Jakie przyspieszenie?

12 Lis 2009, 18:13

MajkPZM napisał(a):
Bez przesady ale FC 20VT przyspiesza w 6,5s do 100km/h. A jest lżejsze ma napęd na przód i Visco drive. i wssoki moment 310Nm


Napęd przednik akurat wypada gorzej jesli chodzi o jak najszybszy start. zdecydowanie gorzej. 310nm to wysoki moment? :grin: 530D ma go ponad 500...

Bmw 530d 0-100 osiąga w około 6.5sec, wiem bo rodzice mają taki samochód i było sprawdzane.


Najgorzej wypada napęd na tył kolego :)
A to chyba logiczne że auto z silnikiem diesla 3.0 będzie posiadała większy moment od benzyny 2.0 Turbo :mad:
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

24 Lis 2009, 22:40

Fita Punto 1.1 54km:
0-100 km/h -12.5s
V-max 178km/h(myślałem,że zaraz odleci) :mrgreen:
Toyota Avensis 2.2 150 km -jeszcze nie mierzyłem :wink:
remek19
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Knurów

27 Lis 2009, 21:28

ford escord 1,6 0-100 ok 10s

silnik wysoko prężny nigdy nie bedzie miał takich osiągów jak benzyna, i pogódźcie sie z tym koledzy z Diesel-em, diesel jest oszczędniejszy ale benzynie nigdy nie da rady

co do napedu, to przedni jest bardziej bezpieczny, ale tylko pozwala na więcej...
Ostatnio edytowany przez Toretto 27 Lis 2009, 21:42, edytowano w sumie 3 razy
Toretto
 

27 Lis 2009, 21:37

Daro20VT napisał(a):
MajkPZM napisał(a):
Bez przesady ale FC 20VT przyspiesza w 6,5s do 100km/h. A jest lżejsze ma napęd na przód i Visco drive. i wssoki moment 310Nm


Napęd przednik akurat wypada gorzej jesli chodzi o jak najszybszy start. zdecydowanie gorzej. 310nm to wysoki moment? :grin: 530D ma go ponad 500...

Bmw 530d 0-100 osiąga w około 6.5sec, wiem bo rodzice mają taki samochód i było sprawdzane.


Najgorzej wypada napęd na tył kolego :)
A to chyba logiczne że auto z silnikiem diesla 3.0 będzie posiadała większy moment od benzyny 2.0 Turbo :mad:

No nie. Tylni napęd jest lepszy, szybszy start, większa prędkość wychodzenia z zakrętu,minus to większe straty mocy na wale i moście, i w zimie może czasem sprawić niespodzianke
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

27 Lis 2009, 22:18

Szybszy start z napędem na tył? :roll: Powodzenia...
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

27 Lis 2009, 23:23

Daro20VT napisał(a):Szybszy start z napędem na tył? :roll: Powodzenia...

kolego rozumiem, że jeździsz szybkim przednionapędowecem, ale powiedz szczerze, czy jechałeś autem o podobnej mocy i wadze z tylnym napędem? z twojej wypowiedzi wnioskuję że nie :roll: bo gdybyś takim się przejechał to wiedziałbyś, że w zakręty można brać o wiele ostrzej i na większej prędkości niż z przednionapędowcem. Prosty dowód, wszystkie supersportowe wozy i bolidy mają napęd na tył, ewentulanie 4x4. Przedni napęd to wynalazek dla amatorów kierownicy i bez obrazy dla nikogo. Oczywiście są takie klasy w rajdach ale to tylko ze względów marketigowych, gdyż są to tanie modele, w sprzedaży dla mas.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tramwaj w ruchu drogowym
    Działania na rzecz poprawy komunikacji dotykają różnych środków transportu. W ostatnich latach do łask wraca transport tramwajowy. Przez wiele lat przesunięty na drugi plan, teraz jest mocno rozbudowywany. Tramwaj, ...

28 Lis 2009, 16:17

Daro20VT napisał(a):Szybszy start z napędem na tył? :roll: Powodzenia...

Może postaram się wytłumaczyć, podczas startów i przyśpieszeń (oczywiście do przodu nie do tyłu) większość ciężaru jest przenoszone na tył a przód jest wtedy odciążony (co za tym idzie oś tylna jest dociskana do asfaltu a przód wręcz odwrotnie). Jak sądze podczas przyśpieszeń zauważyłeś że przód podnosi się w górę.
Auta tylno napędowe również posiadają szpere, a co za tym idzie mają efektywniejszy start
Jak kolega wyżej słusznie zauważył wszystkie auta sportowe posiadają tylni napęd ze względu na jego efektywniejsze przyśpieszenie oraz wchodzenie w (a raczej wychodzenie z) zakręty/u
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

14 Gru 2009, 23:27

Z tymi zakrętami to różnie, ale z przyśpieszeniem to faktycznie: na asfalcie przy dobrej przyczepności napęd na tył idzie najszybciej.


Co do przyśpieszeń to podaję pomiary własne, są nieco na oko
Hyundai i30 kombi, 1.4 110 koni: około 11s, aczkolwiek silnik jeszcze niedotarty (5tys. km) więc jest szansa na uzyskanie 10 przecinek coś :smile:
Mitsubishi Lancer, 1.8 140 koni: trochę ponad 9s, za każdym razem inaczej wychodziło :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

15 Gru 2009, 14:21

Najszybciej przyspiesza 4x4 :wink:

Moje czasu na Wiosne ulegną zmianie, więc za kilka miesięcy napisze jakie czasy kręci.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2009, 17:39

Daro20VT napisał(a):Najszybciej przyspiesza 4x4 :wink:


Zależy na jakiej nawierzchni i jak duża moc auta. Sam napęd na 4 koła powoduje, podobnie jak automatyczna skrzynia biegów, straty mocy - zależnie od typu tego napędu 4x4 są one mniejsze lub większe, ale zawsze są. Wiadomo, jak jest 600 koni, to napęd na jedną oś nawet przy lekkim wciśnięciu gazu powoduje uślizg kół, ale z drugiej strony mówimy o realnych samochodach, a nie tych z gry Need For Speed czy innej Forzy Motorsport. Do 300 koni przy dobrych oponach auto z napędem na tył idzie na asfalcie moim zdaniem najostrzej :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Gru 2009, 00:30

Najszybciej przyspiesza 4x4

Tak ale tylko w przypadku duzych mocy gdzie łatwo o utrate przyczepnosci. Wspolnik ma Toyote Hilux 2.5D4D 120koni. Jak zapniesz 4x4 to na suchym idzie zdecydowanie wolniej niż jak zapniesz sam tył.

Ogolnie to wydaje mi się, że
Daro20VT
masz bardzo małe pojęcie o samych samochodach sportowych jak i o jezdzie nimi. Najszybszy start przy bardzo duzych mocach gwarantuje 4x4 ale tylko pod względem przyczepnosci, jesli masz zajebiste opony i zajebisty asfalt to zdecydowanie szybciej przyspieszy AWD. Najgorzej wypada FWD, to chyba oczywiste ze lepiej jest cos pchać niż ciągnąć:)
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

16 Gru 2009, 02:12

MajkPZM napisał(a):
Najszybciej przyspiesza 4x4

Tak ale tylko w przypadku duzych mocy gdzie łatwo o utrate przyczepnosci. Wspolnik ma Toyote Hilux 2.5D4D 120koni. Jak zapniesz 4x4 to na suchym idzie zdecydowanie wolniej niż jak zapniesz sam tył.
prosta sprawa po 1 samochód nie był stworzony do przyśpieszania :mrgreen: po 2 pędząc więcej mechanizmów wytracasz część momentu na rozpędzenie ich, a nie na rozpędzenie auta, prawda jest taka im mniej części do pędzenia i im lżejsze auto tym lepsze przyśpieszenie natomiast im więcej elementów pędzonych stykających się z nawierzchnią i im większy ciężar tym lepsza przyczepność
teraz trzeba znaleść złoty środek między jednym a drugim i wychodzi Audi Quattro A1 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Gru 2009, 19:28

pocieszny napisał(a):
MajkPZM napisał(a):
Najszybciej przyspiesza 4x4

Tak ale tylko w przypadku duzych mocy gdzie łatwo o utrate przyczepnosci. Wspolnik ma Toyote Hilux 2.5D4D 120koni. Jak zapniesz 4x4 to na suchym idzie zdecydowanie wolniej niż jak zapniesz sam tył.
prosta sprawa po 1 samochód nie był stworzony do przyśpieszania :mrgreen: po 2 pędząc więcej mechanizmów wytracasz część momentu na rozpędzenie ich, a nie na rozpędzenie auta, prawda jest taka im mniej części do pędzenia i im lżejsze auto tym lepsze przyśpieszenie natomiast im więcej elementów pędzonych stykających się z nawierzchnią i im większy ciężar tym lepsza przyczepność
teraz trzeba znaleść złoty środek między jednym a drugim i wychodzi Audi Quattro A1 :mrgreen:

Z tym Audi to żart?
złotego środka nie ma albo przyśpieszenie, albo przyczepność.
Choć nie zaprzecze że 4x4 lepiej się trzyma drogi od konkurentów
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

18 Gru 2009, 16:18

MajkPZM, jeśli ktoś ma małe pojęcie o samochodach i o jeździe to źle trafiłeś :roll:.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

18 Gru 2009, 18:14

MajkPZM napisał(a):Najszybszy start przy bardzo dużych mocach gwarantuje 4x4 ale tylko pod względem przyczepnosci, jesli masz zajebiste opony i zajebisty asfalt to zdecydowanie szybciej przyspieszy AWD.

Mowa o slickach i półslickach?
MajkPZM napisał(a):to chyba oczywiste ze lepiej jest cos pchać niż ciągnąć:)

no nie tak oczywiste np. przyczepe lepiej ciągnąć jak pchać, sanki, wózek (platforma) używana do przewozu towarów na magazynie itd. :lol:
Gdyby prawa fizyki działały inaczej, to pewnie napęd przedni był by najlepszy, niestety tak nie jest.
Jak ktoś ma tu w podpisie " gdyby napęd przedni był najlepszy, to chodził bym na rękach" czy jakoś tak :mrgreen:
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska