novy154 napisał(a):No to jeszcze kilka pytań:
Na co zwracać uwagę? Mam szukać jakiejś konkretnej wersji silnika etc?
Bywa, że silniki 1.5L (Z5) mają problemy ze zbyt dużym spalaniem oleju, zapiekają się pierścienie tłokowe oraz zużywają uszczelniacze, ale wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz, jedni narzekają, a inni użytkują od lat i nic się nie dzieje. Jeśli już, to najlepiej szukać wersji po faceliftingu (silnik 1.5L posiada pasek rozrządu, zamiast łańcuszka jak było w wersji przed faceliftingiem), poprawili tam kilka rzeczy również w silniku 1.5L, ale do 7000zł trochę ciężko będzie znaleźć takową zadbaną, chociaż może się uda.
novy154 napisał(a):Rozumiem, że kupno japonca w gazie to raczej paskudny pomysł?
Czasami nie wiadomo w jakich warunkach taka instalacja była zakładana. To chyba największy ból kupowania "zagazowanych" samochodów.
W przypadku japońskich silników ze zmiennymi fazami rozrządu, warto jeszcze popytać (np. na forach) właścicieli gazowanych samochodów, jak się sprawują po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów, ponieważ różne opinie panują.
novy154 napisał(a):I dalej, ile mnie wyniosą koszta OC takiego autka itp?
Teoretycznie możesz sobie sprawdzić tutaj:
http://www.cuk.com.pl/
http://ipolisa.pl/kalkulator/
Jakby nie było, najlepiej ubezpieczać z kimś (np. z rodziny), kto ma wszystkie zniżki.
Ktoś powinien usunąć internet i stworzyć go od nowa.