Jakie auto usportowione/sportowe szybkie auto 300+ps całoroczne?

17 Lut 2016, 23:38

jiGsaw napisał(a):czemu wybrałeś evo9? przecież to droższa impreza chyba sporo od s4 b5 czy nawet rs4 b5

Na moją decyzję złożyło się kilka tematów:
1) plany czyli auto do upalania w miarę lekkie gdzie jazda codzienna nie była priorytetem.
2) trwałość podczas upalania (żeby wykorzystać walenie w plecy trzeba często zapodać LC a to już są dla napędu konkrety szczególnie gdy walisz z Nm)
3) możliwie mało modów (nie sprawdziło się bo już mnie kręci żeby coś tam dołożyć)
4) przetarte ścieżki i to ze szczegółami
5) wygląd
6) brak utraty wartości

A s4 pasuje bardziej jako bardzo szybkie i potulne DD,
A co do kosztów to jak dokładnie przeliczysz mody s4 b5 razem z utratą wartości to wyjdzie drożej niż rs4 b5. Tylko że przy s4 rozkładasz sobie w czasie dłubanie co jest bardzo ważne.
Żółtek napisał(a):ale za te paręnaście klocków turbo i inne mody do 400-450 kuni do zrobienia,


Panowie ( Lavato też :D ) uturbianie aut nie jest takie tanie i proste jak Wam się wydaje...

Więc podliczę Ci tak krótko tego Lexa i 450km ...

Auto 25k
Turbo (instalka) 20k
Skrzynia 6k
Napęd 2k
EcU + strojenie 5-7k

Wersja soft... bo później dojdzie zawias, hebel, dyfer, ewentualne uzbrojenie głowy a potem... jeszcze cuś... :D

Chociaż Lavato ma o tyle rację że im starszy dziodek tym trudniej o jego normalny stan
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2016, 23:41

Niektórzy się zapominają, że chcę mieć jedno auto i więcej nim jeździć niż dłubać i pakować niewiadomo ile kasy... najchętniej kupię jakiegoś ogarniętego gotowca...

a Te golfy to chyba fwd...? R32 itp. chyba nie chcę turbić wolnossaka, bo to zwykle przekreśla główne założenie - jedno auto na cały rok do jazdy
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Lut 2016, 23:55

Nie, golfy 2,8 Vr6 czy R32 mają 4x4 dołączany automatycznie..
Jak dla mnie to u Ciebie prędzej sprawdziłoby się jakieś S3 8P + dobry program z modyfikacją wydechu i to tyle..300+ niż na siłę jakieś projekty i auta..
Jedynie ten TFSI silnik jest podejrzany...

2,0 TFSI 265 KM Audi S3 8P:
Stage1* (300-310Hp, 400-410Nm)
- Chiptuning
- Oprogramowanie DSG/S-Tronic(opcja)

Stage2* (320-330Hp, 410-430Nm)
- Chiptuning
- Zmodyfikowany kompletny układ wydechowy
- Oprogramowanie DSG/S-Tronic(opcja)

Stage3* (340-360Hp, 430-450Nm)
- Wydajniejsza turbosprezarka K04
- Wydajniejszy intercooler
- Zmodyfikowany kompletny układ wydechowy
- Oprogramowanie DSG/S-Tronic(opcja)

Ja to tak widzę odnośnie grupy VW, jak nie chcesz uturbiać żadnego V6 itp..to nie wiem czy jest sens się pchać w 16-17 letnie auta S4 B5..z kupą osprzętu, które przez tyle lat ktoś pewnie katował..albo inny typ coś innego z innej bajki.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Lut 2016, 11:31

Ale jest podstawowy problem z tymi GUlfami i A3 w stosunku do A4 - mają podróbkę quattro, czyli zwykły haldex...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lut 2016, 12:11

i według Mnie po takim e30 jak ma autor postu , to takie zabawki typu golf r32 nie dadzą mu takiej frajdy.
Do 40k można znaleźć s4 b5 o które ktoś dba i będzie w lepszym stanie niż nie jedno r32
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Lut 2016, 12:51

Pytanie do autora. Jak sprawowalo sie e46 jesli mozna wiedziec koszty utrzymabia, remontow itp? I jak w ziemie z przyczepnoscia?
energyy
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Śląśk

18 Lut 2016, 14:54

Czyli w zasadzie wszystkie ścieżki prowadzą do S4 B5... które jest już trochę leciwe, ale nie jest to jeszcze muzeum i da się coś znaleźć, najlepiej jakiegoś gotowca zadbanego wziąć za +30 kpln... S3 8p brzmi rozsądniej... ale jednak to auto się nie umywa za bardzo do S4 B5... silnikowo i napędowo.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Lut 2016, 16:17

http://www.gieldaklasykow.pl/audi-s4-b5-1999-40000-pln-warszawa/ - rzuć okiem na ten egzemplarz. :roll:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

18 Lut 2016, 19:32

A więc ogólnie przy s4b5 inne wynalazki grupy w stylu tfsi/haldex/1,8t to miernotki... :D

s4b5 ma bardzo dobre napędy, mocny dół a do tego ma seryjną dużą pojemność więc można to nazwać spokojnie darmowym strokerem :D ... oczywiście V6 też pozytywnie wpłynie na jazdę. Do tego w AWD potrzeba jest sporego Nm i fajnego jego przebiegu a 2,7bit jest bardzo dobry pod tym względem.

Zrobiłbym tak :D

Kupiłbym auto i doprowadził do kultury czyli zawias/hebel + detale... Później pojechałbym na naradę i zaplanował dalszą ścieżkę czyli jak optymalnie wykorzystać seryjny dół żeby go nie kuć i do którego momentu wydadzą seryjne głowy...+ turbiny oraz inne śmiondki. To będzie stage1
Narada jest potrzebna ponieważ trzeba przygotować stage2 tak żeby nie powtarzać pewnych czynności co oczywiście kosztuje ... W stage2 Pod to trzeba obmyśleć jakie turbiny (tylko dokładne parametry), co z wałkami (pewnie głowice będzie trzeba też wymienić), co z ECU czy zostaje seria (podobno dużo może) czy lepiej polecić już profi w EMU + kilka ciekawostek ku uciesze kierownika. Wtedy zaatakowałbym wszystko to co da się wyciągnąć bez kucia z uzbrojoną górą i wydolnością napędów.

Zapodałem duży skrót bo można by pisać i pisać.

A tak nawiasem szkoda że kurs ojro jest wysoki bo można by pomyśleć o rs4 b5 bo co rs to rs no i cenowo już nie będzie tanieć a s4 to tylko s4 żeby miało nawet 1000km więc większość wydanych złotówek jest już do utlenienia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lut 2016, 22:31

Kieł napisał(a):Hmm a może coś z Japonii np:Honda S2000 albo Mazda RX8,przy Hondzie można pomodzić a do RX8 dorzucić jakiś 2jz np :roll:

Problem jest taki że na ten moment eSek w Polsce po prostu nie ma, a na sprowadzenie jednej z reichu trochę przymały budżet. Też średnio nadaje się na zimę :oops:
jiGsaw napisał(a):czemu wybrałeś evo9? przecież to droższa impreza

Odwieczna batalia, evo vs sti :D

Ogólnie dosyć duże wymagania przy danym budżecie, ale zgadzam się w resztą że raczej coś lepszego niż b5 ciężko będzie znaleźć.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lut 2016, 00:01

blackmeritum napisał(a):Odwieczna batalia, evo vs sti :D


Batalia jak batalia ale to co może seryjne evo9 to w seryjnym sti jest sfera marzeń... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2016, 08:36

a co może? jaki potencjal serii evo 9? ile trzeba polozyc za dobry egzemplarz? czy evo XIII tez jest tak dobre? jak z komfortem? pewnie lipa? to ma chyba tylko 2 poduszki swoja droga...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

19 Lut 2016, 13:17

jiGsaw napisał(a):a co może? jaki potencjal serii evo 9?


seria po mikro modach które można wykonać w ciągu 2dni to 390/560Nm tylko że jest to autko seryjnie przygotowane do upalania więc w sprincie do 100km/h potrzeba już konkretnego zawodnika żeby Cię objechał...raczej ośki tego nie zrobią nawet te ekskluzywne, walnięcie z odcinki będzie na poziomie motocykli tych szybciejszych oczywiście do 100km/h. (autopsja :D ) Ogólnie potencjał jest znacznie większy ale temat jest obszerny... :D

Zresztą o e9 można pisać i pisać :D

jiGsaw napisał(a):ile trzeba polozyc za dobry egzemplarz?


Około 60k-80k e9 i 50-60k e8

jiGsaw napisał(a): czy evo XIII tez jest tak dobre?

Też jest ok tylko brak miveca=40/50Nm mniej.

jiGsaw napisał(a): jak z komfortem? pewnie lipa?


Lipa jest na głośnym wydechu a mniejsza lipa na cichym wydechu... mnie męczy jazda tym autem w trasie a są tacy co im się podoba.

Ogólnie do Twoich potrzeb olałbym evo chyba że chcesz zaznać jazdy ginącym gatunkiem aut ...

p.s.

Napisałem skrótowo bo jak zacząłbym pisać to zbrakłoby doby... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2016, 11:19

Podszedłem do sprawy pragmatycznie... im więcej punktów tym lepiej w danej kategorii... oto co wyszło spośród aut, które biorą udział w kandydaturze.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Osiągi - wiadomo
Frajda z jazdy - wiadomo, wykładnia osiągów, napędu i budy - za rwd dodatkowy punkt, za niską masę i małą budę też
Bezpieczeństwo - wiadomo, nowsze bezpieczniejsze, wyższa masa dodatkowy punkt
Komfort - Wiadomo, ogólny komfort jazdy czyli wyciszenie, zawias, wypas, fotele, wibracje itd.
Wygląd - Kwestia mojego gustu, generalnie 4 furtki oszpecają auto
Zwinność - Mniejsze auto dodatkowy punkt, wielkość i masa nie jest zaletą dla mnie
Praktyczność/użyteczność - Za 4x4 punkt, bo lepiej moc przenosi, zwłaszcza w niepogodę, za 4 furtki punkt
Koszt zakupu/modyfikacji - Ile trzeba zapłacić za egzemplarz spełniający wymogi lub kupić bazę i zrobić konie jak w tabeli, im więcej punktów tym taniej
Koszty utrzymania - Ile graty kosztują, ile pali, czy można lpg w razie czego wcisnąć (do M3/M5 uznałem, że nie można, bo chyba nie opłaca się). Być może założę firmę handlową niedługo i zacznę dużo jeździć... to ma znaczenie wówczas
Utrata wartości - wiadomo, M3 E46 już nie będzie tanieć raczej, S3/S4 starsze też już niżej chyba upaść nie mogą, reszta może jeszcze spadać.

Oczywiście to subiektywna ocena, a jeździłem tylko kilkoma z tych aut, a co dopiero mówić o dłuższej eksploatacji by można rzetelnie to ocenić...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

20 Lut 2016, 12:28

Zaskoczyłeś mnie tą tabelką ... trza się wczytać :idea: :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe