Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w Audi 100C4 2.3e

23 Lis 2023, 15:32

Witam, w sierpniu tego roku zmieniłem w moim Audi olej na Motul 10w40, olej był nie zmieniany 5 lat, wcześniej w 2018 zalałem Castrol Magnatec 10w40. na castrolu w tym roku jeszcze przed zmianą na Motul ciśnienie było 3bar na zimnym i 1 bar na nagrzanym, od razu przy pierwszym uruchomieniu silnika po zmianie ciśnienie skoczyło na 4.5bar na zimnym a na nagrzanym jest teraz około 1.8 bar chociaż tu też jest również czasami potrafi spaść nawet do 1.5bar a czasami jest 2 bar. Dodam jeszcze że kolor oleju w tej chwili na bagnecie jest ciemny prawie czarny i jeszcze jest coś takiego że jak włączę światła to ciśnienie na wskaźniku spada o 0.2bar.
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

23 Lis 2023, 15:57

Na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku nie powinno być poniżej 1 bar, a przy wysokich obrotach maksymalne ciśnienie nie powinno przekraczać 4-5 bar to tak ogólnie dla silników benzynowych.

100power napisał(a):czasami potrafi spaść nawet do 1.5bar a czasami jest 2 bar
Raczej nie ma się do czego przyczepić.

100power napisał(a):Dodam jeszcze że kolor oleju w tej chwili na bagnecie jest ciemny prawie czarny
No to przydała by się kolejna wymiana. Na poprzednim oleju jeździłeś 5 lat i teraz masz tego skutki :wink:

Trzeba było kupić najtańszy olej spełniający parametry, zmienić pojeździć trochę 50-100km i zmienić na ten właściwy z ponowną wymianą filtra oleju.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

23 Lis 2023, 16:24

No właśnie chce tak zrobić już zrobiłem na tym Motul od sierpnia tego roku około 1000km i myślę nad Liqui Moly 10w40 czy to dobry wybór ?
A o jakich skutkach mówisz że 5 lat nie zmieniałem i teraz są tego skutki ?
Jeżeli mam w tej chwili takie ciśnienia to co można powiedzieć o pompie oleju w moim aucie ?
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

23 Lis 2023, 16:39

100power napisał(a):myślę nad Liqui Moly 10w40 czy to dobry wybór ?
Dobry ale możesz też spojrzeć na Valvoline one są w dobrej cenie i jakościowo są ok. Nie rz stosowałem.
100power napisał(a):A o jakich skutkach mówisz że 5 lat nie zmieniałem i teraz są tego skutki ?
Nie wiem ile km przez ten czas zrobiłeś ale olej też się starzeje. Generalnie w benzynie olej na bagnecie nie powinien być czarny po tak małym przebiegu ale u ciebie pewnie zadziałały po wymianie skutki myjące oleju i oczyszczając silnik szybko zmienił się w czarny. Po kolejnej wymianie powinien być dłużej klarowny :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

23 Lis 2023, 21:21

Mało zrobiłem przez ten czas, gdzieś około 5000km, jeżeli teraz mam na zimnym silniku 4.5bar a na nagrzanym 1.8 około to czy pompa oleju jeszcze dobrze w miarę pracuje ?
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Lis 2023, 17:59

Ktoś mi mówił żeby zdjąć miskę olejową i ją oczyścić z nagaru i smoka oczyścić ale nie wiem czy jest sens jak mówisz że te ciśnienia oleju są dobre ?
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga od koncepcji do samochodu
    Gdy samochód zjeżdża z linii produkcyjnej, jest w nim już zawarty efekt wysiłku wielu osób. Stworzenie nowego modelu to długi i kompleksowy proces, na który składają się lata doświadczenia zebrane przy ...
    Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
    Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...

27 Lut 2024, 13:11

Najechałem przy garażu delikatnie na taki niski murek i jakby tak mi się wydaje spadło ciśnienie na zimnym silniku z 4.5 bar na równe 3 bary, co mogło się stać ?
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

04 Mar 2024, 16:12

Pomoże ktoś ?
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Mar 2024, 20:32

Pewnikiem czytasz ciśnienie oleju ze wskażnika na desce . Pytanie czy jest on wiarygodny ? Pisałeś tam
100power napisał(a):jeszcze jest coś takiego że jak włączę światła to ciśnienie na wskaźniku spada o 0.2bar.
I patrz . Włączasz światła , spada napięcie w instalacji to i wskażnik niejako oszukuje. Nie jest dokładny . Tak naprawdę to tylko i wyłącznie podłączenie manometru do magistrali olejowej da Ci pogląd jakie jest w danej chwili ciśnienie oleju w silniku . Manometr ( nie jakiś tam made in china ) jest urządzeniem mechanicznym niezależnym od napięcia w instalacji. Ten wskażnik na który tak usilnie patrzysz prawdy Ci nie powie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2024, 23:24

Wskaźnik wskazuje na pewno dobrze, było cały czas 4.5 bara, po stuknięciu lekkim w murek obok garażu jest 3 bary.
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Mar 2024, 23:40

Nie rozumiemy się . Coś mi się wydaje ( sprawdzę to w dostępnej mi dokumentacji ) wskażnik ciśnienia na desce nie jest manometrem a urządzeniem elektrycznym . Jak tak to mogą być błędne wskazania zależne od napięcia w instalacji elektrycznej . Po za tym czy Ty aby nie szukasz igły w stogu siana ??
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2024, 20:56

Sprawdziłem , przejrzałem to i owo . Wyjaśniam , tłumaczę .Po lekturze pojawiły się nowe , istotne , dodatkowe uwagi :mrgreen: Numer czujnika ciśnienia oleju to 035 919 561. Zweryfikuj. Jest dwu funkcyjny . Ma dwa piny do podłączenia kabelków . Jeden do kontrolki , drugi do wskażnika zegarowego na desce . Poniżej jego wygląd i schemat wewnętrzny .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak to działa na wskażnik to nie będę tłumaczył . Zwrócę ci jedynie uwagę na sposób podłączenia kabelków . Nie ma tutaj typowego dla nowszych konstrukcji złącza hermetycznego. Są zwykłe , najzwyklejsze wsuwki niczym nie zabezpieczone przed wpływami atmosferycznymi ( słaby z czasem kontakt ) . Nie muszę chyba tłumaczyć jaki to może mieć wpływ na dokładność wskazań . Być może to te 3 bara są właściwe a 4 bara pojawiło się przez słaby kontakt na złączu ? Czarna magia :naughty: Tak to jest z tym pośrednim / elektrycznym pomiarem w starszych autach . Jeszcze raz wspomnę . Podłącz manometr a prawdy się dowiesz ..
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2024, 23:28

Wskaźnik cały czas pokazywał to samo ,od zmiany oleju w sierpniu zeszłego roku przed zmianą było 3 bary na zimnym a od razu po zmianie oleju wskoczyło na 4.5 bara i tak się utrzymywało na tym samym poziomie ,od momentu kiedy stuknąłem przodem auta w niski murek spadło na 3 bary.
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Mar 2024, 21:47

100power napisał(a):od momentu kiedy stuknąłem przodem auta w niski murek spadło na 3 bary.
No co Ci chłopie odpowiedzieć ? Wsadziłeś chociaż rękę do tego czujnika ciśnienia ? Nic mi logicznego nie przychodzi do głowy aby wytłumaczyć związek ze stuknięciem a spadkiem ciśnienia .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2024, 00:05

Jestem pewny że czujnik działa dobrze ,przypuszczam że mogłem lekko puknąć miskę olejową i może dlatego ciśnienie spadło.
100power
Nowicjusz
 
Posty: 10