Jakie auto do 6000zł. ?

22 Sty 2014, 21:51

Sierra 2.0 dohc efi - RWD, w porównaniu np. do E30 - szybsza od 320i, trochę szybsza od 325e (2.7 eta), ale wolniejsza od 325i. WSZYSTKIE SKRZYNIE MANUALNE!!!

Maksymalny moment (180 niutków) dostępny już od 2500 obr. Co sprawia że dodatkowo jest bardzo oszczędna... A jaka wygodna :mrgreen:. Seryjna szpera 25% z XR4I jest do ogarnięcia za 300/400 zł... Ten most pasuje do każdego silnika.

Mówi się że dohc ma dół od diesla, górę od benzyny :ok:.

Prosta jak budowa cepa, leciutka, części śmiesznie tanie, dobre prowadzenie, tylny napęd, dynamiczna, oszczędna, dobry silnik, baaaaardzo tania w zakupie, bardzo wygodna.

Lubi ją ruda, co prawda nie tak jak np. mondeo czy astre F ale lubi. Mojej nie lubiła... Nie wiem czemu w sumie. No i jest mało egzemplarzy... Ale warto kupić dobry samochód, dobry egzemplarz za 3k, rzadko są zakatowane.

A jak się silniczek znudzi to wchodzi tam praktycznie każdy... Cała gama z BMW. Co ciekawe wsadzenie np. 2.8 z BMW do Ścierki nie jest zbyt trudne. Swap na Fordowskie V6 (12v - 145 KM, 24v - 207 KM) to jakieś 2000 zł z robocizną bez zawieszenia i hebli. W serii wychodziły nawet z V8 pod maską ale w Polsce nie ma się co łudzić żeby to znaleźć, a już na bank nie za tą kasę...

Za 3k można kupić piękną, nie zakatowaną, zadbaną sztukę... Tylko zwykle trzeba po nią pojechać bo nie ma zbyt dużo egzemplarzy :no:.

Barolu drogi daj z filmików chociaż coś takiego :D:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Sty 2014, 22:19

Vermin - to urban legend z tym, że taka sierra objeżdża E30 320i, sprawdzałem to nawet sam na drodze jak miałem kiedyś E30 320i (wyhamowane na 126 koni swoją drogą). Do ETY to już w ogóle podejścia mieć nie będzie. Taka sierra pojedzie tak jak E30 318i albo ciut lepiej.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Sty 2014, 22:24

Vermin filmik pierwszy lepszy wrzuciłem :P
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Sty 2014, 22:40

jiGsaw napisał(a):Vermin - to urban legend z tym, że taka sierra objeżdża E30 320i, sprawdzałem to nawet sam na drodze jak miałem kiedyś E30 320i (wyhamowane na 126 koni swoją drogą). Do ETY to już w ogóle podejścia mieć nie będzie. Taka sierra pojedzie tak jak E30 318i albo ciut lepiej.


318i??? Nigdy w życiu. Miałem trochę E30 i trochę Sierrek, jestem w stanie to obiektywnie porównać uwierz mi.

Osobiście brałem się 2.0 dohc efi z e30 2.7 eta w manualu kumpla. Dostał baty, a obie w bardzo dobrym stanie technicznym ale nie hamowane.

Miałem dokładnie 2 E30 325e i 2 Sierry 2.0 dohc (i jeszcze jedną dohc na spółkę do zakatowania), eta jedzie trochę lepiej dopiero po modach z głowicą z m20b20. Musiałeś trafić na trupa po prostu (w sensie tamta Ścierka)... No chyba że typ ze Sierry ściemniał że miał 2.0.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Sty 2014, 22:53

http://www.zeperfs.com/en/duel3344-2497.htm

Cudów nie ma, testy niezależne tak wypadły, za duża różnica.

Tutaj z ETĄ:

http://www.zeperfs.com/en/duel3806-3344.htm

Ponownie duża różnica, zbyt duża by dyskutować. Żeby nie kopać leżącego nie wklejam porównania z E30 318i.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Sty 2014, 23:34

jiGsaw napisał(a):http://www.zeperfs.com/en/duel3344-2497.htm

Cudów nie ma, testy niezależne tak wypadły, za duża różnica.

Tutaj z ETĄ:

http://www.zeperfs.com/en/duel3806-3344.htm

Ponownie duża różnica, zbyt duża by dyskutować. Żeby nie kopać leżącego nie wklejam porównania z E30 318i.


Po pierwsze:

Nie polegał bym tak na zeperf'sie...

Tym bardziej że nawet Cossie (1207 kg) nie waży 1265 kg jak twierdzi zeperfs (mówi że tyle waży zwykła 2.0)... Waży 1120 kg, osobiście ważyłem ją w B.Stoku w fabryce Żubra gdy byłem tam służbowo.

Po drugie:

Z ciekawości wszedłem na wiki żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś mega słabego 2.0.

Okazało się:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra

Że normalnych 2.0 dohc efi są dwie!!! O drugiej wersji nigdy w życiu nie słyszałem, pierwszy raz ją widzę. Nie wiem jakim cudem nigdy jej nie spotkałem i kogo z tematu Ścierek nie spytasz to Ci powie że deohac efi ma 9 s do setki.

Jakimś cudem musiałeś trafić na tą drugą, a różnica między nimi jest znaczna. Ja w każdym razie miałem tylko te 9s.

2.0i[10] R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC wtrysk 86,00 mm × 86,00 mm 10,3:1 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min 174 N•m przy 2500 obr/min 9,1 s 197 km/h

2.0i TC[11] R4 2,0 l (1998 cm³), DOHC wtrysk 86,00 mm × 86,00 mm 10,3:1 120 KM (88 kW) przy 5500 obr/min 171 N•m przy 2500 obr/min 10,7 s 190 km/h

Jedna ma 9,1 i 197 km/h według wiki.

Druga ma 10,7 i 190 km/h według wiki.

Nie mam pojęcia co to za wersja ale Ty trafiłeś albo na nią albo na jakiegoś trupa.

Po trzecie:

Jak wszyscy na tym forum wiedzą E30 i Sierry to samochody, które zdecydowanie lubię, mam z nimi sporo doświadczenia i oba bardzo zachwalam. Nie jest w moim interesie aby sztucznie pogarszać osiągi E30, wyrażam swoją w 100% szczerą opinię. E30 to świetny samochód ale Sierra po prostu jedzie trochę lepiej od ETY. Miałem i to i to... Co więcej sprawdzałem je z ziomkiem który ma 325e w manualu, dostał baty (nie duże ale jednak). Generalnie nie skromnie uważam że jako długoletni użytkownik obu tych samochodów mogę więcej powiedzieć w tym temacie, a Ty powiedziałeś że raz się łapałeś ze Sierrą 2.0 swoją ETĄ. Uwierz mi to jest po prostu prawda, musiałeś trafić na trupa. A zeperfs nie pierwszy raz podaje błędne dane... Już nie jednokrotnie się o tym przekonałem (i nie tylko ja).

Ponadto Zeperfs podaje że Sierra 2.0 ohc na gaźniku jest tylko o 0,2 s wolniejsza od 2.0 dohc efi... Waży tyle samo a ma 20 KM mniej i sporo nm mniej.

W momencie jak podajesz dane z zeperfs'a równie dobrze mógłbym podać Ci dane z wiki które z kolei mówią o tym że mam absolutną rację...

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E30

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra

Z 320i się Ścierą nie łapałem ale jak już mówiłem łapałem się ze zdrową 325e w manualu, a to że 320i w manualu jest wolniejsza od 325e w manualu to już ogólnie wiadoma sprawa.

Co więcej łapałem się jeszcze z najsłabszą wersją porsche 924 i Sierra również wyszła z podniesioną głową, wynik 924 był praktycznie identyczny do ETY.

Parę samochodów się jeszcze przewinęło, ale chyba nie chodzi o to żebym wymieniał wszystkie. Porsche wpadło jako ciekawostka.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
    W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...
    Zamienniki opon - kalkulator
    Zamiennik to opona która ma za zadanie zastąpić nam oponę wzorcową tą którą przewidział do montażu w samochodzie producent. Chodzi tu dokładnie o rozmiar średnicy zewnętrznej opony który będzie jak najbardziej ...

22 Sty 2014, 23:54

Wolę patrzeć na zeperfs gdzie są rzetelne dane z testów niezależnych, które trzeba odpowiednio interpretować niż na tabelki z wiki, czy katalogu. Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby cięższa i słabsza sierra R4 jechała lepiej... :no:

Poza tym nigdy nie miałem ETY, miałem zwykłe niedomagające do końca m20b20 z lpg, którym objechałem Sierrę 2.0, a ETA jest jeszcze szybsza.

Widocznie ziomka BMW musiało srogo niedomagać lub Twoje.

Według Twoich danych 5 koni w Sierrze zmienia wynik przyspieszenia z 9.1 s do 10.7 sekundy. Chyba nie muszę komentować.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Sty 2014, 00:07

jiGsaw napisał(a):Wolę patrzeć na zeperfs gdzie są rzetelne dane z testów niezależnych, które trzeba odpowiednio interpretować niż na tabelki z wiki, czy katalogu. Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby cięższa i słabsza sierra R4 jechała lepiej... :no:

Poza tym nigdy nie miałem ETY, miałem zwykłe niedomagające do końca m20b20 z lpg, którym objechałem Sierrę 2.0, a ETA jest jeszcze szybsza.

Widocznie ziomka BMW musiało srogo niedomagać lub Twoje.

Według Twoich danych 5 koni w Sierrze zmienia wynik przyspieszenia z 9.1 s do 10.7 sekundy. Chyba nie muszę komentować.


Po pierwsze nie 5 koni tylko 20 koni.

Po drugie miałem dwie ety, z którymi nie było żadnego problemu.

Po trzecie faktycznie pomyliłem fakty, że miałeś m20b20, a nie ete.

Po czwarte Sierra nie jest cięższa od Ety.

Po piąte nie szukaj dziury w całym bo ja nie mam absolutnie żadnego powodu by pisać nie prawdę... Oba samochody bardzo zachwalam ale Ty ewidentnie nie doceniasz Sierry i nie dopuszczasz myśli, że mogę mieć po prostu rację, a Ty mogłeś łapać się z jakimś śmieciem lub dziwną wersją o której ja nic nie wiem szczerze mówiąc. To że dwójka moich faworytów to Sierra i E30 to nie jest coś o czym napisałem wczoraj, trąbie o tym od zawsze na forum i nigdy na E30 złego słowa nie powiem ale nie mogę przyznać Ci racji bo taka jest prawda, Sierra po prostu jedzie lepiej.

Po szóste Eta ma nisko obrotowy silnik, który przypomina trochę Diesla, nie ma tylu obrotów to przyspieszania przez co musi mieć dłuższe przełożenia, to skutkuje tym że te niuty już nie są tak skuteczne jak przy zwykłym benzyniaku który kręci się do 6/7, nie można powiedzieć że Sierra jest słabsza, mocy ma tyle samo, moment odpada przez liczbę obrotów.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

23 Sty 2014, 00:21

Vermin ale z tych porównań to mówisz o seryjnych autach?
Czyli wiesz na 100% że nie miały wspomagaczy typu: LSD albo spowalniaczy np: duża felga z szeroką oponą??
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10992
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sty 2014, 00:24

Vermin... ja wiem swoje, Ty swoje i niech tak zostanie. W ogóle nie wiem po co ETĘ w to mieszasz skoro ja mówie o m20b20 i po raz kolejny powtórzę, że ETA jest szybsza od m20b20, a m20b20 szybsze od Sierry. Doceniam Sierre, a Ty doceń m20b20. :lol:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Sty 2014, 00:36

jiGsaw napisał(a):Vermin... ja wiem swoje, Ty swoje i niech tak zostanie. W ogóle nie wiem po co ETĘ w to mieszasz skoro ja mówie o m20b20 i po raz kolejny powtórzę, że ETA jest szybsza od m20b20, a m20b20 szybsze od Sierry. Doceniam Sierre, a Ty doceń m20b20. :lol:


Uwierz mi że doceniam ;). Masz rację, możemy to tak ciągnąć w nieskończoność w sumie. Podejrzewam że autor i tak już się dawno ulotnił z forum :mrgreen:. Tak więc uważam temat za oficjalnie wyczerpany :).

szybki napisał(a):Vermin ale z tych porównań to mówisz o seryjnych autach?
Czyli wiesz na 100% że nie miały wspomagaczy typu: LSD albo spowalniaczy np: duża felga z szeroką oponą??


Jeszcze wtedy tak ;), to było gdy ja miałem tą Sierre z pół roku, a on Ete ze 2 miesiące.

Potem poszły lekkie mody, kumpel założył szpere 25% na dużej główce, dorzucił BBS na Toyka'ch R888 i jakiś gwincik bo docelowo miała być raczej pokazówką niż rakietą.

Ja zmieniłem kompa, zrobiłem porting, potem założyłem R888 na przód i na końcu wrzuciłem szpere 25% z XR4I. Moja była/miała być bardziej perełką... Samochodem na co dzień którym można trochę wcisnąć, coś pokleić i się pohuśtać po Wawie. Też nie miała być rakietą. Ale była naprawdę żwawym samochodem...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

23 Sty 2014, 12:40

Takie spory co szybsze a co wolniejsze chyba nie mają większego sensu. Druga sprawa to też to, że silnik silnikowi nierówny choć niby takie same. Miałem różne m20 i różne m40 i róźnice były kolosalne między jednym a drugim m20 czy m40. Głupi przykład. Po sprzedaży potworka v8 kulam się teraz e30 m40b16 z bardzo małym udokumentowanym przebiegiem, póki nie znajde czegoś ciekawego. Niepozornym słabym m40 objechałem już dwie e36 2.0 . Ciężko w to uwierzyć, wierzą tylko ci co widzieli.
Co do sierry i e30. Ze sierrą nie miałem styczności, prócz jednorazowej przejażdżki egzemplarzem po swapie na 2.9 ze scorpio. Wrażenia z jazdy bezcenne ;)
Jestem skłonny uwierzyć, że sierra 2.0 nie pojedzie gorzej niż e30 m20b20. Jednak dał bym sobie głowę uciąć i nie tylko głowę;p, że nie ma cienia szans z poczciwą ETĄ. Miałem ete wiem jak jeździ eta. Ciągnie niczym mocny diesel choć swoje spali :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Sty 2014, 15:01

Może to właśnie kwestia tego co mówisz kirin88. Bo moja (ta ostatnia) dohc jechała zaskakująco dobrze :ok:. Aż się wszyscy dziwili. Nie dużo ustępowała zdrowej 2.9 12v (145 KM) kolegi... Sami się nie raz zastanawialiśmy jakim cudem moja tak dobrze śmiga. Ale DOHC też jest znany z tego co ETA. Tak się mówi - dół od diesla, góra od benzyny :wink:.

kirin88 napisał(a):Po sprzedaży potworka v8 kulam się teraz e30 m40b16 z bardzo małym udokumentowanym przebiegiem, póki nie znajde czegoś ciekawego.


Widzę że też pozbyłeś się swojej perełki... Ja byłem niesamowicie przybity, teraz już mam siłę o tym mówić, a w sumie nie wiecie :(. Ok. 2 Tygodnie temu wyjechał mi typ na czołówkę Audi A6... i Ściera i Audi do kasacji, jego wina no ale kogo to teraz obchodzi w sumie jak dostane 2500 zł od ubezpieczyciela za jeden z najlepszych egzemplarzy w PL z takich Ścierek :(. Nie mam siły o tym mówić nawet... Nie kupię żadnego samochodu pod perłe w najbliższym czasie bo w przypadku takich samochodów to niesamowicie boli, mam czym jeździć ale to nie o to chodzi (myślę że Wam nie muszę tego tłumaczyć, doskonale mnie zrozumiecie)...

Nie zależnie od tego kto i jak ceni Sierry to jakby zobaczył moją to by się zakochał :cry:... W takim stanie technicznym już ich chyba nie ma, a moja skasowana do kielichów. 0 Szpachli co ciekawe... Nie było śladu z przodu, ale w sumie nic dziwnego moja jakimś dziwnym trafem stała pod chmurką, a bardzo mało rudej przyciągała.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993