Jakie auto usportowione/sportowe szybkie auto 300+ps całoroczne?

17 Lut 2016, 18:44

Witam,

Jako, że sprzedaję swoje E30 i E46 i chcę kupić jedno auto, które da mi możliwie dużo: frajdy z z jazdy, osiągów, komfortu, bezpieczeństwa i relatywnie niewysokich kosztów zakupu i eksploatacji i praktyczności proszę o pomoc.

Budżet to powiedzmy do 40 tys pln, ale nie jest problem nieco zwiększyć jeżeli ktoś mnie do czegoś przekona. Mój rozmiar auta to nie mniej jak klasa C i raczej nie więcej jak klasa D.

Moje obecne auto ma 241 koni przy 1200 kg i robi jakieś 5.5 do setki i 21 s 0 - 200. chcę coś szybszego raczej.

Auta jakie brałem pod uwagę:

M3 E46 - auto marzenie i powyżej budżetu, ale do jazdy całorocznej codziennej chyba trochę będzie mi szkoda, zimą mało użyteczne, drogie w częściach, ciężko dostępny silnik w razie czego i drogi. Poza tym znowu chyba bym się za bardzo spuszczał nad takim autem... i szkoda by mi było gdzieś zostawić w trasie albo na parkingu pod lidlem itp.

M5 E39 - częściowo jak wyżej, do tego chyba trochę za wielkie... i za ciężkie co zabija te 400 koni trochę.

C32/C55 AMG W203 - ciekawe auto, ten mniejszy można ponoć łatwo pokręcić kompresor na 400 koni. Nie przekonuje mnie trochę ten automat i brak szpery...

Audi S3 8l - fajnie wygląda, zwinne. Trochę mnie nie przekonuje mały silnik, bo nawet po modach na 330 koni górna granica bez kucia to z czasem zacznie być niedosyt... do tego zmienny napęd i silnik poprzecznie... taki trochę golf i słaby dół...

S3 8P - fajnie wygląda, świeże dość, ale jednak znowu mały silnik 2.0 i potencjał raczej na max 400 ps... i te same wady co w 8L

S4 B5 - wzdłużny silnik, stałe awd, super silnik z już fajnym dołem, 2.7 bit robi robotę. Mój faworyt, bez problemu robi się stabilne 400 - 500 koni. Trochę wygląd taki sobie, ale w dobrym kolorze i sedanie może wyglądać w miarę. Nie ma problemu z silnikami, jakbym dużo zaczął jeździć nawet bez spiny przyjmie lpg i więcej mocy wydusi...

S4 B6/B7 albo inny tego typu swap z 2.7 bit pod maską... nie będzie to może prawdziwe S4 i będzie cięższe, ale nowsze za to, B5 już trąci myszką trochę

Nissan 350z - super autko, ale osiągi trącą już myszką, a wolnossak kłopotliwy w modach. Gdyby nie osiągi to pewnie bym brał, bo fajnie wygląda i to sportowe auto.

o tym, że fwd nie wchodzi w grę chyba pisać nie muszę...

Jakieś jeszcze pomysły/uwagi?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Lut 2016, 19:13

Jak FWD nie wchodzi w grę to nie pakuj A3 z haldexem i zostań przy A4.

Brałbym S4 B5 lub poszedł w stronę Subaru Imprezy czy Mitsubishi Lancera EVO.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Lut 2016, 19:53

Nie chcesz FWD a zobacz Volvo 850 T5-R
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
MB W202
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lexus SC
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

17 Lut 2016, 19:54

dzida napisał(a):Brałbym S4 B5


Do 40k kupisz fajnie zrobione s4 b5, według mnie daję więcej frajdy i możliwości podniesienia mocy niż s4 b6 :)
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2016, 20:20

A3 8P jak już to z normalnym silnikiem czyli 3.2 v6, bez DSG :wink: Ciężko znaleźć ale bardzo trwały i fajny silnik.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Lut 2016, 20:33

Kieł - to Volvo to pomyłka, fwd i staroć już, w dodatku wolne to będzie.

c w202 amg... za tą kasę niby można kupić w203 amg i nie skreślam tego auta.

Lexus SC fajny, ale też osiągi w serii bez szału, a to N/A, więc mody niełatwo i nietanio...

Koniu - dobra propozycja, ale w serii delikatnie trąci myszką osiągami, a mody... uturbienie duży potencjał, ale jakie koszty i żeby to nie stało więcej jak jeździło...

Dzida - impreza i evo drożej się modzą, a i utrzymanie droższe. Do tego mniej komfortu jak S4, bo to auta bardziej sportowe i niższej klasy.

Na razie wygrywa S4 B5 chyba albo jakiś swap 2.7 bit do nowszej budy...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Lut 2016, 21:02

Miałem okazję jeździć kilkoma szybkimi autami czy to jako pasażer czy kierowca , i szczerze s4 b5 zrobiło na mnie duże wrażenie , ale jeździłem pomodzonym na 500km. Większe wrażenie zrobiło na mnie tylko rs4 b5 , w każdym nowszym jakoś tej mocy tak nie czuć , mimo że jeździłem te rs6 c5 to jednak rs4 b5 chyba najlepsza. Dokładnie chodzi mi o ten egzemplarz :

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2016, 22:27

Ogólnie masz problem ponieważ żeby coś Cie istotnie zaskoczyło przy RWD musiałby być lekkie i mocne albo przynajmniej mocne z charakterystyką T lub V8 ...
I tak 350z ciężki ale fajnie się prowadzi i seria ma już hebelek, szperkę i w miarę zawias... tylko że przyśpieszenie delikatnie mówiąc dupki nie urywa a mody będą drogie + tuningowcy mocno okrojeni... już nie mówiąc że w grę wchodzi tylko stage1 przez cienkie korbki.

Bmw M5 niby ok. ale masa tego auta jest lipą no i ceny w sumie też raczej bliżej 50k niż 40 mody pewnie droższe od 350z.

Tapczany w stylu SC do odstrzału :D

STi do odstrzału ze względu na koszty upalania a EVO na koszty zakupu :D

s3 i 1,8t hmm do odpału :D

Mercedes niby ok. ale skrzynia biegów (aut) + systemy :D tak trochę dziadkowato chyba że lubisz automaty... ciekawe jak rdza bo podobno już na plakatach była. :D

Pozostaje s4b5 no tylko że zaletą silnika jest fajne jechanie bardzo przyjazne dla otoczenia oraz mnogość gratów natomiast wadą jest że jednak dojście do sprawnie jadących 400-500km jest kosztowne....

Ja liczyłem s4b5 jak podchodziłem do AWD no i zrobienie fajne s4 równało się rs4 b5 po podstawowych modach więc... wybrnąłem z sytuacji i zdecydowałem się na ... 9kę :wink:

Ale mimo wszystko jak ma być przyjemne DD to s4b5 spełnia te wymagania bardzo fajne autko... łatwo się modzi.

s4b6 do odstrzału ... :no:

I pamiętaj jak zaczniesz modzić to apetyt rośnie w miarę jedzenia zawsze mogłoby być szybciej :twisted:

No i jeszcze jedno takie ostrzeżenie jak zaczniesz mocno dłubać przy turbolotach to uważaj na fachurów od tuningu bo najwięksi marketingowi szpece są często w gronie mechaniorów którym lepiej nie ufać...

Musisz bazować na tych co realnie Cie pokierują a nie tylko będzie gadka więcej mocy - więcej kasy...
Nazw firm na razie nie podam ale jak coś wymyślisz to mogę Ci na PW troszku rozświetlić...:ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2016, 22:50

Dzięki, na Ciebie zawsze można liczyć. Jaką dziewiątkę? Mówisz o Porsche? Czyli wychodzi na to, że S4 B5... szkoda, że ta buda taka sobie, że też Audi wtedy nie robiło S4 coupe.... :( Mechanikę i mody mechaniczne może we własnym zakresie sobie ogarnę z wyjątkiem wydechu i pierdół... i strojenia.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Lut 2016, 23:00

jiGsaw napisał(a):Jaką dziewiątkę?

evo9 :D

jiGsaw napisał(a): :( Mechanikę i mody mechaniczne może we własnym zakresie sobie ogarnę z wyjątkiem wydechu i pierdół... i strojenia.


Jak coś kupisz to dam Ci namiary do takiego Pana którego zawsze przed swoimi wariacjami zabieram na pogadankę, rozjaśnia mi ogólnie i w szczegółach...co warto a czego nie... Stacjonuje pod Wawką. Zresztą jest strojeniowcem :ok:

Od wydechów mam też specława i to konkretnego... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2016, 23:05

czemu wybrałeś evo9? przecież to droższa impreza chyba sporo od s4 b5 czy nawet rs4 b5
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Lut 2016, 23:05

Jeżeli chcesz się bawić z mody to Lex IS300 wydaje się b. dobrym rozwiązaniem - samo auto rozmiarów podobnych jak E46 czy S4, RWD, co prawda w bazie będzie dla ciebie za wolne, ale 2JZ to w zasadzie piaskownica - uturbiony w rękach szaleńca 1000KM robi, ale za te paręnaście klocków turbo i inne mody do 400-450 kuni do zrobienia, sam Lex też pewnie koło 25 wyniesie, więc budżet byłby akurat. No, ale to automat, więc nie musi się podobać, a podmianka skrzyni to kolejne koszta...
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2016, 23:18

Wg mnie budżet kiepski jak na takie auta..S4 B5 dobre ale auto z poprzedniej epoki i ciekawe w jakim stanie..poza tym doprowadzić do porządku..nie wierze że same ideały..
Jak już grupa VW to wolałbym R32 Golf V albo Audi TT, które na DSG mają 5,9 do setki + uturbienie ok 20k najprostsze i możesz w 450 koni celować.
a DSG wg mnie pomimo że są wadliwe to to jest niebo a ziemia..

A jak miałbyś wybrać S3 8L to lepiej szukaj zdrowego mk4 golfa 2,8 Vr6 i wtedy wraz z turbo:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

:D
Ostatnio edytowany przez Lovato34, 17 Lut 2016, 23:27, edytowano w sumie 1 raz
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2016, 23:21

Hmm a może coś z Japonii np:Honda S2000 albo Mazda RX8,przy Hondzie można pomodzić a do RX8 dorzucić jakiś 2jz np :roll:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

17 Lut 2016, 23:31

Kieł napisał(a):np:Honda S2000 albo Mazda RX8,przy Hondzie można pomodzić a do RX8 dorzucić jakiś 2jz np


Kupić rx8 z uszkodzonym silnikiem i wsadzić np. 2jz też ciekawa opcja :)
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000