Jakie auto kupić pod lpg.

03 Sie 2016, 16:24

Po przegladnięciu wielu stron z tego typu tematami, rozmowach z kolegami, postanowiłem wreszcie zarejstrować się, przywitać, no i zapytać:
Jakie auto kupić?
Na wstępie dodam że jak dotąd miałem 3 diesle. Jeden (ostatni) przysporzył mi wiele wydatków. Dwa razy zmieniałem kompletne sprzęgło z dwumasem, koszty łacznie ponad 6000 zł, mechanik postraszył mnie ze w tych nowych dieslach (opel astra 2008r) jeszcze czekają mnie mega wydatki czyli naprawa (wymiana badź regeneracja) pompowtrysków oraz turba, bo po jakims tam przebiegu ponad 200 tyś zaczyna to siadać, że koszt około 3 tys pompowtryski + 1,5 tyś turbo. Wystraszony sprzedałem auto z duzym zapasem do "magicznego" przebiegu i zostałem z rowerem :) To tak w ramach wstępu.
Do rzeczy. Zmieniłem pracę, muszę sam dojezdżać 400 km tygodniowo w sumie doliczając weekendowe wypady poza miasto 2 tys km na miesiąc będzie wychodziło do zrobienia. Postawiłem na gaz, no bo kalkulując spalanie diesla (śr. 6l/100km przy cenie 4,20 zł) wychodzi 25,20 zł, natomiast gdybym jeździł z lpg i przy spalaniu 10l/100km , przy cenie 1,75 zł wychodziło by 17,50 zł. Różnica 7,70 zł na 2 tyś km, czyli 154 zł taniej w miesiącu.
Więc chyba sie opłaca :)
No i tak:
Budżet - max 17 tyś zł (samo auto - nie wliczając w to ceny instalacji)
Spalanie max 10-11 l, chciałbym kombi, ale jak sie w tych pieniązka nie znajdzie , lub jak spalanie miało by być wieksze to pojeżdżę też kompktem, i oczywiście zeby w serwisowaniu nie było niespodzianek w cenach częsci i napraw.
Moje opcje jakie wynalazłem w internetach:
Reno megane II po lifcie (kombi) - 1,6 lub 2,0 - strasza elektroniką
Audi A4 B6 Kombi , WV Passat - 1,8 T lub 2,0 - strasza turbem zawieszeniem oraz łykaniem oleju,
Skoda Octawia II (kombi) - 1,6 102 KM- ponoć nie do jazdy na gazie, bo za duzy wóz do tego silnika.
Volvo v50 - straszą ze drogie części i problemy z gazem
Coś o japońcach słyszałem, ale nie wszystkie mi sie podobają no i jakaś lubryfikacja, smarowanie, wieksze zuzycie bezyny - więc odpuściłem.
A z mniejszych to golf 5 lub audi a3 z silnikiem 1,6 102 km. Auta mniejsze, lzejsze, spalanie bardzo ekonomiczne i chwalą wszyscy bezawaryjność silników (według wynalezionych opinii internetowch)
Gdyby ktoś miał chwile i chciałby coś od siebie dołożyc to zapraszam do dyskusji
Pozdrawiam
Antek434
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 02 2007
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

04 Sie 2016, 11:26

Wszystko z koncernu vw bym odrzucił. Chodzi przede wszystkim o cenę, która jest cholernie nieadekwatna do tego, co samochód Ci zaoferuje. Prawie 100km dziennie (stawiam, że "trasa") i 100 KM w takiej np. octavii pod maską? IMO bez sensu, konstrukcja tego silnika jest baaardzo stara.
Co do v50. Fajny samochód, ale musiałbyś się do niego przymierzyć. Nie jest za duży. O żadnych problemach z lpg nie słyszałem. Diesle bardzo spoko. Bliźniaczym samochodem jest focus II, też możesz zwrócić na niego uwagę. Dorzucam też volvo s60, będzie trochę starsze ale bardzo trwałe i wygodne. Każdy benzyniak jest warty polecenia, 2.4/140km wychodził też z fabrycznym lpg. Części nie będą droższe niż do a4 b6. W końcu te samochody mają już po 10+ lat a nie jest to porsche, gdzie klapa bagażnika w aso kosztuje 30k pln.
Megane też spoko. Powinieneś znaleźć fajną mazdę 6, vectrę/signum, saab'a 9-3/9-5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Sie 2016, 12:46

Polecam Mazde 6 2.0 (rozrząd łańcuch) lub Vectre C 1.8. Do tego LPG i będzie wszystko się zgadzać. Auta przestronne i tanie w utrzymaniu.
Lubryfikacja to naciąganie naiwnych potrzebne jak umarłemu kadzidło.
Auta japońskie są wyjątkowo trwałe i tanie w utrzymaniu.
Jedyne co w przypadku LPG to należy zadbać o kontrolę luzów zaworowych i zainwestować w lepsze wytryski wystarczą Baracudy.
Kwestia luzów zaworowych w przypadku Hondy silnik K20 to prosta sprawa bo są na śrubkę, rozrząd łańcuch.
Jednak na dobrego Accorda 20tys to budżet wstępny.

p.s. Mój VAG 1.8T pije 1l oliwy na 1500km przy prędkościach autostradowych do 140km/h.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Sie 2016, 20:52

Citroen C5 2.0
Hyundai Sonata 2.4
Mazda 6 2.0
Mercedes W203 C240
Ford Mondeo Mk3 2.5
Opel Signum/Vectra C 1.8 lub 2.0T
Renault Laguna II FL 2.0 lub 2.0T
Saab 9-3 1.8/2.0T
Volvo S60 2.0T lub 2.4/2.4T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Sie 2016, 23:11

Dzięki za info. A cos dla odmiany, z mniejszych hatchbacków, odbiegając od kryteriów kombika co waszym zdaniem też by sie pod gaz nadawało.
Toyota corolla 1,6 110KM ? Coś dzis o nich poczytałem i zainteresowała mnie, do tego ponoć spalanie około w 8l lpg oscyluje
Antek434
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 02 2007
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

05 Sie 2016, 18:55

Jak chcesz coś ekonomicznego to bierz Mazdę 6 2.0, w trasie spali max. 9-10l LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002