Jakie auto do 20 tys

24 Wrz 2009, 16:19

witam
mam takie pytanie a wlasciwie prosze was o rade zastanawiam sie nad kupnem auta mam na to 20tys(nie duzo ale wiecej nie mam :) ) i tu zaczyna sie problem jakje auto kupic???bo juz sam nie wiem chcial bym autko conajmniej z 2001r i rodzinne
zastanawiam sie nad tymi markami
ford mondeo mk3(ktory bardzo mi sie podoba :) )
ford focus mk1
ford fusion albo fiesta mk5/6
Peugeot 307
opel astra 2
citroen c5
lub cos innego wybor jest duzy ale co kupic zeby nie wpasc na mine???
prosze o rady z gory dzieki
pozdro
paradox2604
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: lublin

24 Wrz 2009, 16:36

Ja na twoim miejscu wybrał bym. Bardzo dobre autka według mnie ;-)

FORD MONDEO MK3
OPEL ASTRA II
vw
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 354
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia RS
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2009, 18:11

no wlasnie strasznie mi sie podoba ten mondeo ale czy one sie czesto nie psuja???? i lepiej go kupic w dislu czy zagazowanego?????
paradox2604
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: lublin

24 Wrz 2009, 19:22

nie kupisz to sie nie dowiesz heheh

kup i wszystkim nam powiesz czy ci sie zepsuł czy nie
andrewb25
 

24 Wrz 2009, 19:56

jak bym myslal tak jak ty to bym musial co miesiac kupowac samochod za 20tys
niestety tak jak ty ja nie spie na pieniadzach
paradox2604
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: lublin

24 Wrz 2009, 20:29

Nasz kolega andrewb25 już taki jest :D
Czasem jak ma chyba dobry dzień to potrafi gadać niczym zwierzęta w noc wigilijną - ludzkim głosem - ale to raczej tylko czasem, jego dorobek ostrzeżeń to dobrze obrazuje.
Wracając do Mondeo to należy uważać na paliwo słabej jakości w silnikach TDCi ponieważ mają wrażliwy ukł.wtryskowy, natomiast w silnikach TDDi problem ten nie jest aż tak odczuwalny.
stasiowski121
 

24 Wrz 2009, 22:36

Do 20 tys. zł to mozna już trochę powybrzydzać. Nie określiłeś jaki silnik.
Jest kilka aut które można polecić:

Opel Astra II - twarde zawieszenie, ale pewne w prowadzeniu. Strasznie uboga stylistyka w środku. Do 20 tys. zł masz auto z pełnym wyposażeniem + ładne oplowskie alumy.
Silniki diesla to 1.7 DTI (82 KM) i 2.0 DTI (101 KM). Silniki produkcji ISUZU. Ten mniejszy jest bardzo trwały, chociaż ma kiepską kulturę pracy. Trochę przymula i mocno odczuwalna turbodziura (jak w większości aut z tego okresu).

Ford Focus Mk1 - bardzo dobre zawieszenie, które nie jest tak toporne jak w Astrze i zapewnia genialne prowadzenie. W segmencie kompaktów może się z nim mierzyć chyba tylko Audi A3, choć i tak jest bez szans.
Ciekawa, nie starzejąca się stylistyka. Silniki diesla 1.8 TDDI (90 KM) to starsze jednostki, które znowu odznaczają się niezłą trwałością. Do jazdy jest to lepsza jednostka niż 1.7 DTI Opla. Nowsze generacje tego silnika, czyli 1.8 TDCI sa wrażliwe na kiepskiej jakości paliwo, co w praktyce oznacza, że musisz tankować na pewnych stacjach, a już na pewno nie ruską ropę.

Mazda 323F - super auto pod względem jakości. Wersja po liftingu (a na taką Cię stać) jest w dodatku przyjemna dla oka, chociaż tak naprawdę ładne są dopiero następne generacje Mazdy. Auto nie ma rewelacyjnych diesli. Ot, poprawna robota, ale z całym zawieszeniem, osprzętem silnika, elektryką jest super, bo jest niemal niezawodna. Jeżeli zależy Ci na bezawaryjności to jest auto dla Ciebie.

Fiat Stilo - atutem największym tego auta jest silnik 1.9 JTD (105 KM). Jeden z najlepszych diesli na rynku. Dobra kultura pracy silnika (nieporównywalna z TDI Volkswagena), dobra jakość, niskie spalanie. Oprócz tego Stilo może się podobać stylistycznie. Niestety jak to w Fiacie mogą zdarzać się irytujące, choć niegroźne i tanie w naprawie usterki i niedomagania. Stilo było rynkową klapą głównie dlatego, że Fiat stworzył nową koncepcję auto dosyć solidnego i dobrze wyposażonego i niestety super drogiego (jak na Fiata i jak na tą klasę). Rynek szybko zweryfikował jego cenę i Stilo potraciły bardzo dużo na cenie, ale Ty kupujesz już tanio.

Seat Ibiza III - auto segmentu B (choć miejsca w nim bardzo porównywalnie z Astrą II dla pasażerów). Bardzo ciekawa stylistyka, solidne wykończenie, bo Ibiza to praktycznie VW Polo w innej skórze no i legendarne silniki TDI. Ekonomiczne, trwałe, ale z odgłosem pracy 40-letniego Ursusa.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

26 Wrz 2009, 08:49

Dishman dzieki za wyczerpujaca odp. dalo mi to duzo do myslenia
auto musi spelniac kilka warunkow
musi byc rodzinne 4/5 drzwi
silnik do pojemnosci 2.0 najlepiej disel moc juz tu tak istotnej roli nie gra(skonczyly sie czasy szybkiej jazdy :) )
poprostu auto ma ladnie wygladac i byc niezawodne :)
slyszalem ze w fordach rdzewieja szybko blachy ???
paradox2604
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: lublin