Jakie auto - proszę o pomoc.

03 Paź 2012, 13:55

Witam i przepraszam jeśli powielam wątek. Mam możliwość sprowadzenia auta z Niemiec. Kwota na autko to 20 - 23 tyś. zł Po wielu dyskusjach pozostaliśmy przy następujących modelach
Mazda 6, Volvo 50, Astra III i ewentualnie Ford Focus (interesują nas kombiaki). Które auto z tej grupy Waszym zdaniem będzie najlepszym wyborem ??? Byliśmy już zdecydowani na Mazdę 6 gdy ktoś życzliwy powiedział nam że w tej samej cenie można kupić zdecydowanie młodszego Focusa itd..jednym słowem mętlik wielki. Nie ukrywam że zależy nam aby autko było rocznikiem jak najmłodsze. Z góry dziękuję za wszystkie porady.
pozioma333
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: seat

03 Paź 2012, 14:06

Wg mnie najrozsądniejszym wyborem będzie astra III i mazda 6 ;) zawsze kojarzę je jako modele najmniej kolizyjne
Artur093
Początkujący
 
Posty: 109
Prawo jazdy: 10 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 130km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Paź 2012, 15:03

Jak chcesz jak najmłodsze auto ale bezwypadkowe to kup samochód poleasingowy z Polskiego salonu, te z Niemiec jeśli nie zaliczyły dzwona też będą poleasingowe a przynajmniej odejdą Ci koszty marży handlarza, opłat i zabiegów "upiększających".
Benzyniak czy diesel? np. w przypadku Volvo V50 i Focusa silniki diesla są te same to 1.6 HDI lub ewentualnie w Volvo 2.0 HDI, bardzo udane francuskie konstrukcje z których notabene korzysta też Mazda ale niestety w modelu 3 a nie 6.
Trafnie 6tke podsumował redaktor artykułów nt. aut używanych w "Motorze":
"Mazda 6 2.0 CiTD
Obowiązkowy tekst: to może teraz dla odmiany coś francuskiego, żeby było bardziej niezawodne?
To chyba mój ulubiony samochód-porażka. Taka Mazda to jest niesamowicie uważana w Polsce (przy tym absurdalnie droga – droższa od bepiątki w TDI), bo ludzie pamiętają wspaniałe, niezawodne Mazdy 626 z Pewexu z dwulitrowym dieslem. Tymczasem Mazda 6 z dizelkiem to prawdziwy przebój wśród mechaników. Jak mawiają właściciele Mazd, ten silnik się praktycznie w ogóle nie psuje. Wyjątkiem jest cieknący zawór SCV (od wolnych obrotów), wiecznie psujące się Webasto, kaszaniący się DPF w autach po liftingu (paliwo rozcieńcza olej), a także moja ulubiona usterka: jeśli wlejemy nawet odrobinę za gęsty olej, to sitko od smoka się zalepi i silnik będzie ogólnie chodził sobie w ogóle bez oleju. Oczywiście prawie wszyscy właściciele Mazd to wiedzą i nie oszczędzają na swoich ukochanych szóstkach. Oczywiście jeśli za „prawie wszystkich” uznamy garstkę forumowiczów Mazdaspeed.pl, bo przeciętny użytkownik leje najtańszy olej, żeby było taniej. Nie po to kupił diesla, żeby nie oszczędzać."
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/08 ... u-sasiada/
dodaj do tego korozję już w młodych egzemplarzach.
Jeśli myślisz o dieslach to kategorycznie odrzuć Mazdę a reszta wedle uznania, V50 bazuje na Focusie ale jest wyraźnie lepiej wykonane i równie fajnie jeździ, Astra jak Astra taki przeciętniak.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    30 lat minęło... Renault Safrane
    Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 ...