Jakie BMW wybrać?

11 Sty 2011, 23:17

Hej, widziałem kilka pytań dotyczących BMW. Trafiłem ostatnio na ciekawy artykuł o tej marce.

"Jeśli zdecydowaliśmy się konkretnie na tę właśnie markę samochodów, z pewnością podjęliśmy dobrą decyzję. Niemiecka solidność, niezawodność, doskonałe osiągi, oryginalny i nienaganny design zadowoli nawet najbardziej wybrednego kierowcę.

Na początek kilka słów o firmie BMW. Jest to niemiecki koncern produkujący silniki i samochody. Marka założona została ona w 1916 roku, a w jej skład wchodzą również takie marki jak Mini czy Rolls-Royce. Koncern BMW znany jest przede wszystkim z produkcji samochodów luksusowych o wysokiej mocy i wydajności. Koncern BMW posiada w swojej ofercie kilka typów samochodów o różnych nadwoziach. Modele z serii 1 – których produkcja uruchomiona została w 2004 roku – są najmniejszymi samochodami w ofercie. Seria 3 obejmuje samochody kompaktowe, natomiast seria 5 to już auta o większych rozmiarach. Flagowym modelem BMW są limuzyny, oznaczone serią 7, marka proponuje również swoim klientom samochody terenowe oznaczane literą X. Marka BMW znana jest również z budowy samochodów wyścigowych (oznaczonych serią M) znanych z bardzo mocnych i zarazem wytrzymałych silników, popularna jest również seria Z w której skład wchodzą samochody typu roadster. Ponadto, BMW do niedawna kojarzone było również ze startami w Formule 1, gdzie jednym z kierowców BMW był Polak – Robert Kubica.
Jeśli zdecydowaliśmy się konkretnie na tę właśnie markę samochodów, z pewnością podjęliśmy dobrą decyzję. Niemiecka solidność, niezawodność, doskonałe osiągi, oryginalny i nienaganny design zadowoli nawet najbardziej wybrednego kierowcę. Nie bez powodu BMW jest uważane za jedną z najlepszych marek zajmującą się produkcją samochodów. Z roku na rok zdobywa nowych zwolenników i podnosi poprzeczkę jeśli chodzi o jakość swoich samochodów.
Wachlarz oferowanych modeli jest na tyle duży i wszechstronny, że każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie jakie ma być przeznaczenie naszego przyszłego samochodu, czy ma to byś samochód rodzinny, czy z zacięciem sportowym na pewno znajdziemy model, który spełni nasze wymagania.bmw serwis naprawa części
Skupmy się na najpopularniejszej serii 3. Dostępna w czterech wersja nadwoziowych - sedan, kombi, Coupe i Cabrio. Oczywiście nie można zapomnieć o usportowionej wersji "trójki" - M3, która po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w 1988 roku, a dziś dostępna także w odmianach coupe i cabrio. Seria 3 ma już 35 lat, pojazdy te łączą w sobie elegancję ze sportowym zacięciem i frajdą z jazdy.
Najnowsza generacja serii 3 zadebiutowała w 2005 r. na salonie samochodowym w Genewie. Nowa "trójka" wyraźnie urosła. Poza sedanem (E90), występują także odmiany: kombi (Touring, E91), coupe (E92) oraz coupe-cabrio (E93) ze sztywnym, składany dachem. Zgodnie z tradycją, nowa seria 3 posiada motor montowany wzdłużnie oraz standardowo napęd na tylną lub opcjonalnie na obie osie xDrive. W ofercie znajduje się bogata gama silników, po sześć benzynowych i wysokoprężnych o poziomach mocy od 122 do 306 KM. Wszystkie modele zostały wyposażone seryjnie w 6-biegową skrzynię biegów. W opcji wystepuje 6-stopniowy "automat". W 2008 r. piata generacja BMW serii 3 przeszła facelifting. Auto zyskało m.in. kilka delikatnych poprawek stylistycznych, nową generację systemu obsługi iDrive, nowo opracowaną sześciocylindrową jednostkę 330d oraz 7-stopniową, automatyczną przekładnię z podwójnym sprzęgłem w wersjach 335i Coupe i Cabrio.

E46 1998-2005

"Trójka" E46 była przez pewien czas najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie. Klienci doceniali zalety bardzo ciekawych jednostek napędowych oraz dużą ofertę nadwozi – obok sedana sprzedawane było także kombi, Compact (jako 3-drzwiowy hatchback), coupé oraz kabriolet. Niestety, użytkownicy zgłaszają sporo usterek w przypadku tej generacji „trójki”. Największym problemem jest nietrwałe przednie zawieszenie, zwłaszcza kosztowne wahacze. Niektóre auta wyprodukowane do 2000 roku mają też problemy z tylną osią – urywają się punkty mocowania zawieszenia do nadwozia. Niestety, firma nie ogłosiła akcji serwisowej dla całej partii aut (tylko niektóre egzemplarze naprawiono w ASO) i zdarzają się pojazdy, które zostały niefachowo naprawione. W efekcie mogą być problemy z geometrią tylnej osi. Na plus BMW zaliczyć trzeba obniżenie cen części do E46 w ASO. E36 1991-1998

Wnętrze ocenić można na "trzy z plusem" - z przodu jest przestronne, ale z tyłu ciasnawe jak na auto klasy średniej. Egzemplarze z początkowego okresu produkcji wykończone są także na dość rozczarowującym poziomie. Urok tego samochodu polega jednak na znakomitych własnościach jezdnych. Dynamiczne silniki (już od wersji podstawowej), klasyczny układ napędowy i świetnie zestrojony układ jezdny gwarantują, że szukający przyjemności z jazdy na pewno nie będą tym autem rozczarowani. Dodatkowym atutem modelu jest wielość wersji silnikowych i nadwoziowych dostosowanych do najróżniejszych potrzeb. Dzięki temu, kupując np. wersję ze 143-konnym dieslem, będziemy mieli oszczędny i praktyczny samochód rodzinny, nie rezygnując z szybkiej jazdy. Pod względem eksploatacyjnym auto nie wypada niestety dobrze. Częstych napraw wymaga zawieszenie, silniki 6--cylindrowe są podatne na przegrzanie, psują się „automaty”... Sytuację ratuje znakomita dostępność części zamiennych, w tym także wielu tanich i dobrych zamienników. Koszty eksploatacji – mimo napraw – nie powinny okazać się zbyt wysokie.

E30 1982-1992

Druga generacja "trójki" występowała w trzech wersjach nadwoziowych: jako sedan, kombi (Touring) i cabrio. Do napędu służyło 8 jednostek benzynowych i wysokoprężnych o pojemnościach: 1.6, 1.8, 2.0 i 2.7 l i mocach od 90 do 170 koni mechanicznych, sprzężone z 3-lub 4-stopniowym "automatem" oraz 4- i 5-biegowymi, manualnymi przekładniami.
E21 1975-1982

Serię 02, której ukoronowaniem było 2002 ti, uwielbiano na całym świecie. Zastąpił ją zaś skromny, nierzucający się w oczy typoszereg „3”, od początku zimno przyjęty i sprawiający wrażenie samochodu dla staruszka. Przynajmniej tak by wynikało z wyglądu pierwszych modeli. Jednak to było BMW, i to prawdziwe. Najpierw nieśmiało zaczęto mówić o świetnych silnikach – bo takie były bez najmniejszych wątpliwości. Nawet dziś, po ponad 20 latach, imponuje znakomitymi reakcjami na gaz, wspaniałymi przyśpieszeniami i prędkością maksymalną 180 km/h. Wtedy to był poziom królów szos. Potem zaczęło się przebąkiwanie o znakomitym zawieszeniu i to już był przełom.
Kupując używany samochód musimy się liczyć z tym, że prędzej czy później, wyjdą jego ukryte wady. Na dodatek trzeba uważać, aby nie dać się oszukać. Najlepszym rozwiązaniem jest zabranie samochodu do dobrego serwisu, warsztatu. Za niewielką cenę otrzymamy nieocenioną pomoc od fachowca, co w wielu przypadkach uratuje nas przed wejściem w posiadanie „studni bez dna”. Nigdy nie jedźmy oglądać sami samochodu. Obiektywna opinia drugiej osoby z pewnością okaże się pomocna. Jeśli nabędziemy już BMW nowe, czy używane i jeśli zachowaliśmy zdrowy rozsądek przy zakupie, z pewnością będziemy zadowoleni i dołączymy do grupy zwolenników tej marki."
Ostatnio edytowany przez will smith, 12 Sty 2011, 02:16, edytowano w sumie 1 raz
pozdrawiam
will smith
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: google

12 Sty 2011, 00:51

Trochę bzdurny art., ale ujdzie w tłoku. Nie ten dział chyba tak w ogóle.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

12 Sty 2011, 01:18

jiGsaw, jesteś mechanikiem w aso bmw czy skad sie bierze twoja "wielka" wiedza o bmw? stad ze je posiadzasz?
pop1
Początkujący
 
Posty: 100
Miejscowość: nikad

12 Sty 2011, 01:25

Interesuję się tą marką od dawna, wiem trochę, ale nie wiem też wielu rzeczy. Motoryzacją też się ogólnie interesuję.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

12 Sty 2011, 16:46

Dobry artykuł.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

13 Sty 2011, 19:48

ja jakoś do tylno napędowców nie przyzwyczaję się...w ostatnich 2 miesiącach kiedy jechałem betą na śliskiej nawierzchni....taniec na lodzie poprostu,a był to zaledwie kapuśniaczek i troche kurzu na drodze... :cool:
BVB GÓRĄ!!!!!
szczupak25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Miejscowość: Den Haag
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...

13 Sty 2011, 20:25

Jak miałeś opony po wujku, który je docierał w polonezie wcześniej to nie dziwota.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Sty 2011, 21:12

Na dobrych oponach nie jest wcale lepiej :)
Pozdrawiam
Jerzy Wolert
P.S. Chcesz tanio kupić oświetlenie LED i Xenon ? Napisz do mnie !
Wol-Wikar
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa

14 Sty 2011, 14:46

Jak nie jest? :roll: :roll: Nowe prawa fizyki jakieś ustanowiłeś?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

14 Sty 2011, 16:00

Nie ma mocnych, jak jest ślisko na jezdni to żadne opony nie pomogą, d..a będzie latać.
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

14 Sty 2011, 17:33

Ja osobiście nie prowadziłem,a opony były na pewno dobre,poprostu piszę,że przy 40 na godzinę dojazd do autostrady z lekkim wirażem<pada lekki deszcz>i nosi cie jak żyda w pustym sklepie :cool:
BVB GÓRĄ!!!!!
szczupak25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Miejscowość: Den Haag

14 Sty 2011, 18:32

Jak się depta gaz jak głupek to i nosi... a autem FWD w takich warunkach na zakręcie pojedziesz prosto, jak ktoś nie umie jeździć to nic nie pomoże.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

14 Sty 2011, 23:54

Witam ... posiadam 330D i powiem szczerze że samochód spisuje się na 5+. Dynamiczne i zarazem oszczędne bo wypije 8-9 lit ropki a na silnik 3.0 to b.mało. Szczerze polecam ta markę!! pozdro
bawara
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Bieruń

15 Sty 2011, 00:19

jigsaw,głupek to jest z ciebie,a na to niestety nic nie da się zrobić,mam dla ciebie radę :rozpędż się a ściana cie sama znajdzie,dorośnij buszmenie do rozmów na forum,bo nie każdy tak jak ty chodził do szkoły specjalnej :cool:

[ Dodano: 14 Styczeń 2011, 23:24 ]
ty napewno jesteś mistrzem kierownicy...nie umiesz prowadzić rozmowy na argumenty debilu :razz:

[ Dodano: 14 Styczeń 2011, 23:28 ]
tak mnie wk...łeś że wyrwał bym ci serce gołymi rękami i pokazał bijące,serio :evil:
BVB GÓRĄ!!!!!
szczupak25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Miejscowość: Den Haag

15 Sty 2011, 00:45

Widzę, że prawda w oczy kole. No cóż, jak mamusia dosłyszała Twój wrzask, pieluszkę zmieniła, ceratkę przyszykowała, to możesz poodkładać resoraki na półeczkę, ząbki i lulu do łóżeczka.

Ps. No jak na razie nie przytoczyłeś żadnego argumentu, więc o czym Ty mówisz? Jeżdżę takim autem nacodzień z dobrymi oponami i wypisujesz najzwyczajniej w świecie bzdury.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW