Jakie auto kupic do 16 tys??

05 Wrz 2010, 15:26

Widać teraz w tym przypadku twój brak inteligencji. Możliwe, że ty kupujesz auto używane non stop i tylko audi albo volkswagena, bo przecież lepiej kupić samochód wypierdziany niż nowy, ale to twoja decyzja. Jeździłeś może Fiatem Stilo ? domyślam się pewnie , że nie a najwięcej masz do powiedzenia. W trakcie tego gdy Stilo był u mnie w domu zawsze, mieliśmy jeszcze drugi samochód, raz był to Volkswagen Golf, Opel Vectra, było nawet BMW, które choć kupiłem za 80 tysięcy używane to nie dawało mi satysfakcji z jazdy. Mi nie chodzi o to, żeby sie pokazać jaki to jestem fajny i kupie sobie BMW, albo Mercedesa dla szpanu. Chodzi o wygodę. Co mi z tego, że mam BMW skoro się nie wygonie jeździ. Może do Stilo mam sentyment, bo to pierwszy droższy samochód który kupiłem i może kupuje specyficzne samochody, ale fakt jest taki, że nigdzie w ŻADNYM !!! samochodzie nie siedzi się tak jak w Stilo. A w tą cenę którą podał kolega, czyli 16 tysięcy Stilo będzie idealny. Ale według kolegi wyżej trzeba koniecznie kupić samochód audi albo inne "cudeńko" którym można przyszpanować ; )
ptaszyska.be
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Bruksela

05 Wrz 2010, 15:47

Widocznie jesteś jakiś inny, a uwagi o braku inteligencji zachowaj dla siebie i swojego otoczenia. Po co kupować auto za kilkaset tysięcy, jak można kupić kilka razy tańsze Stilo, które jest lepsze. :lol: Nie wiem jakie miałeś BMW, ale takiemu Stilo chyba bliżej do Isetty niż jakiegokolwiek innego. Siedziałem w tym całym Stilo no i jakoś wiele lepsze to od poprzednika Bravy nie wydawało się, sypie się ponoć podobnie, a z Bravą miałem aż za wiele do czynienia... Sorry koleś, ale robisz z siebie błazna.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Wrz 2010, 16:17

Mam prawo wygłosić swoją opinię, ale widocznie Ciebie boli to, że ktoś ma inne zdanie. Mówie o tym przedziale cenowym o którym kolega napisał czyli do 16 tysięcy. Przecież nie piszę tu o najnowszych BMW. Człowieku. Przecież to jest oczywiste, że samochód za 100 tysięcy będzie lepszy niż samochód za 16. Nie twierdze, że np BMW X5 jest droższe. Chodzi mi o przedzial cenowy ktory jest podany. Wcześniej miałem BMW 3 i nie sądzę, żeby była wygodniejsza.
Te samochody które teraz mam czyli Citroen C5 i Hyundai ix35 są dla mnie idealne i oczywiści wygodniejsze od Stilo ale nie będę polecał ich w tym temacie, bo to temat DO 16 tysięcy. I widocznie ty robisz z siebie błazna i nie umiesz odnieść się do tematu myśląc, że przekonywał bym kogoś , że Stilo jest lepsze od samochodu za 200 tysięcy.

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM !
ptaszyska.be
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Bruksela

05 Wrz 2010, 16:34

To Ciebie boli inna opinia, bo zacząłeś wycieczki osobiste jako pierwszy. Druga sprawa, do 16tysięcy na pewno Stilo nie będzie najwygodniejsze, bo jest to nadal kompakt i budowa tego auta różni się bardzo od 10 czy nawet 20 lat starszego BMW/MB. Mówimy oczywiście o sprawnych i zadbanych autach, bo jak kupisz stare niemieckie auto, które będzie składane z 3, do tego podarte, wysiedziane tapicerki i kompletnie zniszczone zawieszenie oraz przeniesienie napędu i porównasz to z 7letnim zadbanym, serwisowanym, bezwypadkowym Stilo to wiadomo jak będzie.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Wrz 2010, 16:52

niemowie ze Fiat Stilo odpada, ale jak bym miał wybierac to wolałbym alfe. jesli chodzi o VW to odpada totalnie miałem VW i wiecej razynniechce tego samochodu na podwórku czysty złom. a co byscie powiedzieli na np Lagune?? poprostu szukam ładnie wygladajacego autka i wmniare wygodnego wiec po tych opiniach niewiem juz nic
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

05 Wrz 2010, 17:54

jiGsaw napisał(a):budowa tego auta różni się bardzo od 10 czy nawet 20 lat starszego BMW/MB. Mówimy oczywiście o sprawnych i zadbanych autach

Też lubię BMW i Mercedesa ale Ty posuwasz się w swojej miłości do BMW za daleko.
Czym się różni budowa kompaktu od samochodu klasy średniej? (w przypadku BMW i MB głównie przeniesieniem napędu i ułożeniem silnika).
Czasy idą do przodu, teraz w kompaktach masz wyposażenie i rozwiązania techniczne których BMW czy Mercedes sprzed 20-30lat nie były nawet w planach.
A budowa zadbanego czy zaniedbanego samochodu się różni? raczej nie, różni się wtedy stan poszczególnych elementów.
Przecież jakbym zaniedbał Mercedesa to nie stanie mi się FWD :lol:
Może zainteresujesz się Lancią Lybra? wygodniejsza niż 156 i dobrze wygląda(szczególnie wnętrze), gama silnikowa ta sama.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chevrolet Corvette C7 - 4 potężne końcówki wydechu
    Amerykanie słyną z zamiłowania do sportowych samochodów z potężnymi silnikami. Ale czasami ich mania wielkości dotyka również pozostałych części samochodu. Dowodem tego może być Chevrolet Corvette 7. generacji. ...
    Poradnik - kupujemy auto za kilka tys zł
    Do stworzenia tego poradnika skłoniły mnie dwie rzeczy. Pierwsza to fakt, że na nasze forum trafia sporo osób, które chcą kupić auto w przysłowiowej "cenie średniego roweru" do dojazdów do pracy, szkoły, ...

05 Wrz 2010, 18:25

No ma nowoczesne rozwiązania, często lepsze wyposażenie, ale klasa samochodu się nie zmieniła. Chodzi o zawieszenie, prowadzenie, napęd, jego przeniesienie, ułożenie silnika, wyważenie auta itd.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Wrz 2010, 18:39

Zawieszenie: większość kompaktów ma zawieszenie wielowahaczowe które BMW 20-30lat temu takie miało? o ile sobie przypominam pierwszy samochód z takim zawieszeniem to Mercedes W201 z 1982r, napęd? czy kilkadziesiąt lat temu widziałeś gdzieś silniki masowo stosowane z turbodoładowaniem, zmiennymi fazami rozrządu czy bezpośrednim wtryskiem paliwa?
wyważenie czy ułożenie silnika? z tego co się orientuje to teraz samochody są lepiej wyważone i neutralniej się prowadzą popatrz choćby na 911 z katastrofalnie nadsterownego samochodu z lat 70tych stało się jednym z najlepiej prowadzących sie aut.
Ułożenie silnika nic się nie zmieniło.
BTW: uważasz, że BMW czy Mercedes sprzed 20-30 lat czyli powiedzmy e30 prowadzi się lepiej niż nowe kompakty?
Inżynierowie tych marek są owszem bardzo uzdolnieni ale nie są takimi kozakami którzy potrafiliby wyprodukować samochód który będzie lepszy niż konkurencja przez kilkanaście/kilkadziesiąt lat.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2010, 18:50

Jasiek90 napisał(a):Zawieszenie: większość kompaktów ma zawieszenie wielowahaczowe które BMW 20-30lat temu takie miało? o ile sobie przypominam pierwszy samochód z takim zawieszeniem to Mercedes W201 z 1982r, napęd? czy kilkadziesiąt lat temu widziałeś gdzieś silniki masowo stosowane z turbodoładowaniem, zmiennymi fazami rozrządu czy bezpośrednim wtryskiem paliwa?
wyważenie czy ułożenie silnika? z tego co się orientuje to teraz samochody są lepiej wyważone i neutralniej się prowadzą popatrz choćby na 911 z katastrofalnie nadsterownego samochodu z lat 70tych stało się jednym z najlepiej prowadzących sie aut.
Ułożenie silnika nic się nie zmieniło.
BTW: uważasz, że BMW czy Mercedes sprzed 20-30 lat czyli powiedzmy e30 prowadzi się lepiej niż nowe kompakty?
Inżynierowie tych marek są owszem bardzo uzdolnieni ale nie są takimi kozakami którzy potrafiliby wyprodukować samochód który będzie lepszy niż konkurencja przez kilkanaście/kilkadziesiąt lat.




Widocznie niektórzy tak uważają bo to przecież BMW!
Sprzedam Audi A6, 03', 2.5 TDI, Prywatnie, Od 4 lat w PL.
Bart258
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: okolice Krakowa

05 Wrz 2010, 19:02

Jasiek90 napisał(a):Zawieszenie: większość kompaktów ma zawieszenie wielowahaczowe które BMW 20-30lat temu takie miało? o ile sobie przypominam pierwszy samochód z takim zawieszeniem to Mercedes W201 z 1982r, napęd? czy kilkadziesiąt lat temu widziałeś gdzieś silniki masowo stosowane z turbodoładowaniem, zmiennymi fazami rozrządu czy bezpośrednim wtryskiem paliwa?
wyważenie czy ułożenie silnika? z tego co się orientuje to teraz samochody są lepiej wyważone i neutralniej się prowadzą popatrz choćby na 911 z katastrofalnie nadsterownego samochodu z lat 70tych stało się jednym z najlepiej prowadzących sie aut.
Ułożenie silnika nic się nie zmieniło.
BTW: uważasz, że BMW czy Mercedes sprzed 20-30 lat czyli powiedzmy e30 prowadzi się lepiej niż nowe kompakty?
Inżynierowie tych marek są owszem bardzo uzdolnieni ale nie są takimi kozakami którzy potrafiliby wyprodukować samochód który będzie lepszy niż konkurencja przez kilkanaście/kilkadziesiąt lat.


Większość kompaktów to do niedawna miało belkę skrętną z tyłu. BMW/MB miało z tyłu niezależne zawieszenie na wahaczach odkąd pamiętam. W BMW bezpośredni wtrysk paliwa jest od kilkudziesięciu lat, nie wiem jak w MB. Turbo/zmienne fazy również od b. dawna, ale masowo to faktycznie dopiero od ok 20 lat. Co do wyważenia to źle się orientujesz, bo auta FWD nie da się idealnie wyważyć. BMW od kilkudziesięciu lat wyważa swoje auta w przybliżeniu 50/50 nacisk przód/tył masy w procentach. BMW/MB umieszcza swoje silniki za przednią osią, co jest w tym przypadku kluczowe, w kompakcie po prostu nie ma na to miejsca, z resztą w przypadku FWD na niewiele by się to zdało, bo jakoś ten napęd trzeba przenieść na przód. A od modelu E34 już z b. dużą dokładnością, czyli od ponad 20 lat. Tego kompakty (i nie tylko) FWD z silnikiem ułożonym poprzecznie nie mają do dziś. W związku z powyższymi faktami, odpowiedź na pytanie "BTW: uważasz, że BMW czy Mercedes sprzed 20-30 lat czyli powiedzmy e30 prowadzi się lepiej niż nowe kompakty?" - zdecydowanie tak uważam, pomijając może drobne wyjątki pewnych mocno usportowionych kompaktów, ale to też zależy od warunków na drodze. Z resztą kompakt też może się super prowadzić, przykład - BMW 1er. Napisałem prawie wszystko na przykładzie BMW, na pewno w przypadku MB też wiele można powiedzieć, ale nie znam się tak dobrze na tej marce.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Wrz 2010, 15:28

a co powiedzie o tej lancia Lybra?? dobre autko??[/quote]
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

08 Wrz 2010, 15:52

no jesli przesiadl sie z malucha do stilo to naprawde to jest dla niego samochod cud :lol:
mitura
Początkujący
 
Posty: 63
Miejscowość: Łuków

08 Wrz 2010, 17:53

to jak moge sobie spokojnie alfe kupic??
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

08 Wrz 2010, 20:47

Nie widzę problemu. Jeśli nie przeszkadzają Ci drobne usterki to bierz. Jeśli masz zamiar palić tym gumę, ścigać się z kolegami z Golfów III i innych takich to odpuść.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

08 Wrz 2010, 21:14

A ja bym wolał AUDI A4 , bo: mniej straci na wartości , łatwiej bedzie ci sprzedać , mniej awaryjny , wiekszy dostęp do części .
Kris
kris11kris12
Początkujący
 
Posty: 212
Miejscowość: Słupsk
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra 2.0Di
Silnik: 2.0Di 82km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998