Jakie auto 4x4 kupić

01 Sty 2014, 23:11

przyciskiem włącza się blokadę centralnego, o ile w ogóle jest taka możliwość, dodatkowo blokadę centralnego auto może rozłączyć sobie samo automatycznie, więc w zasadzie jak by go nie miała w ogóle
żaden z nich nie ma LSD ani żadnej blokady mostów

i tuscon i sportage mają 2mase i wszystkie przydaśki ekologiczne, w końcu to CRDI
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2014, 23:19

pocieszny napisał(a):i tuscon i sportage mają 2mase i wszystkie przydaśki ekologiczne, w końcu to CRDI

Właśnie o to pytałem na forum tych samochodów, ponieważ diesle mniej palą, ale skoro mają te nowości, to dam se jednak spokój z dieslami i pozostanę przy Pb+LPG.
pocieszny napisał(a):przyciskiem włącza się blokadę centralnego, o ile w ogóle jest taka możliwość,

W obu tych autkach po lewej stronie kierownicy jest przycisk do tego, więc to chyba możłiwe. Tak mi się przynajmniej wydaje.
pocieszny napisał(a):dodatkowo blokadę centralnego auto może rozłączyć sobie samo automatycznie, więc w zasadzie jak by go nie miała w ogóle

A czym może to być spowodowane? I skoro jesteśmy przy tej blokadzie, to czy po jej włączeniu, można z nią jeździć po twardym?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2014, 23:23

Witam was .Widzę że mam podobny dylemat co Moto Albercik zastanawiam się nad Suzuki Vitarą 2006. Auto dla żony stały napęd na 4 diesel czerto drzwiowy. Cena około 30 000 zł Kijanką 2.0 PB jeździł znajomy spalanie 12L na sto to norma. Hyundai to długie oczekiwanie na części i problematyczny automat .
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

01 Sty 2014, 23:58

co do diesla to tylko na trasie pali mniej niż bena (koło 7-8) w mieście to 12 spokojnie potrafi łyknąć, bena z LPG będzie tańsza ale bardziej problematyczna (jak każde auto z LPG)
to że ma przycisk nie oznacza że ma blokadę, jest nawet możliwość zakupi tuscona i sportage z napędem tylko na przednią oś
centralny auto sobie może rozpiąć jak stwierdzi że jedziesz za szybko (nikt dokładnie nie wie kiedy się to dzieje), jest kilka innych przypadków ale nigdy się w to nie zagłębiałem, to są SUVya takie to wiesz... małe zainteresowanie moje wzbudzają :wink: jeśli miał by być w dieslu to może z jeepa nowsze Cherokee z mercem pod maską albo Rextona? bardzo dobre auto :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Sty 2014, 00:31

Jeepa całkiem poważnie biorę pod uwagę . Rextony się boje widziałem kilka uwięzionych w warsztacie w oczekiwaniu na jakieś duperszwance ogólnie dostępne do innych aut.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

02 Sty 2014, 10:15

ja to w życiu rextony w warsztacie nie widziałem :mrgreen:
a auto powiem zacne i fajnie się jeździ :ok:
z wiadomości które mi znajomy sprzedał że wszytko spokojnie dostępne z rzeczy eksploatacyjnych w InterCarsie jest, nietypowe rzeczy to nie ważne co kupisz i tak będziesz czekał :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris GRMN
    Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot ...

02 Sty 2014, 10:57

Witam szanownych Kolegów noworocznie życze wszelkiej pomyślności i duzo zdrowia,
pozwolę sobie i moje trzy grosze w temacie ;
-jesli ma być nieduży, w miare oszczędny i nie do terenu - to czy konieczny suv :?:
-czy nie wystarczy coś wyżej zawieszone z ewentualną kontrolą trakcji + bardzo dobre opony :?:
- czasy się zmieniły już nie sprzedamy nietrafionego auta szybko czy zyskiem :no: ,
więc proponuję osobistą przymiarkę do konkretnych modeli , i nie ma co liczyć że nowsze
maja to co starsze juz miały :mrgreen:, nie wspomnę już o żałosnej widocznosci do tyłu
przez lustereczka dla barbie

ps , w jesieni poszukiwałem... sprzegła dla dalekowschodniego młodego auta - tragedia ,
serwis przyjmie,rozbierze, zamówi ... i do wiosny powinien wyjechać :mrgreen:
a InterCarsie rozłożyli rece, ale że ma się pare kontaktów to autko jeździ
Ostatnio edytowany przez sympatyk, 02 Sty 2014, 15:43, edytowano w sumie 1 raz
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2014, 11:55

Jeep to naprawdę dobre auto - popieram. Tyle tylko że są drogie i dużo palą i są albo za duże albo za małe. No i Diesle to chyba mają już te filtry, dwumasy itd. Wtryski też zapewne drogie. Kiedyś myślałem, żeby się przezucić na diesla, ale zrezygnowałem. LPG i tak w większości aut wychodzi taniej niż diesel.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2014, 14:36

jeśli chodzi o auta terenowe i SUV nie ma aut tanich, niby dwumasa jest droga, asprzęgło do mocnej benzyny też będzie kosztować ponad 2500pln więc nie przesadzajmy aż tak bardzi
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Sty 2014, 15:56

pocieszny napisał(a):jeśli chodzi o auta terenowe i SUV nie ma aut tanich, niby dwumasa jest droga, asprzęgło do mocnej benzyny też będzie kosztować ponad 2500pln

dobrze napisane ; bo jak części skołuje do tysiącą to jeszcze trochę ciężkich klamotów trzeba wyjać i zapakować na swoje miejsca i w byle płaskim tez za to już wołaja dużo.
Stąd moje pytanie czy na co dzień musisz kręcić 4x4, bo żeby siedzieć wyżej wystarczy vanik/mój 2.0 po mieście lubi 12/13LPg + pare setek Pb na start/;
lub 1/2 suva :twisted: takie co kręci tylko dwoma kołami - tyle że takie są trendy, w cenie,
a stopień komplikacji aut ok 2005r ciagnie koszty montażu i kalibracji Lpg w góre
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2014, 23:04

Z tym to też racja. Ale dwumasę można wyeliminować kupując automata :)
Jedynie pozostaje problem z tymi ekologami - pdf nie bardzo nadaje się do jazdy w mieście i na krótkie trasy :(
A tak z ciekawości - wie ktoś w jaki sposób oczyszcza się pdf w Tucsonie i Sportage? Chodzi o to, czy leje się tam ten płyn czy nie ma tego?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2014, 23:10

Stały napęd na 4 to dla mnie podstawa. Mieszkam i pracuje na wsi do asfaltu daleko bezpieczeństwo bierne na dziurawych i wąskich drogach większe. Kilka lat męczyłem się z LPG (może źle trafiłem) .W SUWach bagażnik niewielki zajmowanie go butlą nie wchodzi w grę. Kilka razy dziennie muszę wsadzić tam walizę o rozmiarach 100/70/20 waga 25kg + dwie torby po 5 i 10 kg. Ledwo mieszczę się w Freelanderze. Koszty eksploatacji, dostępność części , rozmiar bagażnika, dostępność do niego jedną ręką to moje kryteria .
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

17 Sty 2014, 00:36

Zobacz nowego SUVa od ISUZU, bagażnik jest spory. Ma troszkę mniej mocy na silniku niż poprzedni D-MAX, ale to tylko przełoży się na plus w spalaniu, bo wsadzają swoje silniki do aut. Smaochód to MU X, na youtubie jest film z prezentacją.
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

19 Lut 2014, 12:00

Ja miałem okazję prowadzić Patrola i pobawić się nim nieco na polu, Nie wiem jak wam ale dla mnie całkowicie wystarczy. Zresztą Patrol ma chyba miejsce w klasykach 4x4 ?
KolkaC
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 15 10 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugot 207
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2014, 09:37

Witam wszystkich użytkowników;)

Chciałbym Was poprosić o poradę. Potrzebuje auta na wyprawy na ryby. Coś absolutnie dodatkowego w rodzinie wykorzystywane głównie na wyjazdy w czasami ciezkawy teren, głównie podmokle gliniaste tereny. Oto moje kryteria:
- cena 10 do 15 tyś zł
- wielkość z uwagi na ilość gratow odgrywa sporą rolę
- stały napęd na 4 - miałem kiedyś Forestera i wiem jakie są zalety
- w miarę komfort użytkowania na szosie oczywiście bez przeginania
- niezawodność i odporność na korozje -auto mimo wszystko sporo będzie stać

Myślałem o:
Forester ok 2000r. Zwykły lub Turbo
Jeep Cherokee
Land Rover Discovery
Nissan Terrano
Hyundai Galloper

Genialnie chodzi mi o cis o sporej trwałości.

Dzięki wielkie za pomoc i wszystkie opinie
piotrek71207
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 03 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Cx9, BMW 335d