Jakie kombi do 30 tys?

06 Gru 2018, 12:40

Witam,
szukam auta w kombi do 30 tys. zł. Chciałem Hondę Accord VIII ale ciężko będzie w tym budżecie. Głównym kryterium wyboru jest niezawodność, bezawaryjność i rocznik 2009 i młodsze, jeżdzę Mondeo Mk3 2.0TDCI i spotkało mnie wszystko co w nim najgorszego, więc teraz chce auto które nie będzie się psuło. Podoba mi się Citroen C5, Toyota Avensis, Skoda Octavia, Mazda 6 II ale chętnie przeczytam inne propozycję bo nie wiem które z nich najlepsze.
Proszę o pomoc w wyborze auta i konkretnego silnika w danym modelu. Z góry dziękuję
Ostatnio edytowany przez mike, 06 Gru 2018, 13:57, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Temat przeniesiony w odpowiednie miejsce
murek2
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Gru 2018, 19:12

murek2 napisał(a): jeżdzę Mondeo Mk3 2.0TDCI i spotkało mnie wszystko co w nim najgorszego, więc teraz chce auto które nie będzie się psuło. Podoba mi się Citroen C5, Toyota Avensis, Skoda Octavia, Mazda 6 II ale chętnie przeczytam inne propozycję bo nie wiem które z nich najlepsze.


Avensis i Mazda 6 mają diesle o trwałości podobnej do tej 2.0 TDCI z Mondeo więc odpuść.
Jeśli podoba Ci się Citroen C5 to ten sam diesel 2.0 HDI jest w Mondeo MK4. Ciekawy wybór to Laguna 2.0 dCi, jednak to trochę mniejsze auto.
Alternatywa to benzyna z LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Gru 2018, 19:20

Opcji masz kilka
A4 B7 1.8T, jesli koniecznie diesel to 2.0TDI na CR
Dozbierac do Accorda bo masz tam naprawde udane silniki zarowno benzynowe jak i diesla





Jednak cokolwiek bys nie wybral nie licz na kompletna bezawaryjnosc i niezawodnosc, w kazdym aucie bedzie cos do zrobienia
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Gru 2018, 19:45

W A4B7 nie było 2.0 TDI CR.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Gru 2018, 07:11

W ogóle nie zależy mi żeby to był diesel, nawet po przygodach z nim myślałem o benzynie. Ale jeśli dobry diesel to tez nie ma problemu. A co sądzicie o Audi A6 C6? I jaki silnik najlepiej?
Widzę ze Honde Accord 2.2 w dieselu można kupić do 30tys, warto brać pod uwagę ten silnik?
Ps. Mondeo Mk4 też ładny ale boje się już tej marki ;)
murek2
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Gru 2018, 17:50

murek2 napisał(a):A co sądzicie o Audi A6 C6? I jaki silnik najlepiej?


Bardzo drogie auto w utrzymaniu, 2.0 TDI PD to niewypał, w miarę sensowne koszty utrzymania oferuje tylko benzyna 2.4 V6, ale sama wymiana rozrządu to 3-4 tysiące.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...
    Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...

08 Gru 2018, 10:06

murek2 napisał(a):Widzę ze Honde Accord 2.2 w dieselu można kupić do 30tys, warto brać pod uwagę ten silnik?

tak, warto - osprzęt trochę droższy ale trwałość bardzo dobra
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Gru 2018, 10:44

To kolejne pytanie... Znalazłem Accorda w dieselu w fajnej cenie ale gość przyznał się że wycial DPF, warto się pchać w takiego? Przejdzie mi to przegląd w ogóle?
murek2
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Gru 2018, 11:40

Nie wiem, ale jak ja patrzę na silniki powyżej 2.0, gdzie akcyza to 18,6% to w żaden sposób się takie auto nie kalkuluje, jeśli jest kupione jako pewne, bezwypadkowe i z dobrą historią ... no bo mając wartość celną ok. 20000zł ... masz do zapłaty 3700zł samej akcyzy, a gdzie koszty sprowadzenia, zarobek, rejestracja ... także auto o wartości 20000zł nagle zamienia się w auto o wartości 30000zł w PL, gdzie 50% wartości zakupu to koszty.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 09:35

Jeszcze przejdzie badanie bez dpf ale rzad chce zmienić ustawę i samochody z usuniętym dpf nie bedą speniać homologacji producenta co oznacza ze bedą nie bedą mogły być dopuszczone do jazdy. Poza tym lepiej z takim samochodem nie wbierać się za granice np do Austrii lub Niemiec bo tam jazda z wyciętym DFP jest karana mandatami do kilku tysięcy euro, a w najgorszym wypadku laweta.
Vipernsacz
Nowicjusz
 
Posty: 1

17 Gru 2018, 19:53

murek2 napisał(a):że wycial DPF, warto się pchać w takiego?

NIE
poza tym zobacz a co się biorą i co chcą "pisiorki" wprowadzić
Akurat tutaj jestem ZA :ok:
https://polskiautohandel.pl/liczniki-dp ... -w-sejmie/
powinno to przejść, a każdy z wyciętym DPFem do ukarania lub przymusowy montaż nowego ...do wyboru.


tomekdk napisał(a):Nie wiem, ale jak ja patrzę na silniki powyżej 2.0, gdzie akcyza to 18,6% to w żaden sposób się takie auto nie kalkuluje, jeśli jest kupione jako pewne, bezwypadkowe i z dobrą historią ... no bo mając wartość celną ok. 20000zł ... masz do zapłaty 3700zł samej akcyzy, a gdzie koszty sprowadzenia, zarobek, rejestracja ... także auto o wartości 20000zł nagle zamienia się w auto o wartości 30000zł w PL, gdzie 50% wartości zakupu to koszty.


tomek mało już kto ze znajomych handlarzy przywozi samochody z pojemnością powyżej 2.0
ewentualnie pozostaje to co jest na rynku u nas.
kto tyle będzie tym darmozjadom płacił :x
z resztą teraz są auta z pojemnością 2.0 i mocą 200KM więc to w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się.
a 1.4 turbodoładowane mają ok. 140KM więc klienci wcale nie czują potrzeby kupowania czegoś powyżej 2.0
chociaż są fajne silniki, ot chociażby w Fordzie 5-cyl 2.5 220KM, Volvo 2.5T
itd itp. fajne egzemplarze, dobre mocne silniki ale kto za to wszystko zapłaci ? dla siebie można wziąć bo ja sobie zapłacę i wiem co mam.
Pod handel się to nie kalkuluje, bo są zbyt duże koszty tych wszystkich opłat, transport i akcyza to już jest 5200zł , BDO, tłumaczenie, przegląd, kolejne 320zł, i tak dalej , a klientowi w PL ciężko wychodzą te tysiące z portfela. :lol:
Przywiozę 5 takich samochody to na dzień dobry mam 25 000zł kosztów, i szukaj klienta :naughty:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie