepach. :mrgreen:
A tak na serio autko nie ma być do rodzinnych wojaży, tylko raczej do poszalenia w terenie sprawdzeniu gdzie ta ścieżka prowadzi itp. Patrol z całym szacunkiem sporawy jest i raczej do lekkich nie należy, nawet krótki. Paliwka zapewne tez wiecej wysiorbie. Nie wiem czy do moich celów jest potrzebna taka „wielka krowa”.
Tylko jak popatrzyłem na ceny jakichś egzemplarzy nie bitych i z mniejszym ryzykiem renowacji licznika to mi się budżet jakiś taki mały wydał. :shock:
Cóż wracam do przemyśleń i dalszej lektury. Najrozsądniej było by kupić pewnie jakiegoś totalnego szrota za parę zeta i sprawdzić przez sezon co się od autka oczekuje, tylko czy kryzys wieku średniego pozwoli mi na rozsadek :cry:

Pozdrawiam
Mpv
Mpv
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warmińsko-mazyrskie

06 Kwi 2010, 22:25

sami 10l PB na 100 patopl 12l ON na 100 :mrgreen:
zawsze zostaje coś pomiędzy czyli pajero
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Kwi 2010, 14:22

Witam
Które kupic:
DISCOVERY - 96r, 180tys, 300TD
FREELANDER - 99r, 200tys, 2.0TD
TERRANO - 99r, 240tys, 2.7TD
MAVERCIK - 95r, 170tys, 2,4 Etylina
KIA - 99r, 150tys, 2.0 Et automat
JEEP cherok - 99r, 170tys, 4.0 z zamiarem założenia Lpg - ew. pod. rocznik Grand cherok
OPEL frontera - 96r, 180tys, 2.0 Et
Średnia cena wszystkich, to 3000euro - bardzo mała rozbieżność
Przebieg z książek i oględziny osobiste - i bez podtextów o książkach!
Użytkowanie - jako drugi pojazd, ryby, grzyby, lekki teren, do 7/10tys przebiegu rocznie.
Przy którym z nich ubrudzę ręce poniżej łokci. Bardziej odpowiada mi benzyniak.
Dzięki za merytoryczne rady.
kazimierz
kapl1
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: war.mazurskie

21 Kwi 2010, 16:03

terrano/maveric to to samo dobre japońskie silniki, w miare komfortowe porusznie się po drodze moim zdaniem wybór najlepszy z podanych, 2 miejsce disco, 3 frota o reszcie zapomniej
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)