Jakie auto z dobrym przyspieszeniem?

11 Lis 2010, 17:41

Witam poszukuje auta dla moich potrzeb. Chodzi mi, żeby to było auto z jak najlepszym przyspieszeniem czyli w moim mniemaniu 9s w dół.

Budżet: 15000 PLN

Kryteria:

Od 97' wzwyż
Poj. silnika do 1.8
Jak najlepszy współczynnik masy/mocy
Stosunkowo tanie części bądź mało awaryjne.
Spalanie do 13L przy ostrej jeździe a w mieście do 10L

Autem rocznie nie będe robił więcej jak 10 tys. km na pewno

Proszę o pomoc, gdyż mam już mętlik w głowie co i jak.
Marka z jakiej chce zrezygnować to Peugeot dlatego model 106 i 206 odpada.
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa

11 Lis 2010, 17:55

Z tym spalaniem przy ostrej jeździe to może być ciężko, ale mam dwa modele warte uwagi

1.Honda prelude 2.0 lub 2.2 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2.Opel Vectra 2.5 v6 [link do oferty na Allegro wygasł]
Dragus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Miejscowość: ..:>>.?

11 Lis 2010, 17:59

Seat Leon 1.8Turbo?
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

11 Lis 2010, 18:02

Dragus dzięki za odpowiedź :)

Jednak nie wiem czy przeczytałeś moje kryteria do końca

Honda ciekawy opcja jednak myślę, że przy spokojnej jeździe może palić z 11L a jak człowiek będzie chciał polatać to pewnie i z 15 lekka ręka 2L silnik jednak ma apetyt na paliwo.

O tej astrze to już nie wspomnę ile to może żłopać

A ja w roli przypomnienia napiszę, że szukam auta do 1800cm3 pojemności.

Edit: Leon fajna opcja jednak myślę, że budżet do 15k nie pozwoliłby na znalezienie zadbanego egzemplarze, żeby w niego od razu 1/3 wartości nie włożyć.
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa

11 Lis 2010, 18:15

Sorry, tak się skupiłem na spalaniu, że o pojemności zapomniałem :neutral: , może a3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Dragus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Miejscowość: ..:>>.?

11 Lis 2010, 18:23

Opcja dość ciekawa jednak boję się w audi wchodzić ze względu na cenę części :???:
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa

11 Lis 2010, 18:34

Wybacz, ale Twoje kryteria są tak samo realne do spełnienia jak śnieg na saharze. Czemu tak się upierasz przy tej pojemności? Jak tak Ci nie leży spalanie to pomyśl o LPG.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Lis 2010, 18:36

Punto HGT lub Clio sport powinny spełnić Twoje założenia.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lis 2010, 18:39

LPG? :roll: Żartujesz sobie?

Moje kryteria nie do spełnienia?

Od dawna rozważam kupno między Citroenem Saxo VTS, Hondą CRX del sol czy POLO w GTI kryteria są jak najbardziej do spełnienia więc jak nie masz nic ambitnego do napisania to nie wiem po co takie komentarze. Chodzi mi o to żeby jak najlepiej wybrać a nóż ktoś z użytkowników podsunie interesującą alternatywe.
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa

11 Lis 2010, 18:44

A masz oprócz spalania i mocy sprecyzowane czego konkretnie oczekujesz od auta?
Bo np. Saxo VTS to taka kieszonkowa rakieta, szybka i świetnie się prowadzi ale i bardzo twarda a przez to niezbyt wygodna na co dzień.
Z kolei Polo GTI to szybki ale i dość kompromisowy samochód tzn. nie prowadzi się tak dobrze za to da się nim jeździć po Polsce.
Według mnie najlepszą propozycją jest Clio sport
przykładowo:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
trudno znaleźć egzemplarz godny uwagi ale szukać warto :smile:
Ostatnio edytowany przez Jasiek90, 11 Lis 2010, 18:47, edytowano w sumie 1 raz
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lis 2010, 18:46

jiGsaw napisał(a):Wybacz, ale Twoje kryteria są tak samo realne do spełnienia jak śnieg na saharze. .

albo trzeba udać się do wróżki lub do Ery :grin: ,widać że od niedawna masz prawko ,najpierw potrzebny rozsądek i prawidłowa ocena na drodze a przyspieszenie nawet mniejsze pozwoli ci być najlepszym kierowcą
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Lis 2010, 18:47

Wiesz, może to wynikało z faktu, że ja nie uznaję aut pewnej klasy po prostu. Faktycznie, przy wadze poniżej tony te kryteria są przynajmniej częściowo do spełnienia. Tyle, że wtedy trochę rocznik może kolidować. Ja bym pomyślał o jakiejś starszej Hondzie z mocniejszym motorkiem pod maską. Ewentualnie jakieś autko typu Colt/SWIFT GTI. No ale tutaj ponownie - jak jeździsz rocznikiem to słabo. Silniki Fiata są paliwożerne, więc takie Punto może nie spełnić oczekiwań co do spalania.

Czemu żartuję z LPG? Nie będzie Ci głupio jak ktoś sobie pojedzie na światłach nie dość, że szybciej, to jeszcze taniej i wygodniej na LPG? Poza tym czemu tak jarasz się wynikiem od zera do setki? Większość wyścigów jest na dłuższym dystansie, a wtedy pierwsze lepsze auto 150km da Ci popalić, podobnie w przypadku wyścigów z tzw. "rolki". O drogach szybkiego ruchu/autostradach nie wspominam.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Lis 2010, 18:57

Od 1,5 roku jeżdżę TOLEDO 1L 1.8 90KM i chcę zmienić auto.

Czego oczekuje od nowego nabytku?

Przede wszystkim uśmiechu na ustach gdy z niego wyjdę po dotarciu do celu.
Zależy mi głównie na przyspieszeniu tak aby auto ładnie zawijało się spod świateł i dość solidnie trzymało się zakrętów. Nie chce auta do monstrualnych prędkości, raczej żeby zbierało się ładnie do 150 km/h i to mi styka nie zamierzam jeździć prędkościami dochodzącymi do 180-200km/h. Znam po prostu swoje granice i już nie jedno na drogach widziałem.

Ja autem jak zaznaczyłem dużo jeździł nie będę ok. 10tys. rocznie. Myślę, że ta jazda w moim wydaniu czyli na dość wysokich obrotach i przyspieszeniu ni jak ma się do LPG.
Porządna instalacja to spory wydatek nie mówiąc, że gaz już chodzi w cenie 2.30-2.40 więc niedługo przestanie się kalkulować. Reasumując sportowa jazda i lpg? to mi jakoś nie pasuje
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa

11 Lis 2010, 19:08

Na dobrze zestrojonej sekwencji nie będziesz widział różnicy za bardzo miedzy PB, a LPG. Często jeżdżę dynamicznie, na pb przełączam tylko podczas typowych wyścigów. :wink: Auto FWD nigdy nie będzie mistrzem zakrętu, dopiero jakieś wynalazki typu Integra czy RS jako tako sobie radzą. Aczkolwiek usportowiona wersja, czyli szersze laczki i twardszy, niższy zawias powinny Ci wystarczyć. Zatem szukaj jakiejś lekkiej kosiarki, moze to Saxo albo Clio sport, ja jednak nie ufam autom na F i wolałbym starszą Hondę wydmuszkę z motorem o mocy +100km, bądź inny starszy japoński wynalazek albo to Polo GTI. Możesz też pomyśleć o Ibiza TDI 110km i zrobić w niej chiptuning.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Lis 2010, 19:23

jiGsaw masz racje ale uważam, że porządna instalacja kosztuje konkretniejsze pieniądze.

Co do aut francuskich myślę, że pewna część opinii to stereotypy. Są pewne modele, które mają konkretne niedociągnięcia w Saxo np. to tylna belka. Ale są na to sposoby a + są tanie części. Jednym stwierdzeniem jak ktoś powiedział jak dbasz tak masz. :smile:

Co moge więcej napisać. Jakby była możliwość wiadomo, że wolałbym japończyka czy niemca. Miałem na oku Mitsubishi COLTA V 1.6 16V czy Toyote Corolle e11 g6 1.6 16V jednak przyspieszenie w tych silnikach oscyluje ok. 10s. A pytałem na forach i te silniki w tych 2 modelach aut nie są podatne na tuning.

Staram się nie jeździć rocznikiem ale nikt mi nie wmówi, że znajdę auto z "zacięciem sportowym" z wcześniejszych lat tak 94-95 gdyż większość jest już wyeksploatowana i wiem jak naturalnie wszystko się rozchodzi w aucie. Gdyby tak się nie działo to nie miał bym problemy Jakaś hanka civic V lub COLT wcześniejsza wersja w GTI i byłbym happy.

Na uwagę rzucił mi się też GOLF IV 1.8T 150KM co sądzicie o tym wariancie?

Dziękuje za odpowiedzi można się troche dowiedzieć cennych informacji jak macie jeszcze jakie alternatywy to piszcie.
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa