24 Wrz 2009, 22:36
Do 20 tys. zł to mozna już trochę powybrzydzać. Nie określiłeś jaki silnik.
Jest kilka aut które można polecić:
Opel Astra II - twarde zawieszenie, ale pewne w prowadzeniu. Strasznie uboga stylistyka w środku. Do 20 tys. zł masz auto z pełnym wyposażeniem + ładne oplowskie alumy.
Silniki diesla to 1.7 DTI (82 KM) i 2.0 DTI (101 KM). Silniki produkcji ISUZU. Ten mniejszy jest bardzo trwały, chociaż ma kiepską kulturę pracy. Trochę przymula i mocno odczuwalna turbodziura (jak w większości aut z tego okresu).
Ford Focus Mk1 - bardzo dobre zawieszenie, które nie jest tak toporne jak w Astrze i zapewnia genialne prowadzenie. W segmencie kompaktów może się z nim mierzyć chyba tylko Audi A3, choć i tak jest bez szans.
Ciekawa, nie starzejąca się stylistyka. Silniki diesla 1.8 TDDI (90 KM) to starsze jednostki, które znowu odznaczają się niezłą trwałością. Do jazdy jest to lepsza jednostka niż 1.7 DTI Opla. Nowsze generacje tego silnika, czyli 1.8 TDCI sa wrażliwe na kiepskiej jakości paliwo, co w praktyce oznacza, że musisz tankować na pewnych stacjach, a już na pewno nie ruską ropę.
Mazda 323F - super auto pod względem jakości. Wersja po liftingu (a na taką Cię stać) jest w dodatku przyjemna dla oka, chociaż tak naprawdę ładne są dopiero następne generacje Mazdy. Auto nie ma rewelacyjnych diesli. Ot, poprawna robota, ale z całym zawieszeniem, osprzętem silnika, elektryką jest super, bo jest niemal niezawodna. Jeżeli zależy Ci na bezawaryjności to jest auto dla Ciebie.
Fiat Stilo - atutem największym tego auta jest silnik 1.9 JTD (105 KM). Jeden z najlepszych diesli na rynku. Dobra kultura pracy silnika (nieporównywalna z TDI Volkswagena), dobra jakość, niskie spalanie. Oprócz tego Stilo może się podobać stylistycznie. Niestety jak to w Fiacie mogą zdarzać się irytujące, choć niegroźne i tanie w naprawie usterki i niedomagania. Stilo było rynkową klapą głównie dlatego, że Fiat stworzył nową koncepcję auto dosyć solidnego i dobrze wyposażonego i niestety super drogiego (jak na Fiata i jak na tą klasę). Rynek szybko zweryfikował jego cenę i Stilo potraciły bardzo dużo na cenie, ale Ty kupujesz już tanio.
Seat Ibiza III - auto segmentu B (choć miejsca w nim bardzo porównywalnie z Astrą II dla pasażerów). Bardzo ciekawa stylistyka, solidne wykończenie, bo Ibiza to praktycznie VW Polo w innej skórze no i legendarne silniki TDI. Ekonomiczne, trwałe, ale z odgłosem pracy 40-letniego Ursusa.