Jakie światła DRL (światła do jazdy dziennej) wybrać ?

10 Mar 2020, 18:31

Witam, ostatnim czasem co raz częściej jeżdżę po nocach i stosuję na przemian oświetlenie premium tj. H7 Philips Racing Vision oraz Osram Night Breaker Laser jednak żarówki zarówno Osram jak i Philips muszę zmieniać raz w miesiącu, chciał bym trochę wydłużyć ich żywotność po przez stosowanie wciągu dnia świateł do jazdy dziennej.
Niestety z decyzją cały czas się wstrzymuję ponieważ jak widzę większość świateł DRL to chce mi się płakać, dopiero jak samochód jest kilka metrów ode mnie to jestem w stanie stwierdzić czy ma jakiekolwiek światła do jazdy dziennej czy jedzie bez świateł... Owszem są jednak wyjątki które mają naprawdę dobre oświetlenie do DRL widoczne z dużej odległości, chciał bym być jednym z tych wyjątków w mojej okolicy. I tu pojawia się problem, jakie światła do jazdy dziennej z HOMOLOGACJĄ wybrać?


Zależy mi na:
Bardzo dobrej widoczności świateł dla pojazdów jadących z naprzeciwka i nie tylko.
Aby jasno świeciły (wybaczcie brak fachowego określenia, nie znam się na tym dlatego pytam).
Możliwości wkomponowania świateł w auto ale to już mniej ważne...
Mogą być światła w miejsce świateł przeciwmgłowych przednich których nie posiadam a miejsce można jakoś zagospodarować.
Budżet jaki mogę na to przeznaczyć to 300-350 zł. Droższe jednak też rozważę :ok:

Załączam zdjęcie przodu auta:
Jakie światła DRL (światła do jazdy dziennej) wybrać ?
Assasin74
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 13 06 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Łada Kalina
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Mar 2020, 19:03

Assasin74 napisał(a):ostatnim czasem co raz częściej jeżdżę po nocach i stosuję na przemian oświetlenie premium tj. H7 Philips Racing Vision oraz Osram Night Breaker Laser jednak żarówki zarówno Osram jak i Philips muszę zmieniać raz w miesiącu
Czemu tak często musisz je wymieniać? Te żarówki powinny wytrzymać minimum pół roku intensywnego użytkowania. Jeżeli tak szybko siadają to problem musi być w samochodzie może są jakieś duże skoki napięcia...
Assasin74 napisał(a): I tu pojawia się problem, jakie światła do jazdy dziennej z HOMOLOGACJĄ wybrać?
Nie kupuj tych najtańszych bo one zazwyczaj świecą lipnie. Zobacz sobie takie firmy NSSC, ja nie raz używałem świateł DRL tej firmy i uważam że świecą bardzo dobrze.
Musisz tylko dobrać sobie jakiś komplet który będzie pasował do twojego auta.
Może coś takiego jak NSSC DRL 506HP w miejscu gdzie masz zaślepki od halogenów? Trzeba by było pomierzyć te zaślepki.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Mar 2020, 20:21

Cichy77 napisał(a):Czemu tak często musisz je wymieniać? Te żarówki powinny wytrzymać minimum pół roku intensywnego użytkowania. Jeżeli tak szybko siadają to problem musi być w samochodzie może są jakieś duże skoki napięcia...

Niekoniecznie - może mieć żarówki H1, które słyną niestety z krótkiego żywota. U mnie jest to samo - H7 świecą i świecą, a H1 niestety padają.
Ja kupiłem zestaw świateł dziennych w kierunkach - zamienia się standardową żarówkę w przednich kierunkach na żarówkę z diodami pomarańczowymi i białymi. Tym sposobem są dzienne i kierunkowskazy w jednym. Niestety nie mają one homologacji. Ale ponoć świecą elegancko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Mar 2020, 23:58

Dziękuję za odpowiedzi!
W Ładzie posiadam żarówki H7 mijania i H1 drogowe z czego drogowych nie zmieniałem od roku (Osram +150%)
Co do skoków napięcia sprawdzałem, jednak podczas jazdy napięcie wacha się między 12.8V a 14.2V. W przypadków Philipsów producent deklaruje żywotność 150 godzin. Jeżdżę samochodem bardzo dużo można spokojnie powiedzieć że w tygodniu co dziennie na 24 godziny 5-6 godzin spędzam w samochodzie + wyjazdy w weekendy gdzieś do lasu pobiegać czy w nocy jak nie mogę spać to powlec się trochę po mieście i posłuchać muzyki, przebiegi robię małe bo głównie po mieście ale ogólnie jeżdżę dużo.

Początkowo myślałem nad DRL od Philips lub Osram jednak teraz jak patrzę na NSSC to też mają fajne opinie. Co do dziennych w kierunkowskazach to nie wiem jak by było z homologacją tych świateł a jednak wolę jeździć bez dodatkowego stresu.

:)
Assasin74
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 13 06 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Łada Kalina
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Mar 2020, 11:03

Tak więc dużo jeździsz i stąd tak wymiana żarówek. Co do dziennych, to pozostają ci z homologacją. Ja myślę, że każde dzienne z homologacją będą dobre. Oczywiście nie jakaś hińszczyzna z podejrzaną homologacją, ale z markowych firm.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Mar 2020, 23:44

To zostało mi zapytać jaką markę i model byście wybrali gdyby cena nie grała roli?

A może jakieś okrągłe w miejsce zaślepek ?
Assasin74
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 13 06 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Łada Kalina
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Mar 2020, 10:55

Assasin74 napisał(a):A może jakieś okrągłe w miejsce zaślepek ?

Pytanie, czy w miejscu zaślepek te DRL mogą być? Chodzi o przepisy. Jak już chcesz mieć z homologacją, to wypadało by również, żeby były zamontowane zgodnie z przepisami. Czyli odległość między nimi, wysokość od ziemi itd.
Jeżeli cena nie gra roli, to kup markowe, które ci się podobają i które będą pasowały wizualnie do twojego auta. Myślę, że każde markowe będą dobre. Oprócz tego masz gwarancję.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Mar 2020, 12:04

MotoAlbercik napisał(a):Pytanie, czy w miejscu zaślepek te DRL mogą być? Chodzi o przepisy.
Myslę że powinno być ok w tym przypadku ale niech autor sobie sprawdzi tu na forum jak-prawidlowo-zamontowac-swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-vt110812.htm

Assasin74 napisał(a):To zostało mi zapytać jaką markę i model byście wybrali gdyby cena nie grała roli?
Na pewno nie te najtańsze które są po kilkadziesiąt złotych. NSSC będą optymalnym rozwiązaniem.

Assasin74 napisał(a):A może jakieś okrągłe w miejsce zaślepek ?
To może być jedno z najlepszych miejsc montażu u ciebie zobacz sobie takie jak te NSSC 510HP https://allegro.pl/kategoria/lampy-prze ... t-1-4-0306 Ja u siebie miałem takie i po dwóch latach musiałem wymienić jedno światło bo niestety od kamienia pękł lekko klosz i zaczęła parować poza tym zero problemów a świeca mocno.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Mar 2020, 16:34

Jeżeli chodzi o przepisy dotyczące montażu, to w tym samochodzie trzeba sprawdzić, czy montując te światła w miejscu halogenów, będzie zachowany odstęp 40 cm od bocznego obrysu pojazdu oraz 25 cm od ziemi. Bo resztę warunków spokojnie można zachować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2020, 22:44

Dziękuję za odpowiedzi.
Pomierzyłem jak umiałem i sprawa wygląda następująco:
Od dolnej krawędzi zaślepki do podłoża mam ~32 cm
Od zewnętrznej krawędzi zaślepki do najbardziej wysuniętego elementu obrysu mam 25 cm nie licząc lusterek.
Natomiast licząc z lusterkami mam 45 cm.
Ale mogłem się gdzieś pomylić... zwłaszcza z obrysem auta :no: Bo dość dziwnie to mierzyłem
Jakie światła DRL (światła do jazdy dziennej) wybrać ?
Assasin74
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 13 06 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Łada Kalina
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Mar 2020, 11:55

Assasin74 napisał(a):Od zewnętrznej krawędzi zaślepki do najbardziej wysuniętego elementu obrysu mam 25 cm nie licząc lusterek.
W rozporządzeniu masz „Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).” tak więc lusterka nie liczą się do obrysu auta.

MotoAlbercik napisał(a):będzie zachowany odstęp 40 cm
To jest maksymalnie ile może być więc w tym przypadku u autora tematu wszystko się zgadza i może spokojnie montować światła DRL w miejscu na halogeny :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

15 Mar 2020, 13:06

Tutaj jest dość fajnie i szczegółowo opisane i pokazane na rysunku z wymiarami. Myślę, że rozwiąże wszelkie wątpliwości :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000