Jakie volvo s60 II polift

13 Lip 2024, 14:24

Cześć wszystkim,

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze odpowiedniego modelu Volvo S60 II po liftingu. Preferuję raczej wersję benzynową, a dokładniej model T5, ale rozważam także mocniejsze wersje diesla (od 180 KM wzwyż). Chciałbym dokładnie przeanalizować różnice między tymi opcjami, aby podjąć świadomą decyzję. Interesują mnie różne aspekty związane z użytkowaniem, kosztami oraz komfortem jazdy. Oto kilka pytań, które mam na myśli:

1. Jak wyglądają koszty utrzymania (serwis, naprawy, wymiana części) dla obu typów silników?
2. Jakie są koszty ubezpieczenia dla wersji diesla w porównaniu do benzyny T5?
3. Jakie macie doświadczenia z dynamiką jazdy obu typów silników?
4.Jaką automatyczną skrzynię biegów najlepiej wybrać? (I tak, wiem, że Powershift to nie jest najlepszy wybór!)
5.Który dokładnie model silnika w Volvo S60 II po liftingu (zarówno diesel, jak i benzyna) jest uważany za najtrwalszy i najbezpieczniejszy?
6.Jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat niezawodności tych silników?
7.Jakie są perspektywy dotyczące dostępności części i serwisu dla aut z silnikiem diesla i benzynowym?
8.Jakie są prognozy dotyczące wartości rezydualnej dla obu typów silników?
9.Czy są jakieś szczególne elementy lub komponenty, które często się psują i na które trzeba uważać?
10.Jakie są typowe wady i usterki, na które należy zwrócić uwagę przy zakupie Volvo S60 II po liftingu?
11.Czy są jakieś różnice w wyposażeniu standardowym i opcjonalnym między wersjami diesla a benzynową T5?
12.Czy wersje wykończenia, takie jak Summum czy Momentum, mają znaczenie w kwestii jakości wykonania silnika lub jego komponentów?
13.Jak wygląda aspekt nagłośnienia oraz wyciszenia w bogatszych wersjach typu Summum?
14.Jakie są Wasze doświadczenia z różnymi wersjami wyposażenia w kontekście niezawodności i potencjalnych problemów technicznych?

Chciałbym poznać Wasze doświadczenia, opinie i porady, które mogą mi pomóc w wyborze odpowiedniego modelu. Z góry dzięki za wszystkie informacje i pomoc!
Vekaltor2
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Lip 2024, 09:21

Kolego z pytaniami błądzisz,nie można mieć w tym modelu wszystkiego co najlepsze w jednej budzie,no chyba,że ktoś zamawiał sobie w salonie pod swoje wymagania.Trzeba być b.ostrożnym by nie wybrać tykającej bomby(np.pękające bloki silnika w silnikach diesla 2.0,oraz benzyniakach poniżej 2.l układ chłodniczy),VOLVO w automacie się nie kupuje.Jeśli już to raczej tylko R5 2.4 w dieslu,trzeba jednak pamiętać,że wszystkie diesle pow.180 KM to biturbo,najbezpieczniejsze są 2.0 benzyniaki,minus ich ,to sporo palą.Ja bym sobie odpuścił ten model,no chyba,ze mógłbym sobie wybrać dokładnie takie auto,które miałoby wszystko co najlepsze(silnik,skrzynia,oraz oczywiście polift)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lip 2024, 11:43

Kto pyta nie błądzi, dlatego wolę zadać pytania niż wpakować się w błoto. Dzięki za opinie i właśnie o to chodzi, sam z ogółu określiłeś że mimo wszystko jak już to benzyna R5 co tylko utwierdziłes mnie w przekonaniu że tak jest :) odnośnie automatów, wiem że to lichy grunt, ale każde Volvo po 2014 roku to już tylko w automacie, słyszałem że powershifty to tragedia, jedynie geartronici 8 biegowe jako tako mają okej opinie, z drugiej strony automaty od aisin mają słabo/średnia renomę. Generalnie szukam mojego pierwszego samochodu więc wolę przygotować się do zakupu i zebrać najwięcej informacji jak się da - czy to złe? I tak kupując samochód szykuje się na koszty związane z naprawami... Nie uniknione w obecnych/obecnym czasach/rynku no ale jeśli moge wybrać pewniejsza wersję niż pójść w jakaś totalna porażkę to why not. Po za tym z racji że to moje pierwsza auto ma być to mimo wszystko chciałbym żeby dawało mi frajdę z jazdy i zarazem umilało czas dla oka ;)
Vekaltor2
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Lip 2024, 12:23

I słusznie:) Nie ma głupich pytań,sam nim coś kupię spędzam w internecie mnóstwo czasu,nie chodzi o auta,w tym temacie nie jestem zbyt wybredny,tzn.jestem i to bardzo,nigdy nie kupiłbym auta,w którym trzeba kiedykolwiek wymieniać rozrząd,i też nigdy tego nie robiłem(rozrządy łańcuchowe oczywiście),bo wiem,że jeśli na tym polu silnik anemiczny,to i wszystko z reszty będzie potrzebować transfuzji krwi co jakiś czas,czyli jestem skazany tylko i wył.na stare ,solidne maszyny,ale są w tym przedziale cenowym modele z poza św.Trójcy,czy VOLVO,które można brać pod uwagę,niedoceniane ,a świetne,oczywiście nie wszystkie,tylko starannie wybrane.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)